![]() |
Bir Halkla İlişkiler Firması Nasıl Seçilir? |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() Bir Halkla İlişkiler Firması Nasıl Seçilir?Halkla ilişkiler, genel olarak kabul edildiği şekliyle bir yönetim fonksiyonu (şimdilerde buna ek olarak bir de pazarlama fonksiyonu) olarak kabul görmektedir ![]() ![]() ![]() Bazı kurumlar halkla ilişkiler fonksiyonlarını şirket içi bir departman ile çözerken bazı kurumlar profesyonel bir yardım seçmeyi tercih ederler ![]() ![]() Kurumlar büyümeye başladıklarında er ya da geç bu soruyu kendilerine sormak zorunda kalıyorlar; Halkla ilişkiler fonksiyonumuzu kendi içimizde mi çözmeliyiz, yoksa profesyonel bir firmadan yardım mı almalıyız? Bu sorunun cevabı kurumun içinde çözmek olabilir ve belki de profesyonel bir çözümden daha doğru bir çözümdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peki, halkla ilişkiler faaliyetlerinizi yürütmek üzere bir profesyonel yardım almaya karar verdiğinizde, hangi kurum ile çalışacağınıza nasıl karar vereceksiniz? Bu sorunun basit bir cevabı olduğunu düşünmüyorum ![]() Öncelikle, kurumunuzun halkla ilişkiler ihtiyaçlarını tanımlamalısınız ![]() Halkla ilişkiler ihtiyaçlarınızı belirledikten sonra bunu elde edebileceğiniz halkla ilişkiler firmalarını araştırmaya girişmelisiniz ![]() ![]() ![]() Peki aradığınız özellikleri nasıl bulacaksınız? Araştırmanızı yürütürken karşılaştığınız firmalara hangi soruları sormalısınız? • Ajansın merkezi neresi? • Boyutu nedir? • Ajans kurucuları kimler? • Çalışan belli başlı kişilerin CV’leri • Servis sunabildiği bölgeler; (ulusal, bölgesel, uluslar arası) • Ofisleri ve anlaşmalı olduğu ofislerin yerleri, • Danışmanlık geliri • Ajansın son beş senesinin cirosu, • Çalışanların sayısı, • Sundukları hizmetler; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • Diğer hizmet alanları nelerdir? • Bu hizmet alanlarından örnekler • Halihazırda hizmet verdikleri müşterilerin, ajans ile çalışma süreleri • Kurumunuzun faaliyet alanı ile çakışan bir müşterileri var mı? • Araştırma kapasiteleri ![]() kapasiteleri ![]() • Ajans içi sundukları diğer hizmetler ![]() • Ajans felsefesi nedir? • Kurumunuzun faaliyet konusundaki tecrübeleri nedir? • İhtiyaçlarınıza yönelik tecrübeleri nedir? • Çalışma şartları nedir? Özellikle ülkemizde köklü bir halkla ilişkiler geleneğinden söz etmek zor olduğu için ajansların ne derece sağlıklı çalıştığını önceden görebilmek kurumunuz için hayati olabilir ![]() ![]() • Son 12 ay içerisinde kazanılmış müşteriler, • Kaybedilmiş müşteriler, • En büyük müşterileri ve ajansın tüm gelirleri içindeki oranı, • Ajans gelirinin yüzde 20’sinin üzerinde bir orana sahip olan diğer müşteriler, • Ajansın finans durumu? • Ajans eğitim programları var mı? • Çalışanların işten ayrılma oranı • Organizasyon yapısı, • Üst yönetimin müşterilere ayırdığı süre, • Hizmet süreçleri nedir? Kurumunuza kimler, nasıl hizmet verecek? • Raporlama nasıl gerçekleşmekte? • Kurumun üye olduğu ulusal ve uluslar arası meslek örgütleri • Ajans üst yönetiminin üye olduğu örgütler • Ajansın kısa tarihçesi nedir? • Referansları neler? Bütün bu saydığım veriler ışığında ihtiyaçlarınıza en çok uyan Halkla ilişkiler firmasına ulaşabilir ![]() __________________
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Bir Halkla İlişkiler Firması Nasıl Seçilir? |
![]() |
![]() |
#2 |
ysnkrks
|
![]() Cevap : Bir Halkla İlişkiler Firması Nasıl Seçilir?Paylaşım için teşekkürler Yeşimciwciw ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|