|  | 161 Ve 162 Edebiyat 10.Sınıf |  | 
|  08-23-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   161 Ve 162 Edebiyat 10.Sınıfsemai ilk dörtlükte -mez ler redif ikinci dörtlükte "-ımız" redif ,"-at" tam kafiye, -mez redif üçüncü dörtlükte "-acı" tunç kafiye -maz redif dördüncü dörtlükte "-ahri,-ehri,-ahrı" zengin kafiye -mez redif son dörtlük "-le" tam kafiye -maz redif birim değeri:dörtlük birim sayısı:5 şiirin teması:gurbet mısra örgüsü:abab cccb dddb eeeb fffb birimde anlatılanlar 1)Gurbete çıkmanın tehlikeli olduğunu ve her güzeli de sevmemesi gerektiğini dile getiriyor  2)Gurbet elde kimsenin kıymetimizi bilmeyeceğini belirtiyor 3)Gurbete gönlündeki derdin ilacını bulmak için çıkmıştır ama bulamayacağını belirtiyor 4)Gurbetin çok zor olduğunu ve kahrının çekilemeyeceğini anlatıyor 5)Aşıkların sevdiklerine kavuşamadıklarını dile getiriyor  2  b  Şiiri şiir yapan vurgu ve tonlamadır  Bu yüzden düz yazı okurken noktalama işaretlerinde yaptığımız vurgu ile şiir vurgusu arasında çok fark vardır 3  a  gönül gurbet ele çıkma(teşhis) sunam gurbet elin kahrı(açık istiare) bülbül figan eder güle(teşhis, telmih, tenasüp) güzel sevmek sarp bir kale(teşbih, tenasüp) b  ahengi sağlamış ve şiiri çekici hale getirmiştir 4  dil sade, imgeler suna ve bülbül bağlı olduğu gelenek: sözlü gelenek yani aşık etebiyatı 5  Gurbet ellerin kimsenin yuvası gibi olmadığı ve çok zor olduğu    6  Divan tarzı şiirler söylemiştir  Hem hece nem aruzla yazmıştır  Asıl kişiliği hece ölçüsüyle yazdığı ölçüsüyle yazdığı koşma ve semailerde görülür  Gazel, murabba, muhammes tarzı şiirlerde yazmış  Ancak çok başarılı sayılmaz  7  saz şairi; halkın arasında olan bir kişidir  ilhamını halk zevkinden halkın hayal gücünden alır  halk şiirinde, günlük dilde konuşulan kelime ve deyimler yer alır   | 
|   | 
|  | 
|  |