![]() |
Vehbi Koç'un Ülke Ekonomisine Katkısı Nedir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Vehbi Koç'un Ülke Ekonomisine Katkısı Nedir?Vehbi Koç'un Ülke Ekonomisine Katkısı Nedir? Vehbi Koç'un Ülke Ekonomisine Katkısı Nedir? Ankara ve İstanbul'da işlerini geliştirerek, piyasa bilgisini artıran Vehbi Koç, bazı yabancı temsilcilikleri aldıktan sonra ilk Avrupa ve Amerika seyahatlerini gerçekleştirmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Topluluğun gelişmesinde bir başka önemli olay da, Türkiye Cumhuriyeti'nin benimsediği endüstrileşme ilkesine uygun olarak 1940'ların sonuna doğru imalata yöneliştir ![]() ![]() O tarihte yerli birikime dayanarak ampul fabrikası kurmak mümkün değildir ![]() ![]() ![]() 50'li yıllarda ise Türkiye’de hızla gelişmekte olan yerli imalata paralel olarak, Koç Topluluğu da ithal malların yerini alacak yerli imalat yatırımlarına girişmiştir ![]() ![]() ![]() Bu imkanlardan yararlanılarak Uluslararası şirketlerle ortaklık, işbirliği veya teknik yardım alınarak çeşitli sanayi tesisleri kurulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Böylece lisans anlaşmaları ile sağlanmak istenen bilgi ve teknolojik aktarım kısmen yabancı ortaklıklara dönüştürülmüştür ![]() ![]() ![]() Bir taraftan bu türden ortaklıklar geliştirilirken, diğer taraftan çeşitli lisans anlaşmaları yapılarak teknolojik açık kapatılmaya çalışılmaktadır ![]() ![]() 1960 yıllarından sonra yeni ürün grupları ve çeşitlerinin de eklenmesiyle, Koç Topluluğu kuruluşlarının imalat alanları önemli ölçüde genişlemiştir ![]() ![]() ![]() Otomotiv sanayi için çeşitli dökümler yapabilecek Döktaş fabrikası 1973 yılında devreye girmiştir ![]() ![]() 1979 yılında özel sektörün en büyük ağır sanayi tesisi olarak yapılan Asil Çelik, kur garantisinin kaldırılması sonucu 1982 yılında devlet sektörüne devredilmiş aynı yıl Peugeot ticari araç üreten Karsan üretime başlamiştır ![]() Her çeşit sınaî, tıbbi ve gaz üretimi yapan Birleşik Oksijen Sanayi Gebze'de, treyler üretimi yapan İstanbul Fruehauf Sakarya'da devreye sokulmuştur ![]() 1986 yılında Ford-Otosan İnönü'de dizel motor üretimine başlamış, böylece Türkiye'de otomotiv alanında bir ilke daha imza atmıştır ![]() ![]() ![]() Vizyonumuz “Hızlı ve kârlı büyüme ile dünyanın lider şirketlerinden biri olmak” ![]() Kendimize ve Türkiye'nin geleceğine duyduğumuz güven, bizi iddialı hedefler koymaya yönlendiriyor ![]() ![]() Koç Topluluğu olarak gerek Türkiye gerek içinde bulunduğumuz bölge açısından yüksek büyüme potansiyeli vaat eden 4 ana sektöre odaklı bir büyüme stratejisi izliyoruz ![]() Portföyümüzü oluştururken, yatırımlarımızı aşağıdaki stratejik prensipler doğrultusunda şekillendiriyoruz: • Fark yaratabildiğimiz ve rekabet avantajımızın yüksek olduğu sektörlere odaklanmak, • Yurtiçi satışlar kadar yurtdışında da güçlü bir pozisyona sahip olabileceğimiz, coğrafi çeşitlemeye giderek riski asgariye indirebileceğimiz ve gelirlerimizin sürdürülebilirliğini sağlayabildiğimiz sektörlerde büyümek, • Markalarımızı ve teknolojimizi en iyi şekilde kullanarak marka gücümüzü ve teknolojiye olan hakimiyetimizi sürekli geliştirmek, • Girdiğimiz işlerde piyasa lideri ya da en yakın takipçisi olarak ölçek ekonomisinden en iyi şekilde yararlanmak ![]() Bu prensiplerimiz bize, yüksek büyüme vaat eden ve pek çok sektördeki piyasa doygunluk oranı henüz düşük olan Türkiye ve komşu ülkelerde hızlı ve kârlı büyüme olanakları tanımaktadır ![]() ![]() Kaynak: koç ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|