|  | Realizm Ve Parnasizm Nedir? |  | 
|  08-25-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Realizm Ve Parnasizm Nedir?Realizm ve Parnasizm Nedir? REALİZM 19  yy  ın ikinci yarısında Romantizme tepki olarak doğmuş ve gelişmiştir  Daha çok roman ve hikâye türünde gelişmiştir  Sanatın sanattan başka gayesi yoktur  Dinî  ahlâkî ve sosyal amaçları da yoktur  Beş duyuyla algıladıklarımızı var sayan Pozitivizm felsefesinden etkilenmiş; tabiatı  toplumu  olayları ve gerçeği olduğu gibi anlatma  yolunu tutmuştur  Gerçeğin yansıtılmasında gözleme başvurulmuştur  Tarafsız bir şekilde tasvir yapılmasına önem verilmiştir  Olayların oluşumunda etkili olan sosyal nedenler incelenmiştir  İnsan kişiliğinin oluşmasında çevrenin önemli olduğu düşünülmüş ve çevre bütün ayrıntılarıyla işlenmiştir  Bu yüzden kahramanlar  karakterlerine  yaşlarına ve çevrelerine göre tanıtılır  Karakter  tasvirleri ve töreler önemlidir  Kahramanlar  hemen her yerde ve her zaman karşılaşabileceğimiz kişilerdir  Duyguların yerini insan ve toplum gerçekleri almıştır  Sanatçı eserinde  kendini gizler  kendi görüş ve duygularını eserine yansıtmaz  His ve  hayale kapılmadan toplum gerçeklerini olduğu gibi ve tarafsız olarak  yansıtır  Biçim güzelliği konu kadar önemlidir  Edebî güzelliğe ve üslûba önem  verilmiş  kelimelerin seçiminde özen gösterilmiştir  Üslûp yağmacıksız  ve kusursuz olmalıdır  Önemli temsilcileri Fransa’da: Honore de Balzac (kurucusu)  G  Flaubert  Stendhal  Goncourt Kardeşler; Rusya’da: Tolstoy (kurucusu)  A  Çehov  Dostoyevski Türk edebiyatında Recaizade (ilk realist roman ve hikâye yazarı)  Samipaşazade Sezai  Nabizade Nazım  Halit Ziya (en önemlisi)  Ömer Seyfettin  Refik Halit  Karay  Yakup Kadri Karaosmanoğlu PARNASİZM 19  yy  ın sonlarında  şiirde romantizme tepki olarak Fransa’da  doğmuştur  Realizm ve natüralizmin şiire uygulanmasıdır  Şiirde  şairin  şahsi duygular gizlenerek  tabiat manzaraları ve felsefî düşünceler  anlatılmıştır  Tasvirler oldukça canlı ve başarılıdır  Parnasyenler  toplumun problemleri ile ilgilenmemiş; dış görünüşe  doğal güzelliklere  gözlem ve tasvire önem vermiş  yabancı ülkelerin  sanata elverişli  egzotik güzellikleri ile de ilgilenmişlerdir  Parnasçılara göre şiirin temel amacı güzelliktir  Bundan dolayı sanat için sanat görüşünü benimsemişlerdir  Düşünceye  şekil ve söyleyiş güzelliğine önem vermişlerdir  Ölçü  ve kafiye önemlidir  Kelime seçimine  sıralanışına ve bununla sağlanan  ahenge büyük önem verilmiştir  Bu bakımdan mısraın özünde bir duygu  aranmamıştır  Tarihi olaylar  kişiler  uygarlık ve kültürler şiire konu  edilmiştir  Kendi tarihlerindeki üstün dönemlere ve yükselişlere özlem  duymuşlardır  Yunan  Lâtin kültür ve mitolojisine geri dönülmüştür  Önemli temsilcileri Th  Gatier  Lisle  S  Prudhomme  François Coppe  Banville  Heredia  Türk edebiyatında Tevfik Fikret  Cenap Şahabettin  Yahya Kemal | 
|   | 
|  | 
|  |