|  | Karting Bölümleri |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Karting BölümleriBölümleri Şasi Şasi genelde çelik tüpten yapılır  Süspansiyon bulunmaması sebebiyle şasi yeterince süspansiyon gibi esnek çalışmaktadır  Ve yeterince katı olması dönüşte hız kesmesini ve arkadaki pilota yol verilmemesini sağlamaktadır  Kart şasileri ABD'de 'Açık', 'Kafesli', 'Düz' ya da 'Ofset' olarak sınıflandırılır  Bütün CIK ve FIA şirketleri sınıflandırmada 'Açık' ve 'Düz'ü tercih etmektedirler  Açık kartlar kafesliye dönüştürülemez  Kafesli kartların kafesleri sürücülerin etrafını sarmaktadırlar; genellikle kirli(çamurlu) pistlerde kullanılır  Açık şasililerde pilot şasinin ortasına oturur  Açık şasiler sprint yarışlarında kullanılır  Ofset şasililerde pilot şasinin sol köşesine oturur  Ofset şasiler sadece sola dönüşlü oval pistlerde kullanılır  Şasilerde katılık farklı ve karakteristik yol tutuş durumuna olanak sağlar  Genellikle kuru zeminlerde daha katı şasiler tercih edilir  Islak zeminlerde daha esnek bir şasi tercih edilmektedir  En iyi şasi arkadaki barları katılaştırırken, önünde ve yanında eklenmiş veya yeniden harekete geçirilen uygun olan yarış durumuna hazırlar  Fren yapmaya erişilen disk freni birleştirilmiş arka dingillerden oluşur  Ön disk freni artan biçimde genel; bununla birlikte kesin sınıflar buna izin vermezler  Profesyonel yarış kartlarının genellikle ağırlıkları 75 ila 80 kg arası bütün dış sürücüleri kapsar  Avanti, Tony Kart, Trulli, Birel, CRG, Gillard, Intrepid, Kosmic, Zanardi veya FA Kart markaları biraz güzelce bilinen Avrupa'da imal edilen kaliteli kart şasi markalarına örnek verilebilir  Margay ise Amerikan kart şasi markası olarak örnek verilebilir  Motor Lunapark gibi mekanlarda kart motorları en çok 4 stroklu motorlar veya elektrikli motorlardır  Fakat yarış pistlerinde küçük 2 veya 4 stroklu motorlardır  Elektrikli kartlar düşük bakımlı, sadece kurşun asitli aküye ihtiyaç duymakla beraber içine tıkalı şarj dinamosunu düzenleyici bulunmaktadır  Bunların serbest kirletmeme, atmama ve sigara içmeme kuralları eklendiğinden beri, yarış pistleri artık kapalı alanlarda da yapılabilmektedir  Tamamen şarj edilmiş bir elektrikli kartlar 20 dakika boyunca bir pistte tur atabilmektedir  2-stroklu kart motorları gelişmiş yapılı imalata adanmıştır  Gelecek vaadeden IAME(Parilla,Komet), TM, Vortex, Titan, REFO, Yamaha ve Rotax gibi imalatçı markaları bulunmaktadır  Bu şirketler kartları 8 hp gücüne kadar tek silindirli 60 cc'lik birimden (Vortex tarafından geliştirilen MiniROK) 90 hp'lik çift 250 cc'lik motora kadar geliştirebilmektedirler  Bugün, en popüler kategorilerden bütün dünyada 'Dokun-ve-ilerle' (TAG) yöntemini 125 cc'lik birimlerde uygulanmaktadır  En son 125 cc'lik KF1 motorlarında elektronik olarak 16  000 rpm'de limitlendirilmiştir  Bugün birçok su soğutmalı; bununla birlikte daha önce hava soğutmalı motorlar bu sporu domine etmiştir  4-stroklu motorlarda bulunan hava soğutmalı endüstriyel motor standart olabilmekte, bazen küçük modifikasyonlar ile bu 5 hp'den 20 hp'ye çıkabilmektedir  Briggs & Stratton, Tecumseh, Kohler, Robin ve Honda burada imalatçı markalardır  Bu markalar yarış için ve eğlence amaçlı kart uygulamaları için yeterli olabilmektedir  Bu markalar ayrıca çok güçlü dört-stroklu motor imalatçılar arasına Yamaha, TKM, Biland veya Aixro (Wankel motoru) 15 hp ile 48 hp güç sağlayan motorlar sunabilmektedirler  Bunlar 11  000 rpm ile pist etrafına yarışıp, imalatçıların belirli bir biçimde karting aracı ürettiklerini gösterir  Bu kartlar bazı Uluslararası Şampiyonalarda 2-stroklu sınıflarda gösterilebilirler  Transmisyon Kartların diferansiyel kutusu bulunmamaktadır  Diferansiyel kutusu eksikliği bir arka tekerleğin virajı alırken patinaj çekmesine; bu yüzden tasarlayarak erişilen şasilerin içinde kart virajı dönerken bir arka tekerleğin az oranda kalkmasıdır  Bu lastiğin yolu kavramasını eksiltmesini veya lastiğin pistten tamamen havalanmasını sağlar  Yayım gücü motordan iletilen arka dingillerin zinciri ile sağlanır  Her iki motor ve dingil dişlisi harekete edebilir; bunların oranına göre uyarlanmış olması pist biçimini en fazla kendi lehine kullanılması için yapılır  Eski günlerde, kartlar sadece direkman sürülüyordu, ama bunu kurma konusundaki güçlüklere kısa sürede neden olmuş merkezkaç debriyajı kulüp seviyesi sınıflar içindi  Kuru merkezkaç debriyajı şimdi pek çok kategorilerde kullanılmakta, (Rotax Max buna örnektir  ) ve bu kategorilerde olma kuralı gibi baş ulusal sınıflar 125 cc'lik debriyajlı motorları Ocak 2007'den beri anahtarlamıştır  Lastikler Tekerlekler ve lastikler normal araba lastiklerinden çok daha küçüktür  Jantları genellikle magnezyum veya alüminyumdan yapılır  Lastikler viraj dönüşleri gücünü 2 G (20m/s2), buna bağlı olarak şasilerde, motorlarda ve motor montajında destekler  Diğer benzer motor sporlarında, kart lastikleri kullanım için değişik görünümlerde uygun pist koşullarına göre kullanılır: Çok geniş dişsiz lastikler, kuru havalarda kullanılır  Ulusal düzeyde yarışlarda bunlar biraz da en yumuşak ve en çok tercih edilen motor sporları lastiğidir  Bazı araba lastiği imalatçı şirketleri, örneğin Bridgestone, Dunlop veya Maxxis, kartlar için lastik yapmaktadırlar  Bunlar ayrıca belirli kart lastiği imalatçıları ki onu içeren MG, MOJO,ve Vega'dır  Geniş dişsiz kart lastiği birçok değişik bileşenleri ortaya getirir  Çok yumuşaktan (maksimum tutuş) çok serte (eğlence ve kiralık olanlar için, en az tutuşlu fakat uzun süreli dayanan  ) kadar bileşeni vardır  Yağmur lastikleri, ya da "ıslak", ıslak havalar içindir  Bunlar oluklu, yumuşak bileşenlerden elde edilen, ve geniş dişsiz lastiklerden daha darlardır  Bütün yarışların yağmur lastikleriyle (kuru olsa da) yarışmasına izin verilmez  Özel olarak, çivili lastikler buzlu durumlarda kullanılırken; veya "kesintililer" yüksek tutuş kirli/balçıklı otoyollarda kullanılır  Kesintililer geniş dişsiz lastiğin çark(ve ya tomar) kullanılarak elle en iyi şekilde kullanılabilinen hale getirilmesidir  Harici kontroller Karting araçlarının eğlence parklarında kullanılması, açıktan olan elektrik kontrollerinin uzak hız limitleyicilere yardım edenleri daha güvenli bir yere terfi ettirip etkinlik kontrollerini oradan yapmalarına bağlıdır  Bir kaza olayı sırasında veya kontrol yarışçısının dışında pist akıbeti uzaktan yavaşlatılabilir ya da bütün araçları tamamen pist aracılığıyla radyo kontrolleri ile durdurabilir  Bu uzak hız kontrolu ayrıca genç sürücülerin hız yavaşlatma limitlerini yapabilir, o yarıştan ibaret olan sadece yetişkinlerin daha yüksek bir hızda yarışmalarına izin verirdi  Bu kontroller (yalnızca biri değil) elektriği ve motor kartlarını yakardı  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |