Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli BoyutuGİRİŞ: Başarının sırrı nedir? Eğer yüksek zihinsel zekâ(IQ) ise, zihinsel zekaları yüksek pek çok insan neden son derece başarısız olabiliyor? Çok çalışmak mı? Neden bazılarının yırtınırcasına çalışmaları faydasız kalıyor; bazılarının tuttukları altının toprağa dönüşmesinin sırrı nedir? Yüksek zihinsel zekânın başarıya elbette büyük katkısı vardır Elbette başarılı olmak için çok çalışmak şarttır![]() Ancak, Ruhsal Zekânızı kötü kullanırsanız, ne zihinsel(IQ) veya duygusal zekanızdan(EQ), ne de çok çalışmanızdan yarar görebilirsiniz ![]() Başaranlar, neyi nasıl yaptıklarını, hangi teknikleri kullandıklarını bize anlatabilirler Ancak, kasten veyabilmedikleri için bize anlatamadıkları bir sırları vardır ![]() İşte bu kitap sizinle o sırrı, Ruhsal Zekânın sırrını paylaşmayı hedefliyor ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#2 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli BoyutuNeden Ruhsal Zekâ? Hayatın akışını asıl etkileyen, fiziksel değil ruhsaldır ![]() Kalbinizi etkileyemeyenler, sizi aklınızdan çekip sürükleyemezler Hayatı vücut organlarınızla değil,ruhunuzla yaşarsınız Yaşadığınız Dünya, dışarıdayaşanan değil, kendi içinizde kendinize yaşattığınız dünyadır Vücudunuzu kendi bilinciniz ve gücünüzleçalıştırmadığınız gibi, kendinizi sokaklarda yürüten de siz değilsiniz ![]() Hayatta tesadüf, şans, talih, imtiyaz, rastlantı yoktur ![]() O zaman, görünüşe göre rastlantı olanların ardındaki müthiş planları keşfetmeliyiz Hiçbir güçlü bilinç,“içgüdü” veya “tabiat ana” gibi boş kavramlara terk edilemez Bu tür kavramları çağrıştıran olaylaroluyorsa, bu olayları gerçek boyutlarından yakalama becerisini geliştirmeliyiz Hayatınızın akışındameydana gelen en küçük olaylar bile, ya sizin ya diğer yaratıkların ya da Yaratıcının gerekçeleriyle gerçekleşiyor O zaman, bu gerekçeleri keşfedebilecekkadar hayatın arkasına, ruhsallığın derinlerine girmemiz gerekiyor Ruhsal Zekâ, tam olarak busüreçtir; köklü bir bilinç değişimidir; insanın öz doğasına dönüşüdür; küçük bedeninin arkasında gizlenen büyük bedeniyle tanışması sürecidir ![]() İnsan bedeni, bir kamyonun altında ezilebilecek kadar zayıftır; ama, ruhu kamyonu ezebilecek kadar güçlüdür Kollarınızla yüz kilonun altında ezilirsiniz;ama ruhunuzla bir gökdeleni devirebilirsiniz Dağlar,insan bedenine meydan okur; ama insan ruhu dağlara meydan okuyabilecek kadar engin yaratılmıştır İnsanbedeni adım adım yükselir; oysa ruh, vücudu kanatlandırır Ruhsal Zekânız, ruhunuzunderinlerinden sizi yöneten evrenin yaratıcısıyla buluşmanızı; sizin sınırlı gücünüze değil, sizinle olan sınırsız güce dayanmanızı sağlar ![]() Akıl, doğanın maddesel yüzeyinde çalışır Mantık,bilmediğinizi nasıl yöneteceğinizi gösteremez Ruhsalzekânın size yaptıracaklarını, ne akılla, ne de mantıkla açıklayabilirsiniz Çünkü o, her ikisinden de önce veher ikisinin de arkasındadır Sınırsızlık, sınırlıkavramlarla açıklanamaz ![]() Ruhsal zekâ, bir damla suya, taştan güçlü olmayı öğreten zekâdır; pamuk zayıflığındaki köklerin, taşları delip geçişinin sırrını açıklar Ateşin içinden sağ çıkanadamın ardında, apartmanın tepesinden düştüğü halde yaralanmayan bebeğin arkasında ruhsal zekâ vardır ![]() Ona neden Ruhsal Zekâ dedik? Çünkü akılla, mantıkla ve somut kavrayışla ilgili değildi Ona “Evrensel Zekâ”da diyebilirdik Oysa bu zekanın sınırları evrenindışına, evrenin yaratıcısına ulaşıyor; evren ise, sadece aklın ve mantığın sınırları içerisinde kalıyor O aslındayaratıcının zekâsından bir esintidir Ona Ruhsal Zekâdememizin sebebi, insanın o zekâyı düşünceleriyle keşfetmesi, ancak yansımalarını yalnızca ruhu aracılığıyla hayatına aktarabilmesidir Ruhsal Zekâ,evren ötesi ve evrene hakim zekânın bir gölgesi, bir ışığıdır Evrene, evrenin sahibinin penceresindenbakmayı denediniz mi? Musa(as) Peygamber ile Hızır(as) arasındaki yolculukta, Hz Hızır’ın(as) yaptıkları, Musa(as)peygambere müthiş anlaşılmaz ve adaletsiz geliyordu(1) Biz hayata genellikle Musa(as)peygamberin gözüyle baktık Olayları, dışarıdangörünümleriyle anlamlandırdık Bu kitapta sizeHızır(as)’ın gözüyle bakmanızı sağlayacak temel ip uçları verilecek Bu sayede, felâketin aslında kurtuluş,kurtuluşun aslında felâket olabileceğini keşfedeceksiniz ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#3 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli BoyutuTemel Özellikler: Ruhsal Zekâ, ruhsal güçle(2) de ilişkilidir; ama, ruhsal güç değildir Bu kitapta ruhsal gücünüzü nasılgeliştireceğiniz değil, ruhsal zekânızı, geleceğinizi değiştirmek için nasıl kullanacağınız üzerinde duracağız ![]() Diğer önemli nokta, Ruhsal Zekânın dış Dünyaya yönelen eylemle değil, iç dünyaya yönelen tutumla ilgili olmasıdır Bir kişinin ruhsal zekâsını kullanıpkullanmadığını, onun yaptıklarına bakarak anlayamazsınız Anlamanızın tek yolu, hislerinikeşfetmenizdir Bu kitap size nasıl davranmanızgerektiğini değil, davranırken nasıl hissetmeniz gerektiğini anlatıyor Birbirinin tıpatıp aynısı olan ikidavranışın derinlerinde, ruhsal zekâ açısından büyük uçurumlar oluşabilir ve dolaysıyla elde edecekleri sonuçlar da çok farklı olacaktır Bu kitapta, örneğinGüzel Konuşma için hangi egzersizleri yapmanız gerektiğini değil, bu egzersizleri yaparken nasıl hissetmeniz gerektiğini göreceksiniz ![]() Ne kadar akıllı hareket ederseniz edin, ne kadar çok çalışırsanız çalışın, ruhsal zekânızı kullandığınız ölçüde başaracaksınız Pek çok insanın yırtınırcasınaçalışmasının sonucu boş çıkmıştır Yüksek zekâlıçocuklardan pek çoğu, hayatı kendilerine ve çevrelerine zehir etmişlerdir Zihinsel zekâ ve çokçalışmak başarının önemli faktörlerindendir; ama, ruhsal zekâ tüm bu faktörlerden de önemlidir RuhsalZekâ bir yaşama biçimidir; hayatınızın her saniyesini dolduracak bir hissediş ve tutum şeklidir ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#4 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutuİstemek ve Ruhsal Zekâ Ruhsallığın tüm boyutlarını birleştiren tek kavram “istemektir ” Yani duadır, yalvarmaktır, arzulamaktır,ihtiyaç duymaktır İstemek yoksa, vermek yoktur![]() Tüm yaratıklar istemenin ürünüdür Eğer yaratıcı,tanınmayı ve bilinmeyi istemeseydi, biz var olmayacaktık ![]() Eğer kimse istemeseydi, ihtiyaç hissetmeseydi, elbisenizden tırnak makasına, arabanızdan saatinize kadar hiçbir şeyiniz olmayacaktı ![]() İstemek öylesine engin ve kapsayıcı ki, o her yerde, her şeyin içinde, her oluşun öncesinde ve sonrasında gizleniyor O yüzden, bu kitap boyunca onu her yerde,her tekniğin içerisinde kullanacağız ![]() Hamuru “istemekle” yoğrulan kâinat bir ışıktır, bir bütündür Hayat ve içinde olup biten her şey, bu ışığınakışından ibarettir Birlikte bu ışığın içine gireceğiz,evrene hâkim olan zekânın sırrını keşfedeceğiz; sonra da, ruhumuzu kullanarak bu zekânın her bir kıvrımını kendi kimliğimize transfer edeceğiz İşte, insanı zafereve sonsuz huzura taşıyacak olan ruhsallık boyutundan uzanan adımlar Bu adımları doğru atanların ruhsalzekâları yüksek olacaktır: Önce İman Gücü: İstediğinizden emin misiniz? Sonra Gerekçe Gücü: Niçin istiyorsunuz? Sonra Duygu Gücü: Derin duygularla istiyor musunuz? Sonra Israr Gücü: Sonuna kadar isteyecek misiniz? Sonra Kanaat Gücü: Çabalarınız sonuçsuz kalsa da, hâlâ isteyecek misiniz? Sonra Ruhsal Etkileşim Gücü: Evren ve içindekilerle uyum içerisinde isteyebiliyor musunuz? Sonra Kanun ve İrade Gücü: İsterken evrenin yaratıcısının kanunlarının ve iradesinin farkında mısınız? |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#5 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli BoyutuTemel Bölümler: Ruhsal Zekânın temel çıkış noktaları, bu kitabın ayrı bölümlerini oluşturmuştur Size yedi temel ruhsal zekâgeliştirme alanı sunuyoruz Işık yedi ana renktenoluşsa da, bunların yoğrulmalarından oluşan yüzlerce farklı renkler ve tonlar vardır Bunun gibi, RuhsalZekânın bu kitapta yer almayan, detayda çok farklı yansımaları olduğunu da bilmemiz gerekiyor ![]() 1 İstemek ve İnanma Gücü: Bir yola girdiğinizde,sonucuna ulaşacağınızdan hangi düzeyde eminseniz, o sonuca ulaşma ihtimaliniz, o kadar yüksek olacaktır ![]() Emin olduğunuz ölçüde, tüm evren, gizliden gizliye sizin emrinize sunulacak, tesadüf görüntüsü altında, evrenle birlikte ilerleyeceğinizi göreceksiniz İman,ruhsal güce dayanmanın en önemli aracıdır ![]() 2 İstemek ve Gerekçe Gücü: Geleceğiniz üzerindebelirleyici olan ne yaptığınız değil, niçin yaptığıdır ![]() Sadece gerekçelerinizin, niyetlerinizin sonuçlarını yaşayacaksınız Gerekçeler yüzünden, iyiliklerdenkötülükler, kötülüklerden iyilikler çıkacak; gerekçelerin derinliği, küçük bir işten dağlar kadar büyük sonuçlar çıkaracaktır ![]() 3 İstemek ve Duygu Gücü: Duygular, bir defaistemenin gücünü, bir milyon kez istemek kadar büyütebilir Duygu, maddeyi şah damarındanyakalayan ruhsal alandan gelen bir esintidir Bir insanıbin insan kadar güçlü yapar; insan bedenini aşarak ona ruhundan nüfuz eder Hayatınızı olumluduygularla ne kadar beslerseniz, eylemlerinizin olumlu sonuçları o kadar katlanacaktır ![]() 4 İstemek ve Israr Gücü: Israr, ilerlemeninsürekliliğini sağlayan tek tutumdur Israr sayesinde,bir damla su bir taştan güçlü olabilir Bir kartopununçığa dönüşmesini, suyun okyanus hâline gelmesini sağlayan, sadece ısrardır Israrlı insanın çevresinetoplanan ruhsal destek, her geçen gün katlanarak artar; öyle bir an gelir ki, merkezinde tek bir insanın bulunduğu hareket, artık durdurulamaz Dağlardağlardan değil, kum taneciklerinden yaratılmıştır ![]() 5 İstemek ve Kanaat Gücü: Hırslı insanlar, anîdençekerek koparırlar; birden eğerek kırarlar Kanaat,ilerlemeyi istikrarlı sürdürmenin tek yoludur ![]() Başarmak, çok ilerlemek değil, az da olsa sürekli ilerlemektir Dünya, hırs gösterenlerin sırtında, kanaatgösterenlerin ayaklarının altındadır Dünyayı sırtındataşıyan, Dünyanın üzerinde yürüyenden güçlü olamaz ![]() Evren bencilliğin düşmanıdır Her şeyi yalnızcakendine isteyene hiçbir şey verilmez; her şeyi dağıtmak isteyene her şey sunulur Felaket bölgesinebir tır yardım malzemesiyle gitseydiniz, teslim etmek için kimi arardınız? Yaratıcı vermek için sizi niçin arasın? 6 İstemek ve Ruhsal Etkileşim Gücü: Evrenetkileşimli yaratılmıştır Sadece verenler alır, sevenlersevilir; paylaşanlarla paylaşılır İnsan bedeni, fizikselçevresinden nasıl etkileniyorsa; ruhu, ruhsal çevreden öyle etkilenir Çevresini kaplayan ruhsal enerji, insanıya çökertir, ya da yüceltir Ruhlarıyla dayanışmış onkişi, birbirlerinden tüm yönleriyle kopuk yaşayan bir milyon kişiden daha güçlüdür Ruhsal dayanışmayıkullanıyor musunuz? 7 İstemek ve İlahi İrade Gücü: Evren, kendibaşlarına rasgele hareket eden bağımsız zerrelerden değil, hakim bir sultanın kanun ve iradesine göre çalışan askerlerden oluşur Bu yüzden, bir atom tekbaşına evren kadar, bir insan tek başına tüm insanlar kadar güçlü olabilir Ardında büyük bir ordunundesteğiyle hareket eden tek bir zerre, o ordu kadar güçlüdür İnsan, evreni kuşatan kanun ve iradeyi tanırda, hareketlerini onunla uyumlu yönlendirirse, ardındaki yenilmez orduya dayanarak, evrene tek başına meydan okuyacaktır ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#6 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli BoyutuRuhsal Zekânın Faydaları Ruhsal zekâ ile hayatınızı nasıl değiştireceksiniz? Ne gibi faydalarla karşılaşacaksınız? Nasıl bir devrim ve değişim yaşayacaksınız? -Ruhsal zekâ, sizi iç ve dış çatışmalardan uzaklaştırır ![]() Böylece iç huzurunuz, duygusal coşkunuz gelişir ![]() -Başarıyı, diğerlerine rağmen ve diğerlerine karşı olmaktan çıkarır; diğerleri için ve diğerleri sayesinde başarıya dönüştürür ![]() -Sizi Yaratıcınızla ve onun tüm yaratıklarıyla dost yapar; sevgi ufkunuzu evrenin en ücra köşesine kadar taşır, her şey tarafından sevilmenizi sağlar ![]() -Çalışmalarınızın verimliliğini arttırır; emeklerinizden umduğunuzdan fazla ve hızlı sonuçlar üretir ![]() -Gelişmenizin, ilerlemenizin sürekliğini sağlar; fiziksel zevkleri ruhsal zevklere dönüştürerek, üretkenliği hayatınızın eğlencesi haline getirir ![]() -Her türlü faydasız ve değersiz çabadan nasıl kurtulacağınızı, yakın çevrenize ve tüm insanlığa unutulmaz katkılar sağlamayı nasıl başaracağınızı gösterir ![]() -Ruhsal Zekâ sizi görebildiğiniz maddesel dünyanın ardındaki ruhsal dünya ile tanıştırır Evrenselliğinizinboyutlarını evrenin ötesine, göremediğiniz evrenlere taşır ![]() -En önemlisi, Ruhsal Zekânızı kullanmaya devam ederseniz, size vaat edilen sonsuz hayatı ve sınırsız coşkuyu araştırmanızı sağlayacak büyük bir merak geliştirirsiniz ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#7 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli BoyutuİNANMA GÜCÜ Bir yetenekteki eminlik düzeyi ne kadar güçlenmişse, onun gerektirdiği emek o kadar azalacaktır ![]() I-Neden İnanma Gücü? İstekler eminlik duygusuyla birleşirse ne olur? (Ruhsal Zeka kitabının birinci bölümüdür )Giriş: İman yapma, şüphe yıkma gücüdür İnanmadığınızıgerçekleştirmeye hazır değilsiniz ve tüm kimliğiniz inanmadığınıza karşı, yıkılamaz bir direnç gösterir ![]() Ruhsal zekânın en önemli aracı imandır ![]() Başarabileceğinize ne kadar inanıyorsanız, başarma ihtimaliniz o kadar fazladır Çünküinancınız ne kadar güçlüyse, a)ruhunuza o kadar güç verilecek; b)o kadar az emekle aynı işi yapabileceksiniz; c) çevresel faktörler o kadar yardımınıza koşacak; c) kaderiniz o ölçüde isteklerinize göre belirlenecektir ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#8 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu1 İnanç ve Derinleşme:a) Eminlik Nedir? Şu inanca bakın: “Ateş yakar ” Ateşin yaktığından nekadar eminsiniz? Kimse, ateşte yanan kadar emin olamaz Çocuk bu bilgiyi sadece telkinlerin etkisiylebilir Elinizi ateşe yaklaştırırsanız biraz daha iyibilirsiniz Eliniz ateşte cayır cayır yanarsa, o zamandaha yüksek bir düzeyde bilirsiniz Herkes ölümüngerçekliğine inanır Ama kimse ölüm saniyeleriniyaşayan kadar bu inanca sahip olamaz ![]() Konuya inancın güçlendirilmesi açısından bakalım: “Ben ölmeye karar verdim ve şimdi oturduğum yerde zihinsel bir emirle öleceğim” diyerek ölemezsiniz ![]() Ama, eminlik durumunu en üst düzeye çıkarmış Afrikalı bir büyücü, bu kararı verir, oturduğu yerde gerçekten de ölür Bu, onun isterse ölebileceğineilişkin inancının, tabiat kanunlarına meydan okuyabilecek kadar güçlü olduğunu gösterir ![]() Başaracaklarına inananların başarmasının nedeni, sadece, inançlarının onlara verdiği cesaretle çok çalışmaları değildir İnanmanın tüm evreni, tüm iç vedış şartları insana destek olacak şekilde harekete geçirmesidir Mutluluğun bir büyüklüğü olduğu gibi,inanmanın da bir büyüklüğü vardır Mutluluklarımızayatırım yaptığımız kadar, inançlarımızı da besleseydik, hayatımız çok farklı olacaktı ![]() Size, “inanırsanız başarırsınız” denildiğinde kast edilen inancı, kendi zihninizde şimdiye kadar taşıdığınız “inanç” kavramıyla karıştırmayın Birisi dal budaksalmış bir ağaç, diğeri sadece bir çekirdektir Evreninbir yaratıcısı olduğuna inanıyor musunuz? Emin misiniz? Gerçekten emin misiniz? Eğer içimizdeki bu çekirdek inanç, burada kast ettiğimiz ölçüde “gerçek” inanca dönüşebilseydi, yaratıcının huzurunda olma inancının etkisiyle kalbimizin yaşayacağı duygu patlaması, göğüs kafesimizi çatlatırdı “Eğer Allah’ıhakkıyla tanısaydınız, duanızla dağlar yerinden oynardı (3)”İnanç üç farklı düzeyde olabilir: Bilgi düzeyi, şahit olma düzeyi, içselleştirme düzeyi (4) Ateşinyakacağını, okuyarak, dinleyerek veya uzaktan görerek bilmek bilgi düzeyi; ateşin dokunabileceğiniz kadar yakınında, yananların dehşetini hissetmek şahit olma düzeyi; alevlerin içerisinde yanıp tutuşmak da içselleştirme düzeyidir İman, inancın engüçlendirilmiş düzeyidir Biz “ateşin yakacağı”inancını doğuştan ruhsal bir kalıp olarak getirdik Eğerinancımızı tersine çevirerek, “ateş beni yakmaz” inancını tam olarak içselleştirseydik, ateş bizi yakamazdı İddia bu kadar ciddidir İmanın, insanüzerindeki etkisi bu kadar büyüktür Kendimizle vebaşarımızla ilgili olumlu inançlarımız genellikle bilgi düzeyindedir Bu inançları içselleştirebilirsek, nelerolabileceğini tahmin edebiliyor musunuz? |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#9 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutub) Ruhsal Kalıplar: İnsan ruhu bir eminlik durumudur Ruh, yüzeydenderine doğru güçlenen inanç kalıplarından yaratılmıştır Bu kalıpların temeli doğuştan, gelişmebiçimleri sonradandır Eminlik durumununderinleşmesi, inancın, ruhu oluşturan dairelerin derin noktalarına doğru ilerlemesidir ![]() Derinlikler Psikolojisinin üstadı Carl Gustave Jung’un tezinden yararlanarak ruhsal bütünlüğünüzü, iç içe geçen daireler hâlinde dört düzeydeki kalıplar bütününe ayrıştırabilirsiniz En iç düzey en derindedir,değişmesi en zor olanıdır ve hayat üzerinde en fazla etkilidir Dairelerin dışına çıkıldıkça kalıplarınsonradanlık düzeyleri artar: 1) Kişisel öz, ruhu oluşturan çekirdektir 2) Üzerinde, bu özüşekillendiren beşeri kalıplar tüm insanlarda ortak, 3)daha üzerinde sosyal kalıplar ırklarda veya kültürlerde ortak, 4) ve en üst düzeyde ise bireysel kalıplar kişiseldir, sadece kişiye özeldir Bireyselkalıpların gelişimi, spermin yumurtayla buluşmasından itibaren devam etmektedir; oysa diğerleri anne rahminden de önce belirlenmiştir ![]() Ruhsal kalıbımızın temeline doğru inildikçe, diğer insanlarla ortak yönlerimiz artar, yüzeye çıkıldıkça farklılıklarımız artar Bireysel kimliklerini henüzgeliştirmemiş olan yeni doğanlar, birbirleriyle daha çok benzeşirler ![]() Her insan bu dört daire arasındaki ilişkinin şekillendirdiği bir ruhsal yapıya sahiptir Bir insanınruhsal enerjisinin boyutları, bu yapı içerisindeki değişime göre değişim gösterecektir Bu değişimiüretmenin tek yolu kimliği değiştirmektir; kimliğin değişmesi demek, kişinin kendi hakkında emin olduğu anlamların değişmesi demektir ![]() Sözünü ettiğimiz ruhsal kalıplar, bilincimiz tarafından iman veya eminlik duygusu olarak algılanırlar Erkekolan ruhsal kalıbın sahibi, “erkek olduğu hissinden emindir ” Bu hissin sebebi vücudunun şekli değil,ruhsal temeldir O ruhu insandan alıp bir aslanınbedenine aktarsanız, kendini yine erkek bir insan olarak algılayacak, ancak bedeniyle çatışma yaşayacaktır Bir erkeğin beynini bir kadınaaktarsanız, kendini hâlâ erkek olarak algılayacak; ama, ruhuyla vücudunu savaştıracaktır Çünkü ruhlarıtransfer edemiyorsunuz ![]() Bu durumda, mantık şunu söyleyecektir: Bir konuyla ilgili ruhsal kalıp, o konuyla ilgili fizik bir varlık değil, sadece soyut bir “emin olma” duygusudur O zaman,“emin olma duygusu” bir ruhsal kalıptır O zaman,yeni emin olma duyguları geliştirebilirsek, yeni ruhsal kalıplar geliştirmiş oluruz Vücudumuzun çevreselşartlardan etkilenme biçimini ruhsal kalıplarımız belirlediğine göre, dolaylı şekilde emin olma duygumuz da belirlemiş olmaktadır Dolayısıyla, yenieminlik duyguları, bizim için yeni yaşama biçimleri belirlenmesine neden olacaktır ![]() Ruhsal kalıp, sadece ruhumuzda ve bedenimizde nelerin olup bittiğini belirlemiyor Ruh ve bedeninçevresel faktörlerden nasıl etkileneceğini de belirliyor ![]() Nitekim, “ateşte yanmayacağınıza inanırsanız, yanmazsınız” derken kast ettiğimiz gerçek budur ![]() Buradan müthiş bir başarı kuralına ulaşıyoruz: İçinizdeki veya dışınızdaki iş ne kadar zor olursa olsun, onu yapabileceğinize emin olmuşsanız, yapabilirsiniz ![]() |
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutu |
|
|
#10 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ruhsal Zeka; Başarının Gizemli Boyutuc) Bilgiden Eminliğe: İmanın derinleşmesi düşünceden başlayan bir yolculuktur İman her an meyve veren bir ağaç,düşünce ise kök salmaya çalışan bir çekirdektir ![]() Yenilginin veya zaferin tohumunu bir tek düşünceyle üretebilirsiniz ![]() a)Olayları anlatan bilgiyi gözlemlersiniz, öğrenirsiniz, kullanırsınız, tekrarlarsınız Bir süre sonra bu bilgininyapısı güçlenir ve b) kapsayıcı düşünceyi üretir ![]() Düşünceyi inşa etmeye ve beslemeye devam edersiniz, güçlenen düşünce ciddi bir c) kanaate(zayıf inanç) dönüşür Belli bir düşüncetahminlerinize göre doğrudur (5) Kanaati beslersiniz,kendinize ait bir d) inanca dönüşür Onainanıyorsunuz, sorgulamaya gerek duymadan onu kullanıyorsunuz Ancak inanç yine de sarsılabilir![]() Karşısına çıkacak çok güçlü bir karşı inanç, onu birkaç vuruşla devirebilir İnancı da yoğunlaştırdığınızda, osizin e) imanınız hâlini alır ve iman düzeyinin f) korundukça beslenebileceği yüksek eminlik, kesinlik düzeyleri vardır ![]() Bilgi ve düşünce, imanın ilimle bilinme düzeyini; kanaat ve inanç, şahit olma düzeyini; iman ve yüksek eminlik, içselleştirme düzeyini ifade eder ![]() Bir yüksek eminlik durumu, doğrudan saldırılarla yok edilemez O her yerde, o şah damarınızda, ogenetiğinizde ![]() ![]() Her yerinizi, her atomunuzumekan tutmuş bir olguya saldırmanız mümkün değildir ![]() Öylesine derine girer ki onun farkına varmazsınız ![]() Sınırları kendi sınırlarınızı öylesine kuşatır ki, onu tanımlayamazsınız Otomatikleşmiştir, görünüşe görekendiliğindendir Sorgulanması gülünçtür Size farkettirmeden, ne yapılacaksa yapar ![]() Örnek : ilhan irem’in sevgi üzerine söylediği şarkıları üst üste durmadan dinlersen ve kendi düşüncelerinle onu beslersen bir süre sonra sevgi kavramı senin ruhunun derinliklerine yerleşir Sevgi üzerine olumsuzşeyler de yaşasan örneğin bir kızı çok sevsen fakat o seni kabul etmese de senin sevgi üzerine olan inancın asla değişmez |
|
|
|