![]() |
Davranışçı Ekol Ve öğrenme Kuramları |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Davranışçı Ekol Ve öğrenme KuramlarıDavranışçı ekol ve öğrenme kuramları ![]() İNSANLAR YAĞMUR ALTINDA NİÇİN BAŞLARINI EĞİYOR OLABİLİR? Konuya öğrenme kuramları çerçevesinde yaklaşalım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Davranışçı ekol ve öğrenme kuramlarının birçoğu çevremizdeki her türlü uyarana verdiğimiz yanıtlardan bahsediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ETKİLİ ÖĞRENME "Galiba sınavdan kötü not alacağım, ben niye başarısız oluyorum?" "Galiba sınavdan kötü not alacağım, ben niye başarısız oluyorum?" Her gün binlerce çocuğun kafasını kurcalayan bu soru belki de etkili öğrenme yöntemleriyle çözülebilecek basit bir sorundan öte olmayabiliyor ![]() Öğrenme tipleri bireyden bireye farklılaşıyor ve her öğrenme tipine ilişkin etkili öğretme biçimleri de buna paralel olarak değişim gösteriyor ![]() Peki, öğrenme nedir? Geçmiş deneyimlerin etkisiyle kişinin verdiği yanıtlarda beliren kalıcı değişimlere öğrenme deniliyor ![]() ![]() Felder Modeli'nden Öğrenmeye Bakış: "Farklı Öğrenme Tipleri" Bu modele göre her öğrenci, farklı bir öğrenme tipi içerisinde değerlendiriliyor ![]() 1 ![]() ![]() ![]() AKTİF ÖĞRENCİ DÜŞÜNSEL ÖĞRENCİ Bilgiyi, fikirlerini diğerleriyle paylaşıp tartışmalara katılarak ya da uygulamalar yaparak öğreniyor ![]() Öncelikle bilgi üzerine tek başına sessizce düşünmeyi tercih ediyor ![]() "Hadi deneyelim ve nasıl işlediğini görelim ![]() "Öncelikle bilgi hakkında etraflıcadüşünelim ![]() Grup çalışmalarına yatkın ![]() Yalnız çalışmayı tercih ediyor ![]() Not alarak ders dinlemeyi sevmiyor Aktif öğrencilere nazaran daha iyi not tutuyor ![]() Öğrencinin konuşup hareket ettiği dersler Öğrencinin izleyip dinlediği dersler ![]() 2 ![]() DUYUMSAL ÖĞRENCİ SEZGİSEL ÖĞRENCİ Kanıtlanmış gerçeklikleri öğrenme eğiliminde oluyor ![]() Farklı olasılık ya da ilişkileri keşfetme eğiliminde oluyor ![]() Soruları iyi çalışan yöntemler üzerinden çözmeyi seviyor ve beklenmedik sorulardan hoşlanmıyor ![]() Tekrarları sevmiyor, yeni şeylerin peşinden gidiyor ![]() ![]() Ayrıntılar konusunda sabırlı ve laboratuar çalışmalarını seviyor ![]() Yeni kavramları kapmakta başarılı ve matematiksel formüllerle sıkıntı yaşamıyor ![]() Uygulama yapma eğiliminde ve dikkatli ![]() Hızlı çalışmayı seviyor ![]() Gerçek dünyayla ilişkili olmayan derslerden hoşlanmıyor ![]() Fazla ezber ve alışıldık hesaplar gerektiren derslerden hoşlanmıyor ![]() Gerçeklere dayanan dersler ![]() Kavramsal, teorik dersler ![]() 3 ![]() ![]() ![]() GÖRSEL ÖĞRENCİ SÖZEL ÖĞRENCİ Resim, diyagram, grafik ve ifadeleri tercih ediyor ![]() Yazılı ve sözlü tanımlamalar ila gösteri sunumlarını tercih ediyor ![]() 4 ![]() TÜMEVARIMCI ÖĞRENCİ TÜMDENGELİMCİ ÖĞRENCİ Bilgiyi, her biri birbirini izleyen, doğrusal nitelikli nedenselliklerle değerlendirmeyi tercih ediyor ![]() Bilgiyi, parçaları karışık alarak ve bütünsel değerlendirmeyi bağlantıları bir anda görmeyi seçiyor ![]() Özelden genele gelişen sunumları tercih ediyor ![]() Genelden özele giden sunumları tercih ediyor ![]() Soruları mantıksal aşamaları bir bir geçerek çözüyor ![]() Eğer ki genel resmi edinebildiyse, soruları bir anda çabucak çözüyor ![]() zorlanıyor ![]() ![]() Biliyor muydunuz ??? Yapılan bir araştırmaya göre öğrenciler; Okuduklarının 10% unu; İşittiklerinin 26% sını; Gördüklerinin 30% unu; Görüp işittiklerinin %50 sini; Söylediklerinin 70% ini; Yaptıkları şey konusunda söylediklerinin 90% ını akıllarında tutuyor Felder Modeli Başarı İçin Öğrencilere Ne Öneriyor? Aktif Öğrenciler: Eğer ki tartışma ve problem çözme aktivitelerinin az yapıldığı bir sınıfta öğretim görüyorsanız, kendi içinizde küçük gruplar oluşturarak ders konularını sırayla birbirinize anlatabileceğiniz öneriliyor ![]() ![]() Düşünsel Öğrenciler: Gelen yeni bilgiler üzerine düşünmeye zamanınızın olmadığı bir sınıfta öğretim görüyorsanız bilgileri yalnızca okuyup ezberlemeniz değil çeşitli zaman aralıklarıyla tekrarlar yaparak olası soru ve uygulamalarına dair düşünmeniz öneriliyor ![]() ![]() Duyumsal Öğrenciler: Duyumsal öğrenciler bilgiyi en iyi gerçek dünyayla bağdaştırdıklarında anlayabiliyorlar ![]() ![]() ![]() Sezgisel Öğrenciler: Özellikle de ezber ve formüller üzerinden giden bir dersteyseniz, konular arasındaki bağlantıları bulmanız ya da öğretmene sormanız tavsiye ediliyor ![]() ![]() ![]() ![]() Görsel Öğrenciler: Eğer ki görsel bir öğrencisiyseniz konuyla ilgili diyagramlar, şemalar, fotoğraflar ve daha pek çok görsel materyaller bulmanız öneriliyor ![]() ![]() ![]() Sözel Öğrenciler: Konuyla ilgili kendi cümlelerinizle özetler ve konu planları çıkarmanız öneriliyor ![]() ![]() ![]() Tümdengelimci Öğrenciler: Ayrıntılara girmeden önce genel resmi yakalayabilmeniz gerekiyor Tümevarımcı Öğrenciler: Bütüne adım adım yaklaşmayı tercih eden bu öğrencilerin doğrusal nedensellik barındıran mantıksal konu şemaları çıkarabilecekleri öneriliyor![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ALINTI
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|