10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Starcraft İi: Wings Of Liberty Detaylı İnceleme
Herhalde çok az oyun StarCraft II: Wings of Liberty (SC2) gibi uzun zamandır heyecanla beklenmiştir Ne de olsa 11 yıldan bahsediyoruz Az buz bir süre değil ve bu zaman zarfı içinde popülerliğini asla yitirmemiş ve hatta gün geçtikçe katlamış efsanevi bir strateji oyunu SC Bunca zaman strateji türünde en yakın rakibi Command & Conquer birçok ardılını çıkarmışken tek başına ayakta durdu SC evreni Grafikleri eskidi bahanelerinden yıpranmadan, oyuncular tarafından oynandı durdu Öte yandan da ikincisini beklemeye başladık Uzun bir bekleme oldu; çünkü finans gücü çok kuvvetli ve güçlü bir isim olan Blizzard, oyunu tamamen hazır olduğunu düşünene kadar piyasaya sunmayacak gibiydi
Bu konuda da haklıydı; çünkü Blizzard’ın piyasaya sunduğu en son oyun 2004’te çıkan World of Warcraft idi (WoW’un ek paketlerini tamamen bu ligin dışında tutuyorum; çünkü bunlar grafik açısından ilk oyuna ayak uydururken tek gördüğümüz farklılık Blizzard’ın müşteri hizmetlerini ve ara yüzü nasıl geliştirdiği oldu ) Yani altı yıl sonra Blizzard kendisini ne derece değiştirdiğini, geliştirdiğini çoğumuzun göz nuru SC’ın ikinci oyununda gösterecekti SC2 tecrübesi sadece yeni bir oyun değil, firmanın gücünün göstergesi de olacaktı Şunu hemen belirteyim ki bu bir strateji rehberi olmayacak (Onu sonra, oyunda ustalaştıktan sonra yazmak istiyorum ) Oyunun hikayesinin nerelere vardığını da anlatmayacağım Bunun yerine SC2’de ne gibi farklılıklar var ve ne derece başarılı olmuş, ona bakacağız

Korkmayın! Hikaye hakkında bir şey söylemeyeceğim Fakat herkesin de bildiği üzere Jim Raynor’ı yönetiyoruz Oyunun hikayesi ile “campaign” halindeki uyum ciddi şekilde etkileyici Çünkü SC2 artık bir bölüm oynadığınız, ardından belki kısa bir demo izleyip hemen ikinci göreve geçtiğiniz bir oyun olmaktan çıkmış Oyuna resmen çok hafif şekilde RPG tozu serpilmiş Bir bölüm bittikten sonra oturup haberleri izleyebilir, silah arkadaşlarınızla konuşabilir, bulunduğunuz mekana (Bar, geminizin komuta odası, araştırma bölümü  ) görevlerde kazandığınız başarılarınız sayesinde eklenen eşyaları inceleyebiliyorsunuz; hatta öyle anlar geliyor ki oyun size seçim yapma hakkı sunuyor ve burada aldığınız kararlar hikayeyi derinden olmasa da alt dallarında ufak değişiklikler yaratacak şekilde değiştirebiliyor
Campaign’de oluşturulan bu hava, oyuncunun oyunun hikayesine, dolayısıyla oyuna girip onun bir parçasıymış gibi hissetmesine neden oluyor Jim’in Kerrigan’a olan hisleri, eski ve yeni karakterlerle çok zorlu zamanlarda yeniden karşılaşmak ve hatta bazılarını safınıza katmak gerçekten ilginç Karakterlerin birbirleri hakkında görüşlerini size sunması, bazılarının birbirlerini sevmemeleri, güvenmemeleri ve bunları açıkça söylemeleri soğuk bıçağı her an sırtınızda hissetmenize ve “Acaba biri bana ihanet mi edecek?” diye düşünmenize neden oluyor Her görevden sonra geminin içinde dolaşmaksa gayet zevkli  Gerçek zamanlı bir strateji oyununa çok ufak dozda RPG öğelerini çaktırmadan yedirmek çok başarılı olmuş Blizzard, oyuncuyu hikayeye nasıl bağlayacağını iyi çözmüş
Artık bir oyunun olmazsa olmazlarından grafik, ses ve efektler konusunda maddi olanakları neredeyse sınırsız olan koca Blizzard’ın kalitesiz iş çıkaracağı düşünülemezdi SC2 bu konuda da yüzümü kara çıkarmadı Öncelikle grafiklere bakarsak, Blizzard yine her sistemin rahatlıkla kaldırabileceği bir oyun yaparak büyük bir kitleye SC2 zevkini tattırma hedefine ulaşmış görünüyor 9600 GT, 4GB RAM ve dört çekirdekli işlemcim ile ayarları kendiliğinden en yükseğe çekti İlk başta biraz ürktüm ama kalabalık savaş ortamlarında, efektlerin Brezilya Karnavalı’na döndüğü anlarda bile makinemi hiç zorlamadı Bununla beraber daha zayıf sistemlerde de oyunun ayarları biraz kısıldığında oyun zevkinizi yavaşlayarak aksatmadan oynattığını gördüm
Oyunda üniteler ve ara demolardaki karakterler ise halen klasik Blizzard hatlarında Güzel Sanatlar’da okuyan arkadaşların “kahraman çizimi” dediği türden yani; geniş omuzlu, kalın kollu, ayağı yere sağlam basan karakter tasarımı hakim Oyun içi grafikler, klasik bir SC hayranını evinde hissettirecek cinsten hazırlanmış SC üniteleri daha detaylı ve pastel renklerin hakim olduğu bir renk paletine sahip ki görünümü, çevre tasarımını göze hoş görünen bir hale sokmuş Ara demoların birçoğunun oyun içi “render’lanmış” karakterler olduğu gözünüze çarpmıştır (Sinematikler dışındaki videolar ) Ben buradan şunu anladım: Blizzard’ın üzerinde çalıştığı yeni MMO’su bu grafiklere yakın olacak Örneğin; Raynor’un gerek yüzü, gerekse kıyafetlerindeki detay ve ayrıntılar o kadar ince dokunmuş ki sanki bu oyun içi görüntü değil de sinematik bir görüntü izliyormuş hissine kapılıyorsunuz İşte bu noktada Blizzard’ın “Bakın, altı yıl sonra grafik anlamında geleceğimiz nokta budur ” dediğini duyar gibi oldum Sesler ve efektler ise böyle büyük bir yapıma yakışan cinsten Karakter seslendirmeleri Hollywood filmlerini aratmıyor Müzikleri de gayet eğlenceli ve bara dinlenmeye gittiğinizde çalışan müzik kutusundan istediğinizi seçerek dinleyebiliyorsunuz
Oynanabilirlik, oyunun hem en kritik, hem de SC2’yi rakiplerinden farklı yapan can damarı Oynanabilirliğin içine birçok konu dahil olabilir Öncelikle SC evrenine yeni başlayan biri oyunu kolaylıkla öğrenebilir mi? Kesinlikle öğrenebilir; hatta bu konuda campaign modunun çok başarılı hazırlandığını söylemem gerekli Çünkü oyun hikayesiyle harmanlanarak size o kadar güzel şekilde sunuluyor ki aslında ilk birkaç bölümde sadece piyade üretip temel binaları öğrendiğinizin farkına dahi varmıyorsunuz Bu şekilde toplam 29 bölümden oluşan tek kişilik senaryo, size parça parça oyundaki üniteleri öğretmiş oluyor Bir nevi multiplayer moduna hazırlık denebilir
SC, ne C&C4’teki gibi çok az ünite üretebilmenize (Ne büyük hataydı o!), ne de Red Alert’taki gibi karınca ordusu kadar çok asker üretmenize izin veriyor Üretilebilen asker kısıtlaması 200 ile sınırlı (Tabii ki bir tank dört askerlik yer kaplıyor ) Sınır bu şekilde olduğu için orduları yönetmek, -oyunun mutlaka kullanılması gereken kısa yollarıyla- gayet kolay bir hal alıyor Oyunun birincisi nasıldıysa ikincisi de oynanabilirlik konusunda aynı ve sorunsuz akıyor
|
|
|