![]() |
Öss'de Matematik'e Nasıl Çalışılır... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Öss'de Matematik'e Nasıl Çalışılır...TurkeyArena MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ Matematik şekil, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki bağıntıları, düşünce yoluyla inceleyen bir bilimdir ![]() ![]() ![]() MATEMATİK DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ Matematik soruları sayılar yardımıyla problem çözebilme, matematiksel ilişkilerden yararlanabilme ve düşünme yeteneğini geliştirme niteliklerine sahiptir ![]() Öğrenci sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde gerekirse altını çizerek soruyu okumalı, önce çok iyi anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası yapmamalıdır ![]() ![]() Matematiğe ait bazı sorular eleme veya şıkları kullanma yoluyla da çözülebilmektedir ![]() Matematik dersinde bir konuyla ilgili çok farklı soru sorulabilir ![]() ![]() ![]() Matematikte sorulardaki hiçbir veri gereksiz değildir ![]() ![]() ![]() MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA A) Derste Derslere mutlaka ön hazırlık yapmış olarak gelmek gerekir ![]() ![]() ![]() B) Bireysel Çalışmalarda Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, düzenli test çözülmezse çok çabuk unutulur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları zamanın da ve yeteri kadar yapmamasıdır ![]() ![]() Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler Güven duygusu eksikliği Hazırlık esnasında çalışmaları olumsuz olarak etkileyen arkadaşlıklar Öğrencinin karşılaştığı bireysel ve ailevi sorunlar İlköğretim ve lisede alınan eğitimin yeterli olmaması Okul müfredatıyla üniversite hazırlıkta görülen derslerin paralellik arz etmemesi Bazı derslere karşı önyargılı yaklaşılması Derslere giren öğretmenlere duyulan sempatik veya antipatik yaklaşımlar Derse ilgi gösterilmemesi Okullardaki alışılmış klasik sistemden, test sistemine geçişteki uyum sorunu ÖSS tekniğini ayrıntılarıyla bilinmemesi Mükemmeliyetçi tutum sergilenmesi Ulaşılamayacak hedefler belirlenmesi Çevreden gelen beklentilerin yüksek olması Kendini başkalarıyla mukayese etmesi Kararsızlık Erteleme alışkanlığı Çalışmalara en zor konudan başlanması Ders dışı faaliyetlere fazla zaman ayrılması Gereksiz ayrıntılara dikkat edilmesi Hayal aleminde olunması Yatarak ve müzik dinleyerek çalışılması Çalışma sırasında sık ve uzun süreli molalar verilmesi Ders çalışmamak için mazeretler üretilmesi Çalışmayı engelleyecek faktörlere “hayır” denilememesi Üniversite sınavını kazanmayı hayatın tek amacı olarak görülmesi |
![]() |
![]() |
|