08-24-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun
Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun
Etkinliğin Adı: [/b]
ÖZELLİĞİM HANGİ MESLEĞE UYGUN?
Sınıf: [/b]
10 sınıf[/b]
Yeterlik Alanı: [/b]
Eğitsel ve Mesleki Gelişim[/b]
Kazanım: [/b]
İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği kişisel özellikleri ile ilgili bilgi toplar (Kazanım Numarası 206)[/b]
Öğrenci Sayısı: [/b]
Tüm Sınıf
Süre:[/b]
40 Dakika[/b]
Ortam:[/b]
Sınıf
Sınıf Düzeni[/b]
Oturma Düzeni
Araç-Gereç:[/b]
Form-1 Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun [/b]
Form-2 Örnek Meslek Özellikleri listesi
Kaynak: [/b]
MEB-Rehberlik Etkinlikleri,10- 2002den uyarlanmıştır
Süreç:[/b] [/b]
1) Her öğrenciye "Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun"[/b] (Form?1) formundan birer adet verilir ve inceleyerek boş bir kâğıda kendi özelliklerine uygun olan, yapmaktan hoşlanacakları etkinlikleri seçerek yazmaları istenir
2) Sonra aynı formdaki kendilerine uygun olmayan, yapmaktan hoşlanmadıkları etkinlikleri yazmaları istenir
3) Daha sonra öğrencilerin alanlarına uygun olarak seçilmiş mesleklerle ilgili derlediğiniz "Örnek meslek özellikleri" [/b](Form?2) listesinden birer adet verilir öğrencilerin incelemeleri istenir (Form?2 de 8 meslek için Örnek Meslek Özellikleri listesi verilmiştir İş ve işçi bulma kurumu tarafından hazırlanan meslekleri tanıtan kaynaklardan, Tanıtım ve Yönlendirme dersi için hazırlanmış eğitim modüllerinden, ÖSYM, Üniversiteler, YÖK programları ve Meslekler rehberi vb meslek tanıtım kitaplarından, yararlanarak öğrencilerinizin alanlarına/bölümlerine uygun olan farklı mesleklerle ilgili özellikleri de siz belirleyebilirsiniz )
4) Listelerdeki meslek özellikleri ile kendi seçtikleri özellikleri karşılaştırmaları ve ileride seçmeyi düşündükleri mesleklerle ilgili özelliklere sahip olup olmadıklarını ve bu meslekle ilgili doğru alan ve okul türünde olup olmadıklarını sorgulamaları istenir
5) Seçimlerine uygun olmayan alan ve okulda bulunan öğrencilere ailesi ile birlikte okul rehberlik servisine başvurmaları önerilir
6) Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır
7) İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği kişisel özellikleri bilmenin ve buna uygun alan ve okul seçmenin önemi vurgulanarak etkinlik bitirilir
8) Öğrencilerden bir sonraki etkinlik için İlgi duydukları mesleklerin gerektirdiği eğitim hakkında araştırma yapmaları ve bilgi toplamaları istenir Bu bilgilere ulaşabilecekleri kaynaklardan örnekler verilir (İş ve işçi bulma kurumu tarafından hazırlanan meslekleri tanıtan kaynaklar, Tanıtım ve Yönlendirme dersi için hazırlanmış eğitim modülleri, ÖSYM, Üniversiteler, YÖK programları ve Meslekler rehberi vb meslek tanıtım kitapları, meslek odaları, meslek kişileri, üniversite öğrencileri vb )
[/b]
Değerlendirme :[/b]
FORM 1[/b]
ÖZELLİĞİM HANGİ MESLEĞE UYGUN[/b]
[/b]
Aşağıdaki özellikleri dikkatlice inceleyerek sizin için uygun olan ve olmayan durumları belirleyiniz
1 Ayakta durmak
2 Elleri kullanmak
3 Kitap okumak
4 Düşünmek
5 Yeni fikirler üretmek
6 Yönergeleri uygulamak
7 Aynı hareketi sürekli tekrar etmek
8 Analiz, sentez, yorum yapmak
9 Eleştirmek
10 İnsanları ikna etmek
11 Yazı yazmak
12 Düzenli olmak
13 Ağır koku altında kalabilmek
14 Yüksek ses ortamında çalışabilmek
15 Açık havada çalışmak
16 Kapalı alanda çalışmak
17 Kirli ,yağlı ortamlarda bulunmak
18 Şık giyinmek
19 Belli bir kıyafet giyinmek
20 Yardım etmek
21 Çocuklarla uğraşmak
22 Başkalarını dinlemek
23 Elektronik araçlarla çalışmak
24 Renklerle uğraşmak
25 Müzik aletleri ile uğraşmak
26 Resim yapmak
27 Şekil, şema, çizim yapmak
28 Yeni insanlarla tanışmak
29 Hayvanlarla uğraşmak
30 Sporla uğraşmak, bedeni kullanmak
31 Hesap yapmak
32 Yüksek yerde bulunmak
33 Denizden hoşlanmak
34 Seyahat etmek
35 Taşınmak
36 Konuşmak
37 Gece çalışmak
38 Düzensiz uyumak
39 Alıp satmak
40 İnsanları yönetmek
41 Yaratıcılığını kullanmak
42 Para ile uğraşmak
43 Araştırma yapmak
44 Deney yapmak
45 Hasta ve özürlülerle çalışmak
46 Yalnız çalışmak
47 Hayal kurmak
48 Tarihle ilgilenmek
49 Makinelerle uğraşmak
50 Toplumsal olaylarla ilgilenmek
51 Siyasetle ilgilenmek
52 Sesini kullanmak
53 Mekân düzenlemek
54 Olaylar arasında mantıksal bağlantılar kurmak
55 Kelimelerle oynamak
56 Hoşgörülü olmak
57 Tutarlı olmak
58 Sabırlı olmak
59 Sorumluluk almak
60 Sayılarla uğraşmak
61 Matematikle uğraşmak
62 Fizik problemleri çözmek
63 Dikkatini belli noktalara toplamak
64 Estetikle ilgilenmek
65 El göz koordinasyonu gerektiren bir işte çalışmak
66 Şekil, şema, çizim yapma
[/b]
FORM 2[/b]
ÖRNEK MESLEK ÖZELLİKLERİ LİSTESİ[/b]
[/b]
EKONOMİST[/b]
1 Sayılarla uğraşmak
2 Toplumsal Olaylarla ilgilenmek
3 Analiz, sentez, yorumlama yapmak
4 Başkalarıyla birlikte çalışmak
5 Yaratıcı düşünmek
6 Hesap yapmak
7 Okumak
PİLOT[/b]
1 Makinelerle uğraşmak
2 Soğukkanlı olmak, dikkati belli noktada toplayabilmek
3 El-göz koordinasyonu
4 Yönergeyi uygulamak
5 Yüksek yerde bulunmak
6 Yüksek ses ortamı
7 Başkalarıyla birlikte çalışmak
MAKİNE MÜHENDİSİ[/b]
1 Yaratıcı düşünmek
2 Sayılarla uğraşmak
3 Şekil, şema, çizim yapmak
4 Makinelerle uğraşmak
5 Elleri kullanmak
6 Kirli, yağlı ortamlarda bulunmak
7 Matematikle ilgilenmek
8 Fizik ilgilenmek
[/b]
İNŞAAT MÜHENDİSİ[/b]
1 Yaratıcı düşünmek
2 Şekil, şema, çizim yapmak
3 Sayılarla uğraşmak
4 Matematikle ilgilenme
5 Fizikle ilgilenmek
6 Sorumlu, dikkatli davranmak
7 Seyahat etmek
8 Başkalarıyla birlikte çalışmak
9 Açık havada çalışmak
PSİKOLOG[/b]
1 Olaylar arasında mantıksal bağlantılar kurmak
2 Kelimelerle oynamak
3 Fikirler üretmek
4 Düşünmek
5 Konuşmak
6 Tutarlı olmak
7 Sabırlı olmak
8 Hoşgörülü olmak
9 Sorumluluk almak
10 Yaratıcılığı kullanmak
11 Başkaları ile birlikte çalışmak
12 Yardım etmek
13 Dinlemek
14 Toplumsal Olaylarla ilgilenmek
15 Kapalı yerlerde çalışmak
DİŞ HEKİMLİĞİ[/b]
1 Yaratıcı düşünmek
2 Şekil, şema, çizim yapmak
3 Elleri kullanmak
4 Fizik, kimya, biyoloji ile ilgilenmek
5 Estetik ilgiye sahip olmak
6 Ağır kokulu ortamlarda çalışabilmek
ARKEOLOG[/b]
1 Tarih ile ilgilenmek
2 Açık havada çalışmak
3 Başkalarıyla birlikte çalışmak
4 Araştırma yapmak
5 Analiz, sentez, yorumlama yapmak
6 Okumak
SINIF ÖĞRETMENİ[/b]
1 Uzun süre ayakta durabilmek
2 Kitap okumak
3 Yeni fikirler üretmek
4 Yazı yazmak
5 Düzenli olmak
6 Çocuklarla ilgilenmekten hoşlanmak
7 Dinlemek
8 Başkaları ile çalışmak
9 Sesini kullanmak
10 Hoşgörülü olmak
Kaynak: Rehberliksitesi
|
|
|