![]() |
İletişim Ve İnsan İlişkileri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İletişim Ve İnsan İlişkileriİletişim:Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır ![]() Her canlı değişik yöntemlerle iletişim kurar,Örneğin hayvanlar kimi zaman birbirlerini koklayarak kimi zaman da çeşitli sesler çıkartarak iletişim kurarlar ![]() Diğer canlılardan farklı olarak insanlar konuşma ve dinleme yeteneğine sahip olduğundan iletişimi geliştirme şansına sahiptir ![]() Başlıca İletişim Yolları: 1-Sözlü İletişim: Karşılıklı konuşmaya dayalı iletişimdir ![]() 2-Yazılı İletişim: Yazı yoluyla sağlanan iletişimdir ![]() ![]() 3-Hareketlerle İletişim: Jest, mimik ve çeşitli hareketlerle sağlanan iletişimdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Etkili bir iletişimde dikkat edilmesi gerekenler 1-Bireyin Kendini Tanıması: Kendisini tanıyan ve sahip olduğu özelliklerin farkında olan bir kişi çevresindeki insanları daha kolay algılar ve tanır, onlarla daha kolay ve uyumlu bir iletişim sağlar ![]() 2-Etkili Anlatım: Karşımızdaki insanlarla konuşurken; - Konuşurken doğal olmalıyız, yapmacık konuşma ve hareketlerden kaçınmalıyız, - Dinleyici ile göz teması kurarak onun zihnine ve gönlüne girmeye çalışmalıyız, ona pozitif enerji vermeye çalışmalıyız, - Ses tonumuzu sürekli olarak konuşmamızın içeriğine göre ayarlamalıyız, tek düze bir konuşma insanın dikkatini çekmez ![]() - Kullandığımız kelime ve cümlelerin karşımızdaki insanların anlayabileceği düzeyde olmasına dikkat etmeliyiz, - Jest ve mimiklerimizi, bedenimizi konuşmamızın içeriğine uygun olarak kullanmalıyız, - Konuşma süresini uzun tutarak dinleyenleri sıkmamalıyız ![]() 3-Etkili Dinleme: Etkili bir dinleme yapabilme için; - Konuşmacı ile göz teması sağlamalıyız, - Kendimizi rahat ve hafif tutmalıyız, - Karşımızdaki insan konuşurken “evet”,”demek öyle”,”gerçekten mi?”gibi tepkiler vererek onu dinleme isteğimizin olduğunu ona hissettirmeliyiz, - Konuşmacıyı dinlerken empati kurmalı, kendimizi onun yerine koymalıyız, - Asla konuşmacının sözlerini kesmemeliyiz, sorularımızı ve eleştirilerimizi sona saklamalıyız, - Dikkat dağıtacak davranışlardan kaçınmalıyız, dikkat dağıtacak unsurları da ortadan kaldırmalıyız ![]() 4-Empati Kurma Dış dünyayı karşımızdaki insanın penceresinden,yani onun penceresinden görmeye çalışmak demektir ![]() ![]() ![]() İletişimi Zorlaştıran Davranışlar: 1- Karşımızdaki insanı yönlendirmeye çalışmak ![]() 2- Karşımızdaki insanı eleştirmek, suçlayıcı davranmak ve yargılamak ![]() 3- Çok veya alakasız sorular sormak ![]() 4- Teselli etmek, konuyu değiştirmeye çalışmak ![]() 5- Teşhis, tanı koymak ![]() 6- Konuştuğumuz kişinin adını öğrenmeye çalışmamak veya adını hiç kullanmamak ![]() 7- Karşımızdaki insanlara takma isimleriyle hitap etmek, 8- Argo(Düşük seviyeli sokak ağzı) ve hakaret içerikli konuşmalar yapmak ![]() 9- Kendi düşünce ve fikirlerimizi tek doğru olarak kabul etmek, başkalarının duygu ve düşüncelerini önemsememek ve saygı göstermemek ![]() 10- Ön yargılı davranmak ![]() ![]() 11- Sözünden dönmek, alay etmek, oyalayıcı davranmak ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|