|  | Günümüz Masal Yazarları Hakkında Bilgi |  | 
|  09-01-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Günümüz Masal Yazarları Hakkında BilgiGünümüz Masal Yazarları Hakkında Bilgi Dünyada ün kazanmış, eserleri çocuk edebiyatının klasikleri arasında yer almış başlıca batılı yazarlar: Andersen, Oscar Wilde, J  Swift, A  Daudet, Charles Perrault, Grimm Kardeşlerdir   Masal konusunda en önemli çalışmalar, derlemeler Eflatun Cem Güney’e aittir  Naki Tezel yayınladığı masal kitaplarıyla dikkatleri çeken bir isimdir  Orhan Şaik Gökyay Dede Korkut Hikâyelerimizi günümüz Türkçesine çevirmiştir   Günümüz masal yazarları: Aytül Akal, Mustafa Özçelik, Ahmet Yozgat, Üzeyir Gündüz, Tarık Dursun K  ,Mustafa Ruhi Şirin, Amet Efe, M  İdris Zengin, Bestami Yazgan, Sadettin Kaplan, Hasan Latif Sarıyüce, Elvan Pektaş, Nurcan Sevinç, Hüseyin Öztürk, Salih Zengin, Nurefşan Çağlaroğlu vd   M  R  Selimoğlu Türkiye masalları, Pertev Naili Boratav, Eflâtun, Cem Güney gibi yazarlar tarafından derlenip incelendi  Ahmed Midhat Efendi, Sabahattin Ali (Sırça Köşk), Aziz Nesin (Büyükler İçin Masallar) gibi yazarlar yeni Türk edebiyatında çağdaş meseleleri ele alırken masal unsurlarını kullandılar  Maupassant, La Fontaine,Chaucer,Boccacio, masal yazan ünlü yabancı yazarlardandıröte yandan masalda ilk özelliği alan sözlü anlatı tarzının tabiiliği ve serbestliği vardır, ifadenin çocuksu olmasını ilk masallara has bir nitelik saymamak gerekir; çünkü çocuksu olmasına rağmen hiç de sunî kaçmayan aynı söyleyişi Perrault'nun, Grimm'in ve Andersen'in masallarında ve bir yüzyıldan beri bütün ülkelerin edebiyatlarında rastlanan çocuk masallarında da bulmak mümkündür  Masalın bu temel özellikleri, meselâ romanın geçiregelmiş olduğu evrimlere oranla, masal türüne nispî bir değişmezlik kazandırmıştır  Hiç şüphesiz masalların malzemesi yüzyıllar boyunca zenginleşmiş ve özellikle konuları edebiyatın evrimiyle birlikte gelişmiştir  Meselâ Voltaire, masalı felsefî propagandaya uyarlar  forumsinsi  net Zadig ve Candide yazarı, masal türünün geleneksel metotlarını kendi amacı için kullanırken, hikâyenin okur üstündeki etkisini sağlayan çekicilik unsurunu da kaybetmemeğe dikkat eder  Romantik akım da, fantastik hikâyelerinde masalın en eski süslemelerinden biri olan tabiatüstü unsurunu yeniden değerlendirdi   | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |