![]() |
Emniyet Kemerinin Önemi, Emniyet Kemerinin Faydaları, Emniyet Kemerinin Yararları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Emniyet Kemerinin Önemi, Emniyet Kemerinin Faydaları, Emniyet Kemerinin YararlarıEmniyet kemerinin önemi, emniyet kemerinin faydaları, emniyet kemerinin yararları EMNİYET KEMERİ TAKMANIN FAYDALARI Saatte 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın 4 ![]() ![]() Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini, çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayıp, çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, koltuktan fırlamayı engelleyerek, hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek koruyor ![]() Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini yüzde 45, kamyo-netlerde yüzde 60 oranında azaltıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan araştırmalara göre, emniyet kemeri kullanımı, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların üçte ikisini, ön koltuktaki ölümlerin yüzde 6′ sını önlüyor ![]() ![]() KISA YOLCULUKLARDA EMNİYET KEMERİNİN ÖNEMİ Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en çok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor ![]() ![]() Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35′ i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor ![]() Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor ![]() Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin, 50 kilometreden daha düşük bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın, 4 ![]() ![]() ÇARPMANIN ETKİSİ TONLARLA İFADE EDİLİYOR Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor ![]() ![]() Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce çok fazla dayanıyor ![]() ![]() ![]() Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ARAŞTIRMALARA GÖRE ARACIN SAATTE 80 KİLOMETRE HIZLA DUVARA ÇARPMA ANINDA GERÇEKLEŞENLER SIRASIYLA SÖYLE SIRALANMAKTADIR: Çarpmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür ![]() ![]() ![]() -30 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 santimetre öne doğru fırlar ![]() -44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar ![]() -50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde, kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet etki eder ![]() -68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar ![]() -92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarı fırlar ![]() -100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer ![]() -110 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de sert bir darbe alır ![]() -150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur ![]() ![]() -200 milisaniyeden daha kısa süre içerisinde her şey biter ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|