![]() |
Psişik Yetenekler Nasıl Geliştirilir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Psişik Yetenekler Nasıl GeliştirilirPsişik yetenekler nasıl geliştirilir AKTİF İMAJİNASYON İç tasarımları (zihnî tasavvurları) istekle görünür hâle getiren ve bir amaca göre birleştiren bir melekedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() PASİF İMAJİNASYON Bu konu, diğer bir âlemi teşkil eder ki, biz bununla meşgul olacağız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmajların kendiliğinden meydana gelmesinin başka bir sebebi, telepati yoluyladır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Şuuraltını avlamak için bu imajların şiddetini arttırmak gerekir ![]() 3) Uygun olan çağrışımı yaratarak imajı yönlendirmek gereklidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TATBİKAT ARAÇLARI Orta seviyeden kültürlü kadın veya erkek bir kimseyi süje olarak alalım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Önce süjede sükûnet hâli doğması gereklidir ![]() ![]() ![]() ![]() O andaki zihinsel meşguliyetlerini bertaraf etmek için süjeye zıt imajlar vasıtasıyla yardım edilir ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra bütün düşüncelerden ayrılması ve celse içinde sadece en yüksek ruhî bir yükseliş imkânı araması rica edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süjeden, kelime işittikten sonra göreceği ve hissedeceği duyguları anlatması (görünür hâle getirmesi), açıklaması istenir ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() İzlenim yokluğu, açıkça süjenin endişelerinden kurtulamadığını veya şuurdışı bir meşguliyeti bulunduğunu gösterir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çeviren: Üstad Ergün Arıkdal PSİŞİK YETENEK ve RUHSALLIĞI BÜTÜNLEŞTİRMEK David FONTANA Felsefe doktorası olan Prof ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() RUHSALLIK ve PSİŞİK YETENEKLER RUHSAL gelişim kendisiyle birlikte psişik ihsanları getirebilmesine rağmen, ruhsallık ve psişik yetenekler aynı şey değillerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Psişik Yetenekler Nasıl Geliştirilir |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Psişik Yetenekler Nasıl GeliştirilirBir Yoginin Otobiyografisi’nde (Bu kitabın özeti Mucizeler adıyla RM Yayınları arasında yer almaktadır), meşhur guru Paramhansa Yogananda kendi kişisel siddhi deneyimlerinin sayısız örneklerini verir ve kitaplarından bir diğerinde, Man’s Eternal Quest’de (İnsanın Ebedi Arayışı), onların gelişimine eşlik eden ruhsal disiplinlerin derinliğine yönelik bir anlayış sunar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tesadüf mü? Sürücünün bir numarası mı? Hindistan’ın kutsal adamlarını ve kadınlarını çevrelediği söylenen siddhilerin diğer birçok örneklerini deneyimleyenler, bunun Neem Baba’nın işi olduğundan hiç şüphe etmediler ve o zamandan sonra da o hep Neem Karolli Baba diye bilindi ![]() PSİŞİK YETENEKLER ve RUHSALLIK Sürecin zıt istikamette güçlüce çalıştığı, yani psişik yeteneklerin gelişiminin ruhsal ilerlemeye götürdüğü yönünde hiç delil yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elbette ki, fizik medyomlar toplantılarda hile yaparken yakalandıklarında Palladino’nun iddia ettiği gibi, transtayken rehberleri tarafından böyle yapmaya itilmiş olabilirler, ama eğer öyleyse bu sadece onların rehberlerinin dürüstlüğüne değil, rehberlerin kendi medyomlarının ünleriyle ilgili kaygılarına da gölge düşürür ![]() ![]() ![]() ![]() RUHSAL ve PSİŞİK YETENEKLER ARASINDAKİ BAĞLANTI Bununla birlikte, psişik yeteneklerin ruhsal gelişime sevk etmedeki başarısızlığına rağmen, sürecin bunun aksine çalışabildiği gerçeği, bu ikisi arasında bir bağlantı olması gerektiğini gösterir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Psişik Yetenekler Nasıl Geliştirilir |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Psişik Yetenekler Nasıl GeliştirilirDelilleri inceleyenler, insan yaşamında bir ruhsal boyutun mevcudiyetini ve psişik yeteneklerin mevcudiyetini desteklemek için çok miktarda şeyin mevcut olduğunun farkına varırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zen Budizmi bunu yapmanın bir yolunu, koan kullanımı sayesinde öğretir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Koanın amaçlarından biri sizi, mantıklı zihnin, hayatımızda çoğu zaman kullandığımız zihnin, daha fazla gidemeyeceği bir noktaya getirmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elbette ki, bu şekilde kelimelere döküldüğünde, onun sadece bir entelektüel egzersiz hâline dönüşmesi riski ortaya çıkar ve eğer sadece entelektüel cevaplar sunduysanız iyi bir Zen öğretmeni meditasyon yaptığınız şeye iki kat hızlı geri gönderecektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HER ŞEYİN BİRLİĞİ Her şeyin birliğinin (sadece her şeyin karşılıklı bağımlılığı değil, ama gerçek birliğin) farkına varmanın diğer sonucu, bizim sadece ölümden sonra ödüllendirilme ümidinden dolayı değil, bu doğal yol olduğu için daha iyi bir hayat yaşamaya başlamamızdır ![]() ![]() Budizm ve Jainizm gibi Doğu dinleri ahimsa, yani şiddetsizlik denilen bir ideale sahiptirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İNANCIN ÖNEMİ Ruhsal hayata inancın -veya imanın- yolda önemli bir erken adım olduğu söylenmiştir; doğrudur ve aynısının psişik yetenekler için de geçerli olduğu görünmektedir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|