![]() |
Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik BilgilerNOS Nedir?NOS ile ilgili herşey TEknik Bilgiler Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir ![]() ![]() Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor ![]() ![]() ![]() Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor ![]() Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz ![]() ![]() ![]() ![]() Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli Bir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar ![]() ![]() ![]() Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir ![]() ![]() ![]() Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının yoğunluğudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro Oksid nedir, ne değildir Nitro oksid motorunuza giren normal havanın daha uygun formudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daha fazla yakıt vermeden sadece nitro oksid ilave ederseniz, motorunuzun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nisbetini hızlandırmış olursunuz ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro oksid’de büyü yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro Oksid Diğer Performans Ürünlerine Karşı Maliyet açısından , NOS bir müşteriye alabileceği en üst performansı sunar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NOS yanlızca bir part time güç arttırıcısıdır ![]() ![]() ![]() ![]() NOS’tan bir Sistemi Aldığınızda Kit ile Neler Gelir Kutudan çıkarıp göreceğiniz NOS sisteminin tüm parçaları arasında, takma işlemlerini tamamen okumadıkça ve NOS sistemini ilk defa kullanmadıkça tümüyle tanımakta zorluk çekebileceğiniz üç şey vardır ![]() Bütünlük:: Biz daima ürünlerimizin arkasındayız ![]() ![]() ![]() Kalite:: Bizim NOS’ta hergün yaptığımız pek çok şeyler vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deneyim::Yaklaşık yirmi yıldan beri NOS sistemlerini üretmekte bulunuyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro Oksid ve Emisyonları Nitro Oksid’in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin (NOx) artması anlamına gelmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NOS Sistemlerinin Tipleri NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın olan herbir emiş yolu’na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik BilgilerNOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus ![]() Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı mı, başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi olacaktır ![]() ![]() ![]() Daima tutucu şekilde başlayın ![]() ![]() Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi olun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Güç, yakıttan gelmektedir ![]() ![]() ![]() Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt filitresidir ![]() ![]() Anlayamadığınız veya onaramadığınız bir problemle karşılaştığınızda bizi aramaktan çekinmeyin ![]() ![]() Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl çalıştıkları, çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında çok sayıda teknik husus yazılmıştır ![]() ![]() İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sıklıkla, orijinal, geniş aralıklı Tırnaklı, nitro’nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu yaratır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NOS teknik Yardımı NOS sizin doğru sistemi almanızı ister ve onu takmanızda veya kullanmanızda zahmete girmenizi istemez ![]() RPM ’in teknik destek servisinden bilgi ve teknik servis hizmeti alabilirsiniz 216-418 8767 - 216 336 2815 veya 532-233 5062 nolu telefonlardan Uğur ARIDICI ile NOS ile ilgili hertürlü sorununuza çözüm bulabilirsiniz ![]() NOS USA Teknik destek departmanı 08-12,13-17 saatleri arasında Pazartesi’nden Cumaya kadar hizmet vermektedir ![]() ![]() ![]() NOS Hakkında Genelde En Çok Sorulan 40 Soru Otomotiv motorlarına nitro oksid ve uygulaması hakkında hiçbir mistik husus yoktur ![]() ![]() S : Nitro motor güvenliğine etki eder mi? C : Verilen bir uygulama için doğru H ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Stok motoruma bir nitro kiti basitçe takabilirmiyim? C : Evet, NOS üretim sistemleri hemen hemen her stok motor uygulaması içindir ![]() ![]() ![]() S : Daha da yüksek beygir gücü kazanımı için diğer bazı genel kurallar hangileridir? C : Genellikle, forged (Dövme) aluminyum pistonlar modifikasyon yapabileceklerinizin en iyisini teşkil eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro nasıl çalışır? C : Nitro oksid 2 bölüm nitrojen (azot) ve bir bölüm oksijenden ibarettir (ağırlık olarak %36’ı oksijendir) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : NOS ürünleri üzerinde ne tür testler veya araştırmalar yapılır? C : NOS’un bilgisayarlı dinamometre ekipmanı, nitro akış test aletleri dahil olmak üzere komple bir araştırma ve geliştirme merkesi bulunmaktadır ![]() ![]() S : Bir nitro sistemiyle ne kadarlık bir performans gelişmesi bekleyebilirim? C : Bir çok uygulamalar için 1’den 3 tam saniyeye ve çeyrek milde 10’dan 15’e kadar MPH beklenebilir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik BilgilerS : Tüp ne kadar devam edecek? C : Bu geniş ölçüde nitro kitine ve jetlemeye bağlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro bütonunu ne kadar süre ile basılı tutabilirim? C : Tüp bitinceye kadar bütonu basılı tutmak mümkündür ![]() ![]() S : Nitro en iyi şekilde ne zaman kullanılabilir? C : Sadece tamamen açık kelebekle ( gelişmiş bir kontrolör kullanılmamışsa) ![]() ![]() ![]() S : Nitro ilave ederken arabamdaki Karbüratörü tekrar jetlemek zorundamıyım? C : Hayır! NOS sistemi karbüratörünüzden bağımsızdır, ve yakıt ve nitrodan müteşekkil kendi yakıtını enjekte eder ![]() S : Nitro oksid alev alırmı? C : Hayır ![]() ![]() S : Nitro oksid detonasyona sebebiyet verir mi? C : Doğrudan değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Tüp’ü nerede doldurabilirim? C : Türkiye’de ki tüm Habaş, Karbogaz bayilerinde azat Peroksit (Narkoz gazı) adı altında doldurtabilir veya direk Ankara ve İstanbulda Bulunan işyerlerimizden doldurtabilirsiniz elimizde herzaman acil durumlar için yedek dolu tüpler bulunmaktadır ![]() S : Bir NOS sistemiyle yan sanayi ürünü olan bilgisayar çipi kullanmak iyi bir fikirmidir? C : Eğer çip sadece Nitro Oksidin kullanılması için özellikle dizayn edilmişse ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Genellikle NOS kitinin takılması ne kadar sürer? C : NOS kitlerinin çoğu bilenen el aletleri kullanılarak 3-5 saatte takılır ![]() ![]() S : Nitro sisteminin bir plate enjektör tipine hangi çeşit manifold daha iyi uyar, tek (single) veya çift (dual) delikli manifoldu mu? C : Manifol bar’ların spray dizaynıyle alışverişte olmadığı sürece her ikisi de çoğunlukla iyi çalışır ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro oksid silindir basıncı ve ısısını yükseltir mi? C : Evet ![]() ![]() S : Nitro tüpünü soğutmanın faydası varmıdır? C : Hayır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik BilgilerS : Nitro’yu turbo veya supercharger uygulamalarıyla kullanmanın faydası varmıdır? C : Tamamen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Bir NOS kiti ne kadar kompledir? C : NOS bügün piyasada bulunan en komple sistemleri sunmaktan gururludur ![]() ![]() S : Standart ve bir NOS Hi-Flo tüp vanası arasındaki fark nedir? C : Hi-Flo valfinin deliği standart bir valfden daha geniş olup, daha fazlo nitro akışını temin eder ![]() ![]() ![]() ![]() S : Çok mil yapmış bir motor üzerindeki Nitro etkisi ne olur? C : Bu geniş ölçüde motor parçalarının durumuna bağlıdır ![]() ![]() ![]() S : Nitro kullanımı katalitik konvertörü etkiler mi? C : Hayır ![]() ![]() ![]() ![]() S : Aynı NOS Kiti ve jetlemeyi kullanıdığımızda bir stok motorla mukayesede performans artış yüzdesi yüksek şekilde modifiye edilen motorla aynı olur mu? C : Pek değil ![]() ![]() ![]() S : Yüksek kompresyon motorları nitro oksidi kullanabilir mi? C : Elbette ![]() ![]() ![]() ![]() S : Pompa benzini street/strip nitro oksid uygulamalaraında kullanılabilir mi? C : Evet ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro oksid ile kullanılmak üzere ne tip bir egzantrik mili en iyi uyanı olur? C : Genellikle, daha az egzost overlap’ı ve daha süreli olan kamlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : NOS kitler son model EFI arabalarına uygulanabilir mi? C : Evet ![]() ![]() S : Hangi tip nitro sistemi daha iyidir; plate enjeksiyon sistemi mi yoksa direkt port enjeksiyon sistemi mi? C : Plate sisteminin avantajları kolaylıkla takılıp, çıkarılması, kolaylıkla diğer bir arabaya takılabilmesi, jetleme kombinasyonlarının çok çabuk değiştrilebilmesi, ve çoğu durumlarda ihtiyacınız olan ekstra beygir gücü (75-350’den fazla H ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro oksidi kullanmak için yakıt sistemimi mofidiye etmelimiyim? C : Daha küçük nitro aplikasyonları için çoğu stok yakıt pompaları yeterli çalışacaktır ![]() ![]() ![]() S : Bir nitro tüpü en iyi hangi pozisyonda takılmalıdır? C : NOS tüpleri sifon tüpleriyle birlikte verilir ve uygun bir nitro alımını devam ettirebilmek için tüpün doğru takılması önemlidir ![]() ![]() ![]() S : Bir Kit’te nitro ve yakıt filtrelerini kullanmak ne kadar önemlidir? C : Herhangi bir nitro sisteminin en önemli bölümlerinden bazıları nitro ve yakıt filtreleridir,ve devamlı temizliğine dikkat etmek gerekir ![]() S : Diğer performans tercihleriyle mukayese edildiğinde nitro kullanmanın avantajları nelerdir? C : Çoğu diğer performans tercihleri sizi istenmeyen duruma düşürür ![]() ![]() ![]() ![]() S : NOS kitleri motorsiklet, su teknesi veya kar arabaları içinde kullanılır mı? C : Elbette ![]() ![]() S : Tipik bir nitro kitinde parçalar ne çeşit bir basınca maruz kalır ![]() C : Basınç sık sık 1,000 psi’ı geçer ![]() ![]() S : Tüpte ne kadar nitro kaldığını nasıl anlarım? C : Kaç libre kaldığını anlamak için tüp tartılmalıdır ![]() ![]() ![]() S : Tüpün üzerindeki blow-off emniyet valfinin fonksiyonu nedir? C : Bu tüpü fazla doldurmamak için çok önemlidir, yani 10 libre kapasitedeki bir tüp 10 libre’den daha fazla nitro oksid ile doldurulmamalıdır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik BilgilerS : Ateşleme sistemimi değiştirmelimiyim? C : Çoğu yeni model ateşleme sistemleri nitro uygulamalarıyla iyi uyum sağlar ![]() ![]() S : Aldığım bu kiti nerede taktırabilirim? C : Kendiniz veya mekanik bir ustaya taktırabilirsiniz ![]() BASINDAN ”NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)” Günümüz arabalarında ve özellikle spor arabalarda kullanabileceğimiz anında ve istediğimiz zaman 100+ beygir gücü veren bir gaz püskürtme sisteminden bahsetmek istiyorum ![]() Bir motor yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter daha fazla beygir gücü elde etmek istiyorsanız daha fazla yakıt yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetlice itecektir çok basit bir sistem ![]() ![]() ![]() Dünya’da, deniz seviyesinde soluduğumuz havanın %78’i Nitrojen (Azot), %21’i Oksijen ve %1’i diğer gazlardan meydana gelmiştir ![]() ![]() NOS = (N2O) yanıcı olmayan soğutucu özelliğe sahip yanma hücrelerine daha fazla oksijen girmesini sağlayan bir gazdır ![]() ![]() ![]() NOS hakkında bilinmesi gereken en önemli nokta Nitrous’un yakıt olmadığıdır ![]() ![]() ![]() Nos Nasıl Çalışır: Nos gazı 2 bölüm NİTROJEN (Azot) ve bir bölüm OKSİJEN’den ibarettir ![]() ![]() ![]() ![]() Karburator altına koyulan bir plate ve bu plate’in ortasından geçen püskürtücü hat, bu püskürtücü hatta giren hortumun ucuna takılan meme (ayarlı), NOS ve Benzin Solenoid’i, NOS Hattı, Devre Şalteri ve Atış Şalteri, NOS Tüpü, NOS Sistemini oluşturur ![]() Yukarıdaki şekilde de görüleceği üzere sistem; bagaja konulan bir tüpten, motor bölümüne çekilen hat yardımıyla karburator ve emme manifoldu arasına takılan bir plate ve püskürtmeyi sağlıyacak Nos ve Benzin solenoidi ile irtibatlandırılmış sürücünün elinin altındaki bir şalterle (tetik) istediği zaman devreye sokabildiği bir güçtür ![]() NOS sistemi genelde hertürlü motorda rahatlıkla kullanılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Standart performans parçalarının tamamı motor üzerine ekstra stres koyarak sürekli daha fazla yakıt sarfiyatı yaparlar ![]() ![]() ![]() 100 HP civarında istenildiği zaman ve anında güç almak için çok çok ucuz bir sistemdir ![]() ![]() Güvenirlilik: Nos sistemi genelde her ebaddaki motorlarda güvenle uygulanabilir Ana temel standart motorlarda; 4 Silindirli motorlar 60-100 Hp ![]() 6 Silindirli Motorlar 75-150 Hp ![]() 8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp ![]() 8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp ![]() ![]() Bu verilen değerler modifikasyon hiç yapılmamış veya çok az yapılmış (cast) normal standart pistonlu ve Kranklı motorlarda güvenle kullanılabilir ![]() Fiyat mukayesesi için standart uygulamalı bir nos kiti 600-1250 dolar civarındadır ![]() ![]() Türkiye genel distribütorü RPM yine ufak hacimli 1000-1400cc ![]() ![]() ![]() Genellikle hertürlü otomobile uygulanan Nos sistemleri mevcuttur ![]() ![]() BASINDAN ”NOS (NITROUS OXIDE) NEDİR?” NITROUS OXSIDE YANICI VE PATLAYICI OLMAYAN, SOLUDUĞUMUZ HAVANIN ÇOK DAHA YOĞUN BİR BİÇİMİDİR ![]() ![]() GÜÇ NITRO’ DAN DEĞİL BENZİNDEN ELDE EDİLİR ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik BilgilerNOS SİSTEMİ NELERDEN OLUŞUR? NOS TÜPÜ (DOLU) NOS BORUSU + BENZİN BORUSU NOS VE BENZİN SOLENOID’ İ (VANASI) MONTAJ KABLOLARI VE APARATLARI ATIŞ VE HAZIRLAMA BUTONLARI NOS ETİKETLERİ KULLANIM KLAVUZU NOS VE BENZİN MEMELERİ BENZİN EMNİYET MÜŞÜRÜ HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR? TÜM BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA, 4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA, ARACIN GÜCÜNE VE MOTOR HACMİNE GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER UYGULANABİLİR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GÜÇ NASIL ELDE EDİLİR? KULLANIM ŞEKLİ NEDİR? NOS KİTİNİN ARACA MONTAJINI MÜTEAKKİP, ELİNİZİN ALTINDA 3 EMNİYET ŞALTERİ VARDIR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TÜP NEKADAR DAYANIR? TÜPÜMÜZ 15-20 SANİYELİK ATIŞLARLA, 10 OZ’ LUK MİNİK TÜP İLE 4-5 ATIŞ 2 LBS’ LİK TÜP İLE 10-15 ATIŞ 10 LBS’ LİK TÜP İLE 20-30 ATIŞ TABİİ BU KULLANILAN KİTE VE MOTORUN HACMİNE GÖREDİR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İLAVE HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK VARMI VEYA YAPILMASI GEREKLİMİDİR? NOS İÇİN HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK YOKTUR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MOTORA BİR ZARAR VERİR Mİ? TAVSİYE EDİLEN KİTLER MOTORA HERHANGİ BİR ZARAR VERMEZ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MONTAJI NASIL VE NE KADAR SÜRE İÇERİSİNDE YAPILMAKTADIR? • 50 HP ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NOS DİĞER PERFORMANS ÜRÜNLERİNE KARŞI NE GİBİ AVANTAJLAR SAĞLAR? MALİYET AÇISINDAN NOS MÜŞTERİYE PARASI İLE SATIN ALABİLECEĞİ EN UCUZ BEYGİR GÜCÜDÜR ![]() ![]() NOS MOTORDA EKSTRA BİR AŞINMAYA SEBEBİYET VERİR Mİ? ARTI BEYGİR GÜCÜ SEÇİMİ ANAHTAR NOKTADIR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NİTRO KİMYASAL OLARAK NEDİR? NITROUS OXIDE 2 BİRİM NİTROJEN (AZOT) VE 1 BİRİM OKSİJEN’ DEN İBARETTİR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TÜP NE KADAR ZAMANDA BİTER? BU GENİŞ ÖLÇÜDE KİTİN YAPISINA VE JET MEMELERİNE BAĞLIDIR ![]() ![]() ![]() EN İYİ KULLANMA ZAMANI NEDİR? SADECE TAMAMEN AÇIK KELEBEKLE (TAM GAZDA) KULLANILMALIDIR ![]() ![]() TURBO İLE UYGULANMASI YARAR SAĞLARMI? TAMAMEN, TURBO VE SUPERCHARGERLAR MOTOR İÇİNE HAVA BASARLARKEN SIKIŞTIRIRLAR VE BU DA İÇ ISININ (HARARETİN) ARTMASINA NEDEN OLURLAR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NİTRO KATALİTİK KONVERTORE ZARAR VERİR Mİ? HAYIR ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|