|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bulmadı, diyetisyenler, doğru, etik, kampanyasını, margarin, reklam |
![]() |
Diyetisyenler Margarin Reklam Kampanyasını Etik Ve Doğru Bulmadı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Diyetisyenler Margarin Reklam Kampanyasını Etik Ve Doğru BulmadıMargarin reklam kampanyasını etik ve doğru bulmadıklarını belirten diyetisyenler margarin reklam kampanyası ile ilgili uyarı ve görüşlerini açıkladılar ![]() ![]() ![]() ![]() Diyetisyenlerin açıklamasının tamamı ise şöyle: Aşağıda adı yazılı diyetisyenler olarak margarin reklam kampanyası ile ilgili uyarı ve görüşlerimizi halkımıza duyuruyoruz: 1) Diyetisyenlerin margarin reklam kampanyasında yer almasını etik ve doğru bulmuyoruz ![]() 2) Bir ürünle ilgili yenilik ve gelişmelerin dikkatle izlenmesinin önemli olduğunu ancak bu konulara dikkatle yaklaşılması ve yeniliklerin abartılı bir şekilde aktarılarak halkın kafasının karıştırılmaması gerektiğini bir diyetisyenlik ilkesi olarak kabul ediyoruz ![]() 3) Yağ tüketimini teşvik edici hele üzerinde tartışma olan bir ürünü 'sağlıklı ve artık istediğiniz kadar tüketebilirsiniz!' anlamı çıkmasına neden olan bir mesajın reklamda yer alan diyetisyenler aracılığıyla verilmesinin halk sağlığı açısından ciddi riskler oluşturması olasılığının yüksek olduğunu düşünüyoruz ![]() 4) Reklamda yer alan beslenme uzmanı sıfatı kullanan iki diyetisyen ve bir akademisyenin 'Diyetisyenler margarin öneriyor!' şeklinde yanlış bir algılamaya neden olduklarını ve tüm diyetisyenleri artık margarin destekçisi gibi doğru olmayan bir konuma haksız yere düşürdükleri kanısındayız ![]() 5) Margarin reklamında yer alan ikisi diyetisyen diğeri ise aynı camiadan bir akademisyenin, margarinle ilgili sitede verileri sağlayan diğer akademisyenin tüm diyetisyenleri temsil etmediklerini ve edemeyeceklerini, reklamda ve medyada söylediklerinin, oluşturdukları imajın tüm diyetisyenleri bağlamayacağını, bu kampanyada yer almalarının kendi kişisel iş ve tercihleri olduğunu bildirmeyi bir görev sayıyoruz ![]() 6) Trans yağ azaltma çalışmasının ve yüzde bir oranının altına indirilmesinin margarinle ilgili olumlu bir gelişme olduğunu ancak Trans yağın tamamen sıfırlandığı gibi bir anlam çıkarılmaması gerektiğini ve henüz tüm margarinlerde özellikle sanayi tipi margarinlerde bu yeni teknolojinin kullanılmadığını Kalp damar hastalıkları riski oluşturma olasılığı olan aterojenik doymuş yağ asitlerinin margarinde hala var olduğunu Omega 3 ve Omega 6 yağ asitlerinin hangi cins ve miktarlarda hangi koşul ve durumlarda ne etki yaptığı bilgisiyle margarindeki Omega 3 ve Omega 6 yağ asitlerinin etkisini dikkatlice incelemek gerektiğini Henüz ortada sadece literatür bilgilerinin olduğunu, margarinde iyileştirme olarak iddia edilen konularda ülkemizle ilgili klinik çalışma ve verilerin henüz olmadığının dikkate alınmasını görüşlerimiz olarak paylaşıyoruz ![]() 7) Biz diyetisyenler bir ürünü çok özel koşullar dışında yasaklamadığımız gibi hiçbir gıdayı da gerektiğinden fazla tüketmeyi hiçbir zaman önermiyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() Bu görüşlerimizi diyetisyenler olarak paylaşmayı sorumluluk olarak kabul ediyoruz ![]() Asiye Şimşek, Aslı Aygün, Aslı Gubari (Levent), Aslı Tufan, Asude Elçi Karnap, Aşkın Yüksel, Ayça Peker, Aydan Lodos Altıngök, Aykut Büyükekmekçi, Ayşe Altın, Aysen Arıcan, Aysun Soytürk, Aysun Sarın Üstüngel, Ayşe Acar, Ayşe Gül Bağcı, Ayşenur Aksungur, Ayşenur Rünyan, Banu Belkıs Aş, Barış Öztürk, Betül Ay Aydoğan, Betül Evrensel, Beyhan E ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|