|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
engeller, işletmeciliğinde, türkiye, yaratıcılığın, önündeki |
![]() |
Türkiye İşletmeciliğinde Yaratıcılığın Önündeki Engeller |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türkiye İşletmeciliğinde Yaratıcılığın Önündeki EngellerTÜRKİYE İŞLETMECİLİĞİNDE YARATICILIĞIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER Kültür ve yaratıcılık sözcüğü birlikte kullanıldığı zaman önyargıları, kendi toplumuna hayranlığı (ethnocentrisizm) ve kolay tanımlamaları da peşinde getirme tehlikesini ortaya çıkarmaktadır ![]() Bu nedenle yukarıdaki başlık altında incelenecek olan, yargı ve önerilere alışılmış söylem(mitos)lerin dışında, yazarın labaratuvar çalışmalarında elde edilen test sonuçları, yetişkinlerle yapılan çalışma ve seminer kayıtları, eğitim sisteminin çeşitli alt düzeylerinde yapılmış bilimsel araştırma sonuçları temel alınacaktır ![]() Diğer kültürlere benzer biçimde, Türk kültürü de kendi içinde yaratıcı düşünceye ilişkin yanlış söylemleri barındırmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Türk kültürü egemen kültürün etkisi altındadır; yaratıcı ürünler ortaya koyması mümkün değildir ![]() Yaratıcı olmak zeki olmak demektir ![]() ![]() Türk kültürü dinsel, cinsel, siyasal tabu ve yasaklarla doludur ![]() ![]() Kurumsal ve uygulamalı çalışmaların beni kendi toplumumuzda yaratıcılığa ilişkin şu gözlem ve sonuçlara götürdü : Yaratıcılık bir zeka sorunu olmayıp kişilik,tutumlar, kendine güven ve anlamlı bir amaç ile ilgilidir ![]() Yaratıcılık, açığa çıkartılabilir, geliştirilebilir ![]() ![]() Yaratıcılığı engelleyen bireysel faktörlerin dışında, Türk toplumunda engelleyici faktörler, a)Yöneticiler b)öğretmenler c)Anne – Baba ‘lar oluşturmaktadır ![]() Her alandaki yaratıcı süreçlerin gelişmesi için önerebileceğim yeni değerler şunlardır ![]() Bireyler için,yaşamın anlamlı amacına ulaşacağı yolda psikolojik ve hata yapma özgürlüğü, Yöneticiler için, başkalarına duyarlı olma ve toplumsal sorumluluk, Toplum için, başkalarının düşünce doğruyu arayabilme ve bireysel olana saygı |
![]() |
![]() |
|