08-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kurumsal Reklam
Kurumla ilgili bir haberin kitle iletişim araçlarında yer satın alınarak yayımlanmasıdır Ürün tanıtımı kesinlikle içermez sadece kurum tanıtımı yapılır Kurumsal reklam mal veya hizmet alımına teşvik etmez kurumun politikasını, gücünü, imajını, çalışanlarıyla ve çevresiyle olan ilişkisini gösterir
==Kullanım amaçlarına göre çeşitleri==
===İmaj reklamları===
İşletmenin saygın, dürüst bir kuruluş olduğunun mesajını verir Yaptıkları işlerin başarılarını, sermayelerini, büyüme hızlarını vurgulayabilirler
===Toplumsal içerikli reklamlar===
Kurumların sosyal ve politik önemini açıklamaya yöneliktir Toplumsal konularda fikir belirtilirse bu halkla ilişkiler olarak nitelendirilir Kurumların kurumda kaç işçinin çalıştığını söyleyerek istihdamdaki önemini vurgulayan reklamları bu sınıfa girer
===Çevre konulu kurumsal reklamlar===
Kurumun içinde bulunduğu çevreyi koruduğunu vurgulayan reklamlardır Reklamda bir ürünün doğaya zararsız olduğu vurgulanması kurumsal reklam sınıfına girmeyecektir Kurumsal reklam sınıflandırılmasında olması için reklamda ürün bulunmamalıdır
===Kurumsal kimlik reklamları===
Kurumların logolarını, dizaynlarını, mimari yapısını, tasarımlarını yansıttığı reklamlardır
Ayrıca bakınızKurumsal kimlik
Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Kurumsal reklam maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir Kurumsal kimlik pazarlamada (marketing), bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir Kurumun kendini ifade etme şeklidir Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir Kurumu anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik kitabı bu sistemin vazgeçilmez öğesidir Öyleki bir kurumsal kimlik tasarımı içinde amblem, logo`dan ofis dizaynına, çalışanların giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, antetli ka
|
|
|