|  | İnşaat Mühendisliği Alt Mühendislikleri |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   İnşaat Mühendisliği Alt MühendislikleriAlt Mühendislikleri Burj Dubai, dünyanın en yüksek yapısı, inşası bitmiştir  Yapı Mühendisliği Yapı mühendisliğinin amacı, yapıları belirli bir seviyesinde, yeterli bir rijitliğe sahip bir şekilde ve en ekonomik olarak boyutlandırmaktır  Yapı mühendisliğinin ilgi alanları yapıların statik modellemesini yapmak, statik analizini çıkarmaktır  Burada amaç oluşan kuvvet ve gerilmelerin en doğru şekilde hesaplanmasıdır  Yapı mühendisi, yapıları zati yükler, hareketli yükler ve deprem yükleri altında inceler ve çeşitli kombinasyonlara göre en elverişsiz yüklemeleri belirler  Bu yüklemelerden oluşan gerilme ve kuvvetleri hesaplar  Yapı Mühendisliği Alt Birimleri Betonarme Yapılar Çelik Yapılar Ahşap Yapılar Ulaştırma Mühendisi Ulaştırma(trafik) mühendisi, insan ve taşınacak malların ulaşımında, ulaşım yollarının güvenli dizaynını tasarlar  Trafik mühendisi; yolların, otobanların, tren yollarının, kavşakların projelendirmesini uygun standartlara göre yapar  imalat aşmasında proje müdürü, şantiye şefi,arazi mühendisi pozisyonun da yolun projeye uygun bir şekilde imal edilmesini sağlar  TC Karayolları, TCDD, TC  Köyhizmetleri gibi kamu kuruluşlarında görev alarak, işin hem imalatını hem de kontrolünü üstlenirler  Hidrolik Mühendisliği Su (Hidrolik) mühendisi, su yollarının ve su yapılarının inşaati ile ilgilenir  Savakların, barajların, su borularının, kanalların, galerilerin statik ve dinamik analizlerini yapar  Liman yapılarının dalga analizleri ve dalga kıran tasarımlarını yapar  Git gide azalan su miktarı ile bu bölüme verilen önem artmaktadır  Malzeme Mühendisi Malzeme mühendisi;yapılarda kullanılacak olan malzemelerin mekanik ve dinamik özelliklerini inceler  Avantaj ve dezavantajlarını ekonomiklik koşulunu da göz önüne alarak belirler  Malzemelerin dayanım ve dayanıklılık incelemelerini ve yeni mazleme araştırmalarını yapar  Yapıda kullanılan malzemelerin birbiri ile olan etkileşimlerini inceler  Pont du Gard, Fransa, milattan önce 19'da yapıldığı tahmin edilen Roman su kemeri  Trafik Mühendisliği Ulaştırma ve hidrolik mühendisliği hesaplarının başlangıcını teşkil eder  Bir yol, kavşak veya üst geçit projelerine yıllık geçen araç sayısı gibi bilgilere ihtiyaç duyulur  Ulaştırma amaçlı yapılarda sanat (su kanalları, hendekler vb  ) yapılarında yani hidrolik mühendsiliğine giren kısımlarda da trafik ve nüfus bilgilerine ihtiyaç duyulur  Bir bakıma planlama mühendisliği ile beraber çalışmaktadır  Trafik bilgisi bölgenin nüfus (DEMOGRAFİ) gelişmesi ile yakından alakalıdır  Deprem Mühendisliği Deprem, Çin hasarlı bina (2008)  Deprem mühendisliği çok genel bir konu olmakla birlikte jeofizik bilimiyle beraber çalışmaktadır  İnşaat mühendisleri için deprem temelden, jeofizik mühendisleri için odak noktasından başlar  Deprem konusu birçok bilimle beraber bu iki mühendisliğini yakından ilgilendirir  Bu noktada "veri" paylaşımı çok önemlidir  İnşaat mühendisleri yapıların analizinde daha önce meydana gelmiş olan önemli depremlerin karakteristik davranışlarıyla ilgilenir  Jeofizik ve jeoloji çalışmalarından elde edilen haritaları kullanır  Meydana gelen depremlerin "Spektrum Eğrilerini" kullanır  Kendi geliştirdiği ve hesaplarını kolaylaştıran formüllere burdan elde ettiği değerleri işler  Yapılar sabit değildir  Depremde hareket edecek biçimde yapılırlar  Bu nedenler elde edilen bu veriler yapının dizaynını temelden etkiler  O kadar önemlidir ki bunun için yönetmelik hazırlanmış bir çok ülke kendi deprem yönetmeliğini kullanmaktadır  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |