Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ertugrul, faciasi, japonya

Ertugrul Faciasi - Japonya

Eski 08-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ertugrul Faciasi - Japonya




Ertugrul Faciasi - Japonya[/b]




Japonya ziyareti donusu batan Turk gemisindeki 587 kisinin sehid olmasi

1887 yilinda Japonya Imparatorunun amcasi, bir harp gemisiyle Istanbula ziyarete gelmisti Bu dostluk ziyaretine karsilik vermek, Hind ve Pasifik Okyanuslarinda Turk bayragini dalgalandirmak ve oralardaki Musluman halki halifeye baglamak dusunceleri ile, geziye karar verildi Sultan Abdulhamidin emriyle karar verilen bu ziyaret icin Ertugrul Firkateyni gorevlendirildi Istanbul tersanelerinde yapilan bu savas gemisi, 2344 tonluk olup hem yelken hem de makine ile hareket ediyordu Esas yelkenli olan bu geminin 600 beygir gucundeki makinesi, yardimci vazife goruyordu



15 Temmuz 1889 gunu, o yil Heybeliadadaki Bahriye Okulunu bitiren genc tegmenlerin hepsi, gemi komutani Yarbay Ali Beyin idaresinde, Istanbuldan hareket ettiler Kafile baskani Albay Osman Bey dahil, gemide 1092 kisi bulunuyordu Gemi, Aden, Cidde ve Bombaya ugrayarak yoluna devam ediyordu Ugrak yerlerindeki Musluman halk, Turk denizcilerine cok yakinlik gosteriyordu Gemi, Seylan Adasi, Singapur, Saygon, Hong-Kong limanlarina ugradiktan sonra, 28 Haziran 1889da Japonyanin Yokohama limanina ulasti



Amiral ve emrindeki heyet, Imparator Meiji tarafindan Tokyodaki sarayinda kabul olundu ve kendilerine birer nisan verildi Ertugrul personeli, Japonyada kaldigi uc ay icinde en itibarli misafirler olarak muamele gorduler Gittikleri her yerde derin bir ilgi ile karsilandilar



Normal donus zamaninda, kafileden 37 kisi koleraya tutuldugundan, Yokohamada 33 gun karantinada kalindi 15 Eylul 1889da Yokohamadan hareket eden Ertugrul gemisi, iki gun sonra firtinaya tutuldu Firtina siddetlenerek tayfun haline geldi Arka direk kirilinca acilan deliklerden makine dairesine su doldu Bu durum gemi idaresinin tamamen kaybolmasina sebep oldu Gemi, Oskima burnundaki kayaliklara dogru suruklenerek, 18 Eylul 1889 gunu batti Amiral Osman Bey dahil 587 kisi sehid oldu



Sehitlerin cesetleri ve vucut parcalari, Japon koylulerince ve sag kurtulan Turk denizcilerince toplanarak, adada bulunan fener yakinindaki hakim bir tepeye gomulduler



Sag olarak kurtulanlar ise, yarali vaziyette, iki Japon harp gemisi tarafindan, birkac haftada Canakkale Bogazina kadar getirildi Bu gemiler, 2 Subat 1890da Dolmabahce onune ulastilar Sultan Ikinci Abdulhamid Han da, Japon Imparatorunun, Turk deniz ailesine gosterdigi yakinlik ve sevgiyi, fazlasi ile gostererek Turk-Japon sevgi ve isbirliginin temelini atti



Japonlar, Kasimazaki Fenerinin 300 metre guneydogusundaki bir yere, denizcilerimizin hatirasina hurmeten abide diktiler

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.