|  | İslam Ve Yahudilik Dini Şahsiyetler |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   İslam Ve Yahudilik Dini ŞahsiyetlerDini Şahsiyetler İbrahim'in gömülü olduğu Makpela Mağarası  Musa ve On Emir, Rembrandt  Kadim İbrani ve Arap halkları genel olarak, eski İbranilerin bildiği kültürlerin kökenlerine dair Tevrat'ta anlatılanlardan esinlenilerek ortaya atılan bir kavram olan Sami halkları adı altında sınıflandırılırlar  Kadim İbraniler kültürü ve dili ile kendilerine en yakın olanların genelde ataları Nuh'un oğullarından Sam'ın soyundan geldiğine inanırlardı  Düşmanlarının ise, Sam'ın lanetli erkek kardeşi Ham'ın soyundan geldiği söylenirdi  Modern tarihçiler, genellikle ebeveynden çocuğuna geçen, gen ve alışkanlıklar gibi özelliklere dayanarak eski İbraniler ile Araplar arasındaki hısımlık ilişkisini doğruluyorlarsa da, bugüne kadar üzerinde en çok çalışma yapılan kıstas dil olmuştur  İbranice ve Arapçayı da içine alan Sami dilleri arasındaki benzerlikler ve bu diller ile diğer komşu halkların konuştuğu diller arasındaki farklılıklar, tüm Sami halkları içinde İbraniler ile Arapların ortak kökenini teyit eder niteliktedir   Yahudilik, M  Ö  16  yüzyılda ilk büyük tek tanrılı din olarak ortaya çıkmıştır  Yahudi inanışına göre, Yahudilik tarihi Tanrı ile kendisi de İbrani olarak kabul edilen İbrahim arasındaki Ahit ile başlar  (İlk İbrani İbrahim'in atalarından Hud'dur  ) Tevrat'ta zaman zaman "Arap" olarak tercüme edilen Arvi halklarından bahsedilir  Arap Yarımadası'nda yaşayan Arapların İbrahim'in ilk oğlu İsmail'in soyundan geldiği kabul edilir  Çoğu Batılı ile kimi Müslümanlar arasında İslamın Kur'an'ın Muhammed'e indirilmesi ile 7  yüzyılda, Arap Yarımadası'nda doğduğu görüşü hakim olsa da, Kur'an'da (Allah'a inanmak ve Allah'a ve emirlerine teslimiyet anlamında) ilk Müslümanın İbrahim olduğu yazar  İslam, gerek Yahudilik gerekse Hıristiyanlık tarafından kabul edilen Musa ve İbrahim gibi ortak peygamberlere inanç ve hürmet gibi birçok özelliği de paylaşır  Daha fazla bilgi: Levant tarihi : İbrahim Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam "İbrahimi dinler" (Semavi dinler) olarak bilinir  İlk İbrahimi din, Babil Sürgünü'nden önce, M  Ö  1  yüzyılda kadim İsrail ve Yahuda krallıklarında uygulandığı haliyle Yahudilik idi  Müslümanlar, İbrahim'in büyük oğlu İsmail'i Arapların Babası olarak kabul ederler  İbrahim'in küçük oğlu İshak ise İbranilerin Babası olarak adlandırılır  Yahudi geleneğinde, İbrahim Avraham Avinu, ya da "Babamız İbrahim" olarak adlandırılır  Müslümanlar ise, İshak'ı İslamın önemli peygamberlerinden biri ve İsmail vasıtası ile Muhammed'in atası olarak kabul ederler  Musa İslam, Tora'nın ya da Arapça'dan gelen adı ile Tevrat'ın Musa'ya vahiy yoluyla indiğini ve Allah kelamı olduğunu kabul eder  Aynı zamanda inen vahyin aslının zaman içinde Yahudi (ve Hıristiyan) katip ve vaizler tarafından tahrif edildiğine de inanırlar  İslam inanışına göre, Yahudilerin günümüzdeki kutsal kitapları Musa'ya inen vahiylerden uzaklaşmıştır  Müslümanlar, Kur'an'ın Tanrı'dan inen son kitap olduğuna ve önceki kitapları tamamladığına inanırlar  Muhammed Raşid el-Din'in, Hacerü'l-Esved'in hikayesini betimleyen Jami' al-Tawarikh (14  Yüzyıl) adlı eseri  Muhammed Mekke'de dini yayarken, "Ehl-i Kitap" olarak adlandırdığı Hıristiyanlar ile Yahudileri, öğretilerinin temel ilkelerini paylaştığı doğal müttefikleri olarak görmüş, onay ve desteklerini vermelerini beklemiştir  O dönemde, Müslümanlar da tıpkı Yahudiler gibi ibadetlerinde Kudüs'ü kıble alıyordu  Muhammed, Yahudi cemaatinin uzun süredir tek Tanrı'ya ibadet ettiği Medine'ye hicret etmekten de büyük heyecan duymuştu  Başta pagan ve çok tanrılı kabileler olmak üzere, birçok Medineli Mekke'den gelen göçmenlerin dinine geçerken şehirdeki Yahudi kabileler dinlerini değiştirmediler  Peygamberliğini reddetmeleri Muhammed'i hayal kırıklığına uğratmıştı  Muhalefetleri "dini sebeplerin yanı sıra pekala siyasi sebeplere de dayanıyor olabilir  "  Watt'a göre, "Yahudiler, doğal olarak Yahudi olmayan birinin [Yahudiliğin] peygamberi olabileceğini kabul etmekte isteksiz davranmış olabilirler  " Mark Cohen ise, Muhammed'in "kutsal kehanetin sona ermesinden yüzyıllar sonra" ortaya çıktığını ve "mesajını, hem biçim hem de söylem olarak Yahudiliğe yabancı bir lafızla dile getirdiğini" ekliyor  [10] İbn Meymun sahte peygamber olarak nitelendirdiği Muhammed için Yemen'e Mektup'unda da meczup demişti  Dahası, ibn Meymun Muhammed'in peygamberlik iddiasının kendi kehaneti ile geçersiz kılındığını, zira bunun Musa'nın kehaneti, Tevrat ve Sözel Gelenek ile çeliştiğini iddia etmişti  Ayrıca, Muhammed'in okuma yazma bilmemesi de peygamberlik iddiasını geçersiz kılıyordu  [11] Diğer Peygamberler Her iki din de bazı istisnalar hariç birçok kişinin peygamberliği konusunda fikir birliği içindedir  Hıristiyanlığın aksine, her iki din de Hud, Eyyub ve Yusuf'un peygamber olduğunu öğretir  Ne var ki, bir Yahudi bilgeye göre, Eyyub'a atfedilen tüm hikaye bir efsaneden ibaretti ve Eyyub diye biri aslında hiç var olmamıştı  İbrani Kutsal Metinleri üzerine yorumları ile bilinen Yahudi alimi Rashi ise Eyyub'un bir peygamber olduğunu göstermek için Tekvin'in 10  babına dair yaptığı yorumda, Talmud'da da adı geçen ve kökeni M  S  160 yılına kadar uzanan bir metinden alıntı yapar  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |