10-10-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Başarı Öyküsü: Hobiden Mağazalar Zincirine
Başarı Öyküsü: Hobiden Mağazalar Zincirine

Çocuk halısına sağlık ve oyun fonksiyonu yükleyerek yeni bir konsept kazandıran Bursalı kadın girişimci Meltem Akdeniz, İvi markasıyla tasarladığı ürünlerini yurtdışı pazarlara açıyor "Dünyanın neresine giderseniz gidin çocukların ihtiyaçları ve annelerin tercihleri hep aynı
Sağlıklı ve aynı zamanda fonksiyonel ürün Bu nedenle ürünlerimiz dünyanın birçok bölgesinde yoğun ilgi görüyor" açıklamasını yapan Akdeniz, "Tüm anneler bu ürünü gönül rahatlığı ile kullanabilir" diyor Ürünlerini halen internet siteleri üzerinden tüketiciye ulaştıklarını söyleyen Akdeniz, ilk etapta Rusya, ardından da İtalya, Almanya, Hong Kong’da mağaza açacaklarını söylüyor
Aslen mimar olan Meltem Akdeniz, Türkiye’de ilk kez sadece çocuklara ve gençlere yönelik özel tasarımlı ve hipoalerjik, lekeye dayanıklı, alev almayan özelliklere sahip halı üretimini başlatan isim oldu
8 yıllık mimarlık hayatı boyunca, özellikle çocuk halısı konusunda açık olduğunu fark ederek bu konuya yoğunlaşan Akdeniz, hobi olarak yaptığı tasarımları üretim aşamasına geçirmek için kolları sıvadı İşe başlamadan önce tasarladığı desenlerini, halı ve mobilya şirketlerine gönderen Akdeniz, "İlk tepkiler olumsuz oldu Onlara göre tüketici alışkanlıklarına bağlıydı ve tasarımlar sıra dışıydı" diyen Akdeniz, bu tepkiler üzerine 2002’den itibaren İvi markasıyla kendi ürünlerini satmaya başlıyor

Bugüne dek, ivimarket com, anneyiz com, hepsiburada com ve chichiqueen com gibi internet siteleri üzerinden tüketiciye ulaştıklarını söyleyen Meltem Akdeniz, Rusya’da mağazalaşmak için ilk adımı attıklarını bu pazarın ardından İtalya, Almanya, Hong Kong’da mağaza açacaklarını söyledi Türkiye’de de mağaza konseptine geçiş üzerinde çalıştıklarını söyleyen Akdeniz, "Amacımız özellikle çocuk ürünlerinin satıldığı zincir mağazalarda kendi konseptimize uygun şekilde yer almak" diyor
Açığı gördü çocuk halısı üretti
Halıyı sadece yere serilen bir sergi olarak görmediklerini ve ürün kalitesi ve tasarımlarını buna uygun olarak gerçekleştirğini anlatan Meltem Akdeniz, konuya ilişkin şu bilgileri veriyor:
"Mimarlık yaptığım dönemde annelerin en çok sağlıklı halı arayışında olduğunu gördüm Ben de bir anne olduğum için bu kaygılarını anlamam ve buna dönük bir ürün geliştirmem zor olmadı Üretime başlamadan önce çok ciddi bir araştırma safhası geçirdik Çocuk sağlığı ve eğitimine ilişkin tüm alanlarda mimar, pedagog gibi uzmanlarla işbirliği yaptık Bunun dışında genç ve çocuklarla da iletişim içindeyiz Önceliğimiz sağlık ve fonksiyonellik oldu Piyasadaki birçok üründe kullanılan boya ve diğer hammadde özellikleri nedeniyle alerjik yapıda olabiliyordu Bu tip sıkıntıları aşmak için ürün kalitemizi Avrupa standartlarına uygun hale getirdik "
İkincil olarak ürünlerin fonksiyonelliği üzerinde durduklarını anlatan Akdeniz, "Günümüzde çocuklar bilgisayar ve bir sürü oyuncak seçeneklerine rağmen yine de yalnız ve oyun kurma yeteneğinden uzak büyüyor Öte yandan ebeveynler ise çocuklarıyla nasıl kaliteli zaman geçirecekleri konusunda tam olarak ne yapacaklarını bilmiyor Tasarımlarımızı bu sorunu da bertaraf edecek şekilde geliştirdik" diyor
Halıların üretimini iki ayrı firmaya yaptırdıklarını söyleyen Meltem Akdeniz, "Biz üretici firmalara, kullanılacak hammaddeden, boyaya, atılacak düğüm sayısından, tasarıma kadar tüm taleplerimizi iletiyoruz Onlar da bizim istediğimiz ebatta ve adette üretim gerçekleştiriyor" diye devam ediyor
İvi’nin koleksiyonu; Minivi, Midivi, Maxivi, Sportivi, Geovi ve Romantivi isimli 6 kategori altında 56 farklı üründen oluşuyor Halıların cut diye anılan özel bir dokuma tekniğiyle üretildiğini söyleyen Akdeniz, ürünlerinin hali hazırda internet siteleri üzerinden adrese teslim sistemi ile satışının devam ettiğini ekliyor
Referans
|
|
|