|  | Sesin Duygusal Değeri |  | 
|  07-03-2009 | #1 | 
| 
[KAPLAN]
 |   Sesin Duygusal Değeriİnsan Sesinin Duygusal Değeri İnsanı insanca hareket ettiren özelliklerden belki de en önde geleni sestir  Ses kişinin ruhsal ve zekâ ile ilgili özelliklerini sonsuz imkanları ile ortaya koyar  Ruhsal yapımızın dışarıya aksetmesinde en büyük araç olduğundan,bunun değerini bilenler elinde kişiliklerinin maddi ve manevi oluşumunu güçlendirir  Her türlü duygumuzu ifade için kullandığımız kelimeler ses ile istenilen renge bürünerek,bu duygularımızı daha da etkili bir hale sokar  Büyük devlet adamları ,kumandanlar,krallar ve imparatorlar belki de bu büyüklüklerini birazda seslerinin özelliklerine borçlu idiler  Eski Roma imparatorları halka,ordularına konuşma yapacakları zaman özel bir kişi elindeki trampet ile,flüte benzer bir musiki aleti ile çıkış notası verirdi  Adeta şantöze ses ayarı yaptırmak gibi  Sokrates kişileri sesleri ile değerlendirirdi  "Konuş ;kim olduğunu ,ne olduğunu söyleyeyim"  Ses,kimi zaman merhameti,kimi zaman nefreti,sevgiyi,kini,ümitsizliği,sevinci,acı ve aşkı kolayca ortaya koyar  Hatta bazen aynı kelimenin muhtelif şekli bütün bu anlamları doğurabilir  Sesin bu özelliği,kişiye özel varlığı,onun tınısı dediğimiz duygusal kılıftan doğmaktır  Bu kılıf,renklendirme özelliği her kişide vardır  Bütün iş bunun varlığını bilmekten,bilincine varmaktan ve iyi kullanmaktan doğan kelimeler insan sesinin rengine bürünmekle canlılık ve hayatiyet kazanır,bu hayatın,yaşamanın esasını teşkil eder  Kelimelerde ses ile daha anlamlı hale gelir  Yerinde kullanılan kelime bir de istenen ses tonunua haiz olursa daha etkili olur  İnsan sesi his ve düşüncelerimizi ortaya koyarken hiçbir zaman otomatik olarak çalışmaz  Vücudumuzun birçok organları otomatik olarak çalışmaktadır  Kalbimiz,bağırsaklarımız,böbreklerimiz gibi bunların çalışmalarını biz isteyerek değiştiremeyiz  Fakat sesimiz bir noktaya kadar bilincimizle,istememizle değiştirebilir  Bilincimiz istediği kelimeyi seçer ve istediği şekilde söyleyebilir  Kelime kutsal ve hissi özellikleri,mimik hareketlerini ve sesi kazanması iel kişinin özelliği ortaya çıkar Ruhsal heyecan sadece en iyi kelimeyi kullanmakla bakışla,el ve vücut hareketleri ile duruşla değil fakat kelimedeki ses,aksan ve renk ile ifade edilir  Eğer seste ileri decede bir hissi taraf varsa bu takdirde kelimeler artık şarkı ismi alır ve yine kelime ile anlatılan hissi davranış ileri decede artar ve değer kazanır  İnsan sesi ister konuşma olsun ister müzikal bir ifade aldığı şarkıda olsun aslında bir takım adelelerin fiziksel ve fizyolojik çalışması sonucu doğmaktadır  Gerek konuşmada gerekse şarkı söylemede bu fiziki ve fizyolojik çalışma aynıdır  Konuşma sesi ile şarkı sesi arasındaki fark şudur:Konuşma sesinde ses titreşimleri (ses dalgaları) kısıtlı aralıklardadır ve müzikal aralıklara uymaz  Gayri muntazamdır  O halde şarkı veya müzikal sesi şöyle tarif edebiliriz   Sesin muntazam aralıkı müzikal kurallara uyarak,geniş bir frekansı kapsar ve ritmik bir şekilde çıkarılmasına müzkal ses ismi verilir  Bunun aynı şekilde lirik ve şiirle ilgili kelimelerle ifadesine de şarkı ismi verilir  Ses çıkarmakta ve netice olarak şarkı söylemekte yukarıda belirtildiği gibi fizik ve fizyoloji kanunları esas olduğuna göre insan sesini en iyi çıkarabilmek ve bu sesi müzikal bir şekilde ifade edebilmek için sesin bu iki özelliğini iyi bilmek lazım gelecektir  Bu bakımdan bundan sonraki bölümlerde ; 1-Sesin fiziksel kanunları 2-Sesin çıkarılmasındaki fizyolojik kanunları gözden geçirmek zorunda kalacağız  Sesin fiziksel özellikleri ister müzikal enstrumalarla ister insanda olsun aynıdır,değişmez  Fakat sesin fizyolojik kanunları birçok özellikleri kapsamaktadır  Burada evvela ses çıkaran ve sesin çıkmasına yardım een organları gözden geçireceğiz  Sonra bu organların normal şartlar altında nasıl çalıştığını göreceğiz  Bunların iyi kullanılmaları,bozukluklarına mani olunmaları (hastalık) ayrı bir konu olacaktır  Kaynak Selahaddin İçli T  M  D  K  Ders Notları | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |