09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Opel Vectra 1.9 Cdti Elegance
Opel Vectra 1 9 CDTi Elegance
Opel Vectra 1 9 CDTi Elegance
Kompakt sınıfta mücadele veren Vectra ilk kez 1988 yılında tanıtıldı 1991 yılında Türkiye pazarına sunulan Vectra, geride kalan 18 yılda GM'nin en başarılı modellerinden birisi oldu
- Makyajlı Vectra Türkiye'de 1 6, 2 0 ve 2 2 litre benzinli, 1 9 litre dizel motor tipleri, sedan, liftback ve station wagon karoser seçenekleriyle satılıyor
- Vectra, Essentia, Elegance ve Comfort olmak üzere üç farklı donanım paketiyle satışa sunuluyor Ayrıca GTS modeli için özel donanım paketi bulunuyor
Güvenlik
2002 yılında EuroNCAP testlerine katılan Vectra dört yıldızlık bir performans gösterdi Vectra'nın güçlü karoseri yolcularını başarı ile korurken, önden çarpışma testinin ardından ön kapıda problem yaşanmadı Test mankeninin göğsündeki basıncın yüksek olduğu tespit edilirken, ISOFIX çocuk koltuğu montaj noktalarının çalışmasıysa başarılı bulundu
İşlevsellik ve donanım
- Vectra'nın iç mekanı selefiyle farklılık göstermiyor Malzeme kalitesi yeterli düzeyde İşçilik kusuru bulmaksa güç
- Elektrikli kumandayla yön verilebilen deri koltuklar uzun yolculuklarda bile sürücüyü yormuyor Yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon ile birlikte sayısız sürüş pozisyonu ayarlanabiliyor
- Açık renk döşeme ve geniş camlar aracın içinde ferah bir ortam yaratıyor
- Otomobilin gösterge paneli kolay anlaşılır tasarımıyla sürücünün gözlerini yormuyor
- Yol bilgisayarı kullanımı kolay yapısı ve geniş kapsamıyla oldukça başarılı
Sürüş İzlenimi
Opel'in bir klasik haline gelen modeli Vectra, yenilenen ön yüzüyle Alman üreticinin Astra ile başlattığı yeni çizgisinden izler taşıyor Selefinin agresif görünen küt burnu, Yeni Vectra'da daha yumuşak hatlara ve çekik farlara bırakmış Yeni Xenon farlar AFL sistemi sayesinde hıza göre aydınlatacağı mesafeyi otomatik olarak ayarlayabiliyor Yeni far sistemi aynı zamanda 30 metreye kadar yan tarafı da aydınlatarak, virajlarda güven veriyor Gövde rengi tampona entegre sis farları ve ızgaranın üzerindeki krom kaplama Opel amblemi otomobilin sportif tasarımını desteklerken, makyajlı Vectra'nın büyüyen boyutları dikkat çekiyor 4611 mm ile selefinden 25 mm daha uzun olan Vectra'nı 2700 mm'lik aks aralığının aynı kalması nedeniyle iç mekan hacmi de değişmemiş Yan ve arka bölümün tasarımında da selefine göre büyük bir farklılık göze çarpmayan otomobilin, 500 litrelik bagaj hacmi de aynı kalmış İç mekan tasarımında da yeni birşey göze çarpmazken, yine bu modelde de ergonomi kusuru bulmak güç
Test aracımızda 1 9 litre hacminde dizel bir ünite görev yapıyordu 4000 d/d'de 150 HP güç ve 2000-2750 d/d aralığında 320 Nm tork üreten motor alt devirlerden itibaren gücünü hissettiriyor Zaten seri olan otomobil spor moduna geçildiğinde gerçek performansını ortaya koyuyor Yaptığımız test sürüşünde 0'dan 100 km/s hıza 9 8 saniyede ulaşan otomobil en fazla 210 km/s sürate ulaşabiliyor Sürüş tarzına uyumlu şanzıman sistemi sürücünün isteği doğrultusunda seri veya konforlu kullanıma olanak tanıyor Genel olarak sessiz çalışan dizel motorun gürültüsü devir yükseldikçe artıyor Testimiz süresince 100 km'de 7 litre motorin tüketen otomobil 61 litrelik deposuyla 871 km yol yapabiliyor Ancak agresif sürüş tarzında yakıt tüketimi ciddi oranda artış gösterebiliyor
Aracın sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi yol tutuşa katkı sağlarken, yoldan gelen hafif darbeleri iç mekana iletmiyor ve konforlu sürüşe olanak tanıyor Çift açılı dikiz aynaları ve geniş camlar iyi bir görüş alanı sunuyor
Selefinin güvenlik konusundaki başarısını koruyan makyajlı Vectra, 100 km sabit hızda yapılan panik frende 38 metrede durmayı başararak, güven veriyor
Genel Değerlendirme
İşçilik 8 Tatmin ediyor
Görüş 9 Problemsiz
Performans 7 Heyecan veriyor
Tüketim 7 Makul düzeyde
Konfor 8 Başarılı
Frenler 9 Duruş mesafesi kısa
Yalıtım 9 Yüksek hızlarda bile sessiz
Donanım 7 Eksiği yok
Fiyat 5 Rakiplerinden pahalı
Sonuç Makyajlı Vectra geçtiğimiz yıl tanıtılan 1 9 CDTi motoruyla (150 HP) yüksek performansıyla keyif veriyor Opel, Vectra'nın iç ve dış tasarımında kullanılam malzemeden ve işçilikten ödün vermemiş Ses yalıtımı iyi olan otomobil, ESP Plus sisteminin de desteğiyle yol tutuş konusundaki başarısını da koruyor
STANDART DONANIM
ABS, ESP Plus (elektronik stabilite kontrol programı), TCS (çekiş kontrol sistemi), IRS (bağımsız 4 kollu arka süspansiyon sistemi), geliştirilmiş elektro hidrolik servo direksiyon, fren destek sistemi, katlanabilir pedal sistemi, ön, yan ve perde hava yastıkları, xenon farlar, kol dayama desteği, elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, far yükseklik ayarı, gövde rengi aynalar
|
|
|