Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Özelliğim Hangi Mesleğe UygunÖzelliğim Hangi Mesleğe Uygun Etkinliğin Adı: [/b] ÖZELLİĞİM HANGİ MESLEĞE UYGUN? Sınıf: [/b] 10 sınıf[/b]Yeterlik Alanı: [/b] Eğitsel ve Mesleki Gelişim[/b] Kazanım: [/b] İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği kişisel özellikleri ile ilgili bilgi toplar (Kazanım Numarası 206)[/b]Öğrenci Sayısı: [/b] Tüm Sınıf Süre:[/b] 40 Dakika[/b] Ortam:[/b] Sınıf Sınıf Düzeni[/b] Oturma Düzeni Araç-Gereç:[/b] Form-1 Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun [/b] Form-2 Örnek Meslek Özellikleri listesi Kaynak: [/b] MEB-Rehberlik Etkinlikleri,10- 2002den uyarlanmıştır Süreç:[/b] [/b] 1) Her öğrenciye "Özelliğim Hangi Mesleğe Uygun"[/b] (Form?1) formundan birer adet verilir ve inceleyerek boş bir kâğıda kendi özelliklerine uygun olan, yapmaktan hoşlanacakları etkinlikleri seçerek yazmaları istenir 2) Sonra aynı formdaki kendilerine uygun olmayan, yapmaktan hoşlanmadıkları etkinlikleri yazmaları istenir ![]() 3) Daha sonra öğrencilerin alanlarına uygun olarak seçilmiş mesleklerle ilgili derlediğiniz "Örnek meslek özellikleri" [/b](Form?2) listesinden birer adet verilir öğrencilerin incelemeleri istenir (Form?2 de 8 meslek için Örnek Meslek Özellikleri listesi verilmiştir İş ve işçi bulma kurumu tarafından hazırlanan meslekleri tanıtan kaynaklardan, Tanıtım ve Yönlendirme dersi için hazırlanmış eğitim modüllerinden, ÖSYM, Üniversiteler, YÖK programları ve Meslekler rehberi vb meslek tanıtım kitaplarından, yararlanarak öğrencilerinizin alanlarına/bölümlerine uygun olan farklı mesleklerle ilgili özellikleri de siz belirleyebilirsiniz )4) Listelerdeki meslek özellikleri ile kendi seçtikleri özellikleri karşılaştırmaları ve ileride seçmeyi düşündükleri mesleklerle ilgili özelliklere sahip olup olmadıklarını ve bu meslekle ilgili doğru alan ve okul türünde olup olmadıklarını sorgulamaları istenir ![]() 5) Seçimlerine uygun olmayan alan ve okulda bulunan öğrencilere ailesi ile birlikte okul rehberlik servisine başvurmaları önerilir 6) Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır ![]() 7) İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği kişisel özellikleri bilmenin ve buna uygun alan ve okul seçmenin önemi vurgulanarak etkinlik bitirilir ![]() 8) Öğrencilerden bir sonraki etkinlik için İlgi duydukları mesleklerin gerektirdiği eğitim hakkında araştırma yapmaları ve bilgi toplamaları istenir Bu bilgilere ulaşabilecekleri kaynaklardan örnekler verilir (İş ve işçi bulma kurumu tarafından hazırlanan meslekleri tanıtan kaynaklar, Tanıtım ve Yönlendirme dersi için hazırlanmış eğitim modülleri, ÖSYM, Üniversiteler, YÖK programları ve Meslekler rehberi vb meslek tanıtım kitapları, meslek odaları, meslek kişileri, üniversite öğrencileri vb )[/b] Değerlendirme :[/b] FORM 1[/b] ÖZELLİĞİM HANGİ MESLEĞE UYGUN[/b] [/b] Aşağıdaki özellikleri dikkatlice inceleyerek sizin için uygun olan ve olmayan durumları belirleyiniz ![]() 1 Ayakta durmak 2 Elleri kullanmak 3 Kitap okumak 4 Düşünmek 5 Yeni fikirler üretmek 6 Yönergeleri uygulamak 7 Aynı hareketi sürekli tekrar etmek 8 Analiz, sentez, yorum yapmak 9 Eleştirmek 10 İnsanları ikna etmek 11 Yazı yazmak 12 Düzenli olmak 13 Ağır koku altında kalabilmek 14 Yüksek ses ortamında çalışabilmek 15 Açık havada çalışmak 16 Kapalı alanda çalışmak 17 Kirli ,yağlı ortamlarda bulunmak 18 Şık giyinmek 19 Belli bir kıyafet giyinmek 20 Yardım etmek 21 Çocuklarla uğraşmak 22 Başkalarını dinlemek 23 Elektronik araçlarla çalışmak 24 Renklerle uğraşmak 25 Müzik aletleri ile uğraşmak 26 Resim yapmak 27 Şekil, şema, çizim yapmak 28 Yeni insanlarla tanışmak 29 Hayvanlarla uğraşmak 30 Sporla uğraşmak, bedeni kullanmak 31 Hesap yapmak 32 Yüksek yerde bulunmak 33 Denizden hoşlanmak 34 Seyahat etmek 35 Taşınmak 36 Konuşmak 37 Gece çalışmak 38 Düzensiz uyumak 39 Alıp satmak 40 İnsanları yönetmek 41 Yaratıcılığını kullanmak 42 Para ile uğraşmak 43 Araştırma yapmak 44 Deney yapmak 45 Hasta ve özürlülerle çalışmak 46 Yalnız çalışmak 47 Hayal kurmak 48 Tarihle ilgilenmek 49 Makinelerle uğraşmak 50 Toplumsal olaylarla ilgilenmek 51 Siyasetle ilgilenmek 52 Sesini kullanmak 53 Mekân düzenlemek 54 Olaylar arasında mantıksal bağlantılar kurmak 55 Kelimelerle oynamak 56 Hoşgörülü olmak 57 Tutarlı olmak 58 Sabırlı olmak 59 Sorumluluk almak 60 Sayılarla uğraşmak 61 Matematikle uğraşmak 62 Fizik problemleri çözmek 63 Dikkatini belli noktalara toplamak 64 Estetikle ilgilenmek 65 El göz koordinasyonu gerektiren bir işte çalışmak 66 Şekil, şema, çizim yapma [/b] FORM 2[/b] ÖRNEK MESLEK ÖZELLİKLERİ LİSTESİ[/b] [/b] EKONOMİST[/b] 1 Sayılarla uğraşmak 2 Toplumsal Olaylarla ilgilenmek 3 Analiz, sentez, yorumlama yapmak 4 Başkalarıyla birlikte çalışmak 5 Yaratıcı düşünmek 6 Hesap yapmak 7 OkumakPİLOT[/b] 1 Makinelerle uğraşmak 2 Soğukkanlı olmak, dikkati belli noktada toplayabilmek 3 El-göz koordinasyonu 4 Yönergeyi uygulamak 5 Yüksek yerde bulunmak 6 Yüksek ses ortamı 7 Başkalarıyla birlikte çalışmak MAKİNE MÜHENDİSİ[/b] 1 Yaratıcı düşünmek 2 Sayılarla uğraşmak 3 Şekil, şema, çizim yapmak 4 Makinelerle uğraşmak 5 Elleri kullanmak 6 Kirli, yağlı ortamlarda bulunmak 7 Matematikle ilgilenmek 8 Fizik ilgilenmek [/b] İNŞAAT MÜHENDİSİ[/b] 1 Yaratıcı düşünmek 2 Şekil, şema, çizim yapmak 3 Sayılarla uğraşmak 4 Matematikle ilgilenme 5 Fizikle ilgilenmek 6 Sorumlu, dikkatli davranmak 7 Seyahat etmek 8 Başkalarıyla birlikte çalışmak 9 Açık havada çalışmak PSİKOLOG[/b] 1 Olaylar arasında mantıksal bağlantılar kurmak 2 Kelimelerle oynamak 3 Fikirler üretmek 4 Düşünmek 5 Konuşmak 6 Tutarlı olmak 7 Sabırlı olmak 8 Hoşgörülü olmak 9 Sorumluluk almak 10 Yaratıcılığı kullanmak 11 Başkaları ile birlikte çalışmak 12 Yardım etmek 13 Dinlemek 14 Toplumsal Olaylarla ilgilenmek 15 Kapalı yerlerde çalışmakDİŞ HEKİMLİĞİ[/b] 1 Yaratıcı düşünmek 2 Şekil, şema, çizim yapmak 3 Elleri kullanmak 4 Fizik, kimya, biyoloji ile ilgilenmek 5 Estetik ilgiye sahip olmak 6 Ağır kokulu ortamlarda çalışabilmekARKEOLOG[/b] 1 Tarih ile ilgilenmek 2 Açık havada çalışmak 3 Başkalarıyla birlikte çalışmak 4 Araştırma yapmak 5 Analiz, sentez, yorumlama yapmak 6 OkumakSINIF ÖĞRETMENİ[/b] 1 Uzun süre ayakta durabilmek 2 Kitap okumak 3 Yeni fikirler üretmek 4 Yazı yazmak 5 Düzenli olmak 6 Çocuklarla ilgilenmekten hoşlanmak 7 Dinlemek 8 Başkaları ile çalışmak 9 Sesini kullanmak 10 Hoşgörülü olmakKaynak: Rehberliksitesi |
|
|
|