|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
alanla, davranış, ders, hedef, ilgili, notlarıduyuşsal, pedagoji, yazma |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış YazmaBu alan farklı bir alan olmasına rağmen, bilişsel alanın bilgi basamağında sayılabilecek bazı ögeler olmadan, bu alandaki özelikler gerçekleşmeyebilir ![]() ![]() Kişi belli nesne veya olgulara karşı ilgi gösterebilir, bazı nesne ya da olgulara karşı da kararlı bir tutum geliştirebilir ![]() ![]() ![]() Duyuşsal alan; ilgi, tutum, güdülenmişlik, kaygı, benlik, kişilik, değer yargıları gibi boyutlardan oluşur ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() 1 ![]() 1 ![]() 1 ![]() 2 ![]() 2 ![]() 2 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 3 ![]() 3 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 4 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 5 ![]() 5 ![]() 1 ![]() Kişi, nesne ve olguların farkında olmazsa, ona karşı hiç bir davranış geliştiremez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Bu basamakta, nesne ve olgudan gelen uyarıcıyı fark etme vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yıllık Düzeyde Hedef İlköğretim 4 ![]() ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() Yıllık Düzeyde Hedef Her okul için: Laboratuvardaki araç-gereçlerin farkında oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() Ünite Düzeyinde Hedef İlköğretim 4 ![]() ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() Vs ![]() 1 ![]() Bu basamakta kişi uyarıcıyı reddetmez, ondan kaçmaz; tersine ona doğru bir yönelme vardır ![]() ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde hedef İlköğretim: Farklı inanç ve düşüncede olan kişileri dinlemeye dönüklük Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Her okul için: Konuşanı dikkatlice dinlemeye dönüklük ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 1 ![]() Bu basamakta kişi birden fazla uyarıcı arasından birini ya da birkaçını seçebilir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış YazmaYıllık ve Ünite Düzeyinde hedef İlköğretim : Toplumsal sorunlarla ilgili yayınları seçmede dikkatli oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Tüm okullar için: Alanıyla ilgili yayınları seçmede dikkatli oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 2 ![]() Bu basamakta genellikle ilgiler söz konusudur ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Bu basamakta tepkinin uyarına gitme söz konusudur ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef İlköğretim: Arkadaşlarıyla çalışırken birlikte alınan kurallara uymaya razı oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 2 ![]() Kişinin uyarıcıya karşı gönüllüce tepkide bulunması bu basamak için söz konusudur ![]() ![]() ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef İlköğretim : Sosyal yardım kollarında çalışmaya gönüllü oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 2 ![]() Uyarıcıya karşı kişinin severek, zevkle, doyuma ulaşacak davranışlar gösterme-sidir ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef İlköğretim: Grupça ve demokratik olarak kendisine verilen bir işi yapmaktan zevk alış ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 3 ![]() Bu basamakta hedefler; tutum, inanç ve değerlerle ilgili olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Kişi toplumsal olgulara karşı değer biçer ve ona belli bir dereceye kadar önem verir ![]() ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef İlköğretim: “Yurtta barış, dünyada barış” ilkesinin önemini takdir ediş Davranışlar: i ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 3 ![]() Toplumca oluşturulan değer yargılarından birini diğerlerine tercih etme, onlardan daha üstün tutma söz konusudur ![]() ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef İlköğretim Her türlü eleştiriye açık oluş ![]() Davranışlar 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma3 ![]() Kişi bu basamakta bir değer için maddi ve manevi gücünü harcayabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef Tüm okullar: Özgürlükçü demokratik yaşamın sürekliliği için yapılan etkinliklere kendini veriş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() 4 ![]() Bu basamakta kişi, yeni değerler, duyuşsal alanla ilgili yeni örüntüler oluşturur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() Kişi, bu basamağa dek kazandığı ve etkileşim altında olduğu tüm duyuşsal değerleri ayrıştırıp inceleyebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hedef Tüm okullar ve yaşam: Davranışlarının tutarlılığı konusunda kendini yargılamada kararlı oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 4 ![]() Bu basamakta kişi, benimsediği ya da çevresinde oluşan birçok değeri irdeler, araştırır, inceler ve bir senteze varır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hedef Tüm okullar ve yaşam: Mesleki sorunlarını giderici yeni değerler oluşturmada kararlılık Davranışlar: 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() 9 ![]() ![]() 5 ![]() Kişinin bu basamaktaki davranışları onun karakterini yansıtır ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() Kişi, belli nesne, olgu ya da olaylara karşı birbirine çok yakın tepkilerde bulunabilir ![]() ![]() ![]() Hedef Tüm okullar ve yaşam: Yasalara saygılı olmayı bir alışkanlık haline getiriş Davranışlar 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma5 ![]() En üst basamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm okullar ve yaşam: Tüm canlıları seven bir kişiliğe sahip oluş ![]() Davranışlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() 9 ![]() ![]() 10 ![]() ![]() 11 ![]() ![]() 12 ![]() ![]() Alıntı |
![]() |
![]() |
|