Trafikte Hayatta Kalmak İçin Trafik Bilgisi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Trafikte Hayatta Kalmak İçin Trafik Bilgisi




[B]Trafikte hayatta kalmak için Trafik Bilgisi

* Otonuzu kullanırken yaptığınız iş, hayatınızın en önemli işidir

* Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan önce beyninizi vitese takın

* Bir probleme girmemek, problemi çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır

* Trafik canavarlarla dolu bir arena değil, yaşamın büyük bir bölümünün zorunlu olarak geçirildiği çok riskli bir ortaklıktır Trafiği paylaşan ortakların risklerini, ülke gerçeklerini en iyi değerlendiren sürücünün yaşam şansı çok daha yüksektir

* Bir motorlu araçta en önemli faktör sürücüdür; otolar kendi kendilerine hiç bir şey yapmazlar, onlara yanlışı ve doğruyu yaptıran sürücülerdir

* Bir otoda sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir Lastikler yol ile olan yaşam bağınızdır En güçlü motor ve en iyi fren sistemi ile donatılmış yüksek teknoloji ürünü bir otoda bile ancak iyi lastikler ile güvenli sürüş yapılabilir Orta büyüklükte bir otonun bir lastiğinin yere bastığı alan, bir avuç içi büyüklüğündedir

* Lastiklerle ilgili yapılan yanlışlar yaşamlarla ödenir Yere sağlam ve doğru basın Otolar lastiklerin üzerinde değil, lastiğin içindeki havanın üzerinde gider İnik lastik, ayağa bol gelen ayakkabıya benzer, değil koşmak yürümek bile olanaksızdır Sıcak havada, yağmurda ve karda lastik havaları indirilmez Karlı yol yüzeylerinde geniş lastik değil, dar lastik daha iyi tutunma sağlar

* Görün ve görülün Camlar, aynalar ve ışık donanımını temiz tutun Kısa farlarınızı gündüzleri de yakın Unutmayın en ölümcül kazalar gündüzleri güneşli günlerde ve düz yol kesimlerinde oluşur

* Trafik 360 derecedir Her görmediğiniz santimetre karenin arkasında bir tehlike gizlenir Onun için aynalarınızı her 10 saniyede bir kontrol edin Şerit değiştirirken başınızı sağ veya sol arkaya çevirip ölü noktayı kontrol edin

* Direksiyon tek elle kullanılmazTek elle ayakkabınızın bağcığını bağlayamayacağınız gibi Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15 pozisyonunda tutun

* Yalnızca etkin fren hayat kurtarır En iyi fren dönerek yavaşlayan tekerleklerle yapılır Dönmeyen, kızaklayan ön tekerleklere yön verilemez, dönen ön tekerleklere yön verilir

* Otolar kendi kendilerine kaymazlar Onları kaydıran sürücülerdir

* Gidilen yol kesimine göre yapılan aşırı hız, amaca uygun olmayan eski veya inik havalı lastikler, gereğinden fazla gaz, gereğinden fazla fren, gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites küçültmelerde debriyaj pedalını ani bırakma) sürücü kaynaklı kayma hareketini başlatan faktörlerdir

* Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tüm yolcularınıza taktırın

* Sarı ışıkta hareket etmeyin, kırmızı ışıkta geçen kamyon ilk olarak size çarpar

* Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın Her isteyene yol verin Birisine yol vermek en çok 5 saniyenizi alır Bir günde 50 kez yol verseniz 250 saniye eder Bu da 5 dakikanın altında bir zamandır Hem trafiğe saygı ve hoşgörü katmış, hem de sinirlenmeden, gülümseyerek araç kullanmış olursunuz

* Doğru bilgi, tehlikeleri tanımak ve motorlu taşıtı daha iyi kullanmayı öğrenerek, beceriyi sağduyu ve saygı ile uygulamak, sürücülerin trafikteki tek yaşam şansıdır



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.