10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Sas: Secure Tomorrow Oyun İncelemesi
Heyecanla açtığım kargo paketinden Onur'un bana hangi oyunları gönderdiğine bakarken SAS oyunlarının başarısız geçmişini bildiğim için SAS: Secure Tomorrow ismini görünce burun kıvırmadım değil Zira serinin önceki oyunları başarısızlıktan kıvranıyorken, yeni oyuna umutla bakma hayli zor oluyor Ama her şeye rağmen bir oyun inceleme editörünün hiçbir şeyden etkilenmeden objektif olması gerektiğini bildiğim için hızlı bir şekilde incelemenin yoluna koyuldum Ama ne var ki, ben ne kadar objektif olursam olayım bazı gerçekler asla değişmiyor
Oyunu açtığımızda oldukça sade hazırlanmış bir menü karşımıza çıkıyor Menüde yer alan Single Player ve Multiplayer seçenekleri üzerinden oyunu oynamak mümkün Single Player seçeneğine tıkladıktan sonra zorluk seviyesini seçmemiz isteniyor Üç çeşit zorluk seviyesi var Bunlar Low, Modern ve High Her ne olursa olsun High zorluk seviyesini seçmenizi öneririm Zira oyun fazlasıyla kolay bir halde Bu türe yeni adım atanlar ya da kötü bir FPS oyuncusu olanlar içinse Modern zorluk seviyesini seçmelerini öneririm Aksi halde oyun fazlasıyla monoton bir yapıya bürünebiliyor Zorluk seviyesini seçtikten sonra bekleme ekranıyla karşılaşıyoruz Bu ekranda oyunun senaryosu ve görevlerimiz bize bildirildikten sonra oyuna başlıyoruz
Oyunun açar açmaz çok itici grafiklerle karşılaştığımı itiraf etmeliyim Oyunda kullanılan motor beni Soldier of Fortune Double Helix oynadığım zamanlara götürdü Yani baya bir yıl öncesine Çevredeki birçok nesne özensiz bir şekilde hazırlanmış Hatta çevredeki telefon, dolap, kitap vb objelere yaklaştıkça tasarımlarda büyük bir çizgisellik göze çarpıyor Diğer yandan kaplamalar feci halde kötü Oyunun bölümleri genellikle kapalı alanlarda geçtiği için dış mekanlardaki tasarımları pek göremiyoruz Ancak birkaç bölümde gördüğümüz bu modellemelerde oldukça baştan sağma hazırlanmış Hiçbir şekilde özen gösterilmemiş Ayrıca gerçekçilikte çok çok gerilerde Mesela kapı önündeki bir kutuya ateş ettiğinizde ne kadar çok mermi sıkarsanız sıkın kutu kırılmıyor ya da yerinden büyük bir oynama görülmüyor Ayrıca yine yıllar önce karşılaştığımız bir sürü durumu SAS: Secure Tomorrow'da görüyoruz Örnek vermek gerekirse, zarar verdiğimiz objelerde hasar modellemeleri ciddi anlamda kötü Genelde çizgisel olarak gördüğümüz hasarlar aradan geçen birkaç saniyede eski haline dönüyor Zarar verdiğimiz bir obje de yine eski şekline dönüyor Gelgelelim karakter modellemelerine Bu özellik de aynı şekilde çok gerilerde Oyundaki düşmanlarımız birbirini çok tekrar ediyor Zaten topu topu iki çeşit düşman var Kar maskeli olanların suratını pek göremiyoruz Ancak sivil düşmanların surat modellemeleri çok donuk ve çizgisel Olaylara karşı şaşırma, kızma veya başka bir tepki vermedikleri gibi çok ruhsuz hareket ediyorlar Birer robot gibi hareket ettiklerini söyleyebilirim Grafikleri bu şekilde sonlandırırken fizik modellemesine de değinmeden geçemeyeceğim
Oyunda bilhassa düşmanlar feci halde kötü hareket ediyorlar Birbirlerine çarptıklarında ya da koşarken inanılmaz bir başarısızlık hakim Öte yandan bir düşmanı vurduğunuzda fena halde komik ölüyor Yere çuval gibi yıkılmaklarını geçtim, vurulduklarında yerde takla atmaları özellikle dikkatimi çekti Sonuç olarak SAS: Secure Tomorrow grafik ve fizik anlamında fena halde çuvallıyor Bu yüzden oyunu oynamayı düşünenler grafiksel anlamdaki beklentilerini oldukça düşük tutsunlar, aksi halde hayal kırıklıklarına uğrayacaklar
Koruyun beni! Ya da dur, unut gitsin…
Oyunun isminden anlaşılacağı gibi Anti-Terörist timini yönetiyoruz Bu yüzden SAS: Secure Tomorrow takım arkadaşlarınızla ilerlediğiniz bir oyun Yalnız kaldığınız birkaç bölüm dışında oyunun neredeyse tamamını ekibinizle oynuyorsunuz Oyundaki görevler tahmin edebileceğiniz cinsten oldukça basit Terörist gurupları ele geçirme, önemli kişileri korumak ve birkaç saldırı olayını durdurma şeklinde oldukça monoton ve yaratıcılıktan uzak görevler oyuna hakim Daha önce de dediğim gibi oyunun neredeyse tamamı dört duvar arasında geçiyor Bu yüzden mantık önüne geleni indir - bir sonraki bölüme geç şeklinde Önümüze sürekli nerden geldiklerini anlamadığımız düşmanlar çıkıyor ve onları vurarak ilerliyoruz Zaten dört duvar arasında geçtiği için yol bulma konusunda sıkıntı çekmiyoruz
Oyundaki bulmacalarında kapı şifrelerini çözme, bilgisayar sistemine girme gibi basit oluşundan oyunun havası oldukça monotonlaşıyor Aslında oyunun ilerlemeli senaryosu fena halde sıkıcı Bu sebeple oyunu çoklu olarak denemenizi öneririm Oyunda kullanabileceğimiz silah yelpazesi yeterli düzeyde ama daha fazla da olabilirmiş Makineli tüfekler, pompalı tüfekler, sniper’lar ve el bombaları silah cephemizi büyük ölçüde oluşturuyor Bu noktada silah kullanımından biraz bahsetmek istiyorum Oyunda silah kullanımı hiçbir şekilde sorun çıkarmıyor Ancak biraz fazlaca kolaylaştırılmış diyebilirim Zaten düşmanlarla yakın planda savaştığımız için nişan almak ve düşman vurmak çok kolay Silah kullanımı da basit olduğundan oyun fazlaca kolaylaşabiliyor Bilhassa sniper kullanımı çok kolay vaziyette Bunun dışında anda üç ya da dört silah üzerimizde taşıyabiliyoruz
Oyun boyunca mermi sıkıntısı çekeceğinizi düşünmüyorum Zira oyun bölümleri fazla kısa ve genelde seyrek düşmanla karşılaştığımız için mermi sıkıntısı çekmiyoruz Zaten yeni bölüme geçtiğinizde mermi miktarınız yenileniyor Silahlar dışında karakterimiz yumruk atabiliyor Ayrıca şunu da belirtmekte fayda var Oyunda karakter seçme ya da karakter yaratma ekranı bulunmuyor Oysa değişik ekip elemanlarından istediğimizi seçebilsek hoş olabilirdi Ancak maalesef bu özelliği oyuna dahil etmemişler Oyunun atmosferi genel anlamda çatışma sahnelerinden oluşuyor Maalesef herhangi bir taktik yapmanız gerekmiyor Ayrıca ekibin diğer elemanlarını yönetme ya da onlarla iletişime geçmek gibi bir lüksümüzde yok Gerçi bu durum son zamanlarda lüks olmaktan çıkıp, bu tür oyunlara kural haline geldi Ama maalesef birçok konuda yoksun olan SAS: Secure Tomorrow bu konuda da gerilerde kalmış Çatışmalara tekrar dönecek olursak genel anlamda bir sıkıcılık mevcut Bu durum silah kullanımındaki basitlikten ve az sayıda düşmanla karşılaşmaktan kaynaklansa da yapay zekanın da etkisi büyük Zira oyunda genellikle dengeli işleyen yapay zeka bazı durumlarda ciddi anlamda saçmalayabiliyor Düşmanlar çoğu zaman açık hedef oluyor ya da birbirlerinin görüş ve vuruş alanlarını kapatıyorlar Ya da en önemlisi birbirlerini ele verebiliyorlar Bu noktada oyunun tüm heyecanı tadı tuzu ve büyüsü bozulabiliyor Ama dediğim gibi genel anlamda yapay zeka dengeli
Övülecek bir durumu yok ama düşmanlar sürekli hareketli oluşları ve açıkları iyi değerlendirdiklerini düşünürsek SAS: Secure Tomorrow!u mazur görebiliriz Düşmanların yapay zekaları bu şekildeyken ekip arkadaşlarımızın yapay zekaları feci halde kötü Operasyonlarda bize katkılarının bulunmamasını bir kenara bırakın, işimizi bile zorlaştırabiliyorlar Bazı durumlarda düşmanlar önümüze geçip düşmanları vurmamızı engelledikleri gibi yaralanmamızı hatta ölmemize bile sebep oluyorlar Bazı durumlarda ise birbirlerine takılı ve oldukça komik bir hale gelebiliyorlar ki, bazen yüzünüzde hafif bir gülümseme yaratıyorlar Sonuç olarak düşman yapay zekası dengeliyken, ekip arkadaşlarımızın yapay zekasının feci halde kötü olması ve operasyonlardaki başarısızlıkları yapay zekanın olumsuz yönde etkilese de, oyunun genel anlamda kolay olması ve ekip arkadaşlarımıza pek ihtiyaç duymamamız gibi sebeplerden bu durumu sanırım mazur görebiliriz Ama oyunun monoton yapısı, sürekli kendini tekrar etmesi ve bölümlerin sürekli aynı olması ve dört duvar arasında geçmesi gibi daha sayamadığım bir sürü sebepten dolayı SAS: Secure Tomorrow ilerlemeli senaryo bakımından sınıfta kalıyor Daha çok çalışılsaymış olabilirmiş gibi bir şeylerde maalesef söyleyemeyeceğim
|
|
|