![]() |
Nakış Öğretmenliği Mesleği |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nakış Öğretmenliği MesleğiNakış Öğretmenliği TANIM Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere nakış ile ilgili eğitim veren kişidir ![]() GÖREVLER Nakış ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına hangi yöntemlerle kazandırılacağı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir ![]() Nakış öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitiminden sorumlu olduğu grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb ![]() ![]() ![]() - Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır ![]() KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ - Alanı ile ilgili meslek dersleri eğitim-öğretim programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders kitapları, yardımcı kitaplar, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar, - Dikiş makinesi, nakış makinesi, ışıklı masa, makine nakışları ve el nakışları ile ilgili araç ve gereçler kullanılır ![]() MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Nakış öğretmeni olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Ellerini, gözlerini ve ayaklarını eşgüdümle kullanabilen, - Yaratıcı ve estetik değerlendirme gücüne sahip, - Renkleri ayırdedebilen, - Şekiller arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları algılayabilen, - Düşüncelerini ve bilgisini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, sabırlı, işine özen gösteren, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, - Mesleğin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir ![]() ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Nakış öğretmeni, sınıfta ve atölyede görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür ![]() ![]() ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI - Nakış öğretmenlerinin büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız meslek liselerinde ve yaygın eğitim kurumlarında ( halk eğitim merkezleri, kız teknik öğretim olgunlaşma enstitüleri, pratik kız sanat okulları vb ![]() ![]() - Özel işyerinde çalışabilirler ![]() - Olanakları elverenler, kendi işyerlerini açabilirler ![]() MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi; Mesleki Eğitim Fakültelerinin ''Nakış Öğretmenliği'' bölümlerinde verilmektedir ![]() MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sözel (SÖZ-1)” puan almak gerekmektedir ![]() EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır ![]() ![]() ![]() ![]() BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU - Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler ![]() - Eğitim sonrasında, meslek dersi öğretmeni olarak görev alanlar 9 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MESLEKTE İLERLEME - Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler ![]() - Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler ![]() BENZER MESLEKLER: El sanatları öğretmeni ![]() DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Milli Eğitim Bakanlığı Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri ![]() |
![]() |
![]() |
|