|  | Henry Moore Tarzı |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Henry Moore TarzıTarzıReclining Figure (Yaslanmış Figür) (1951), Fitzwilliam Müzesi, Cambridge II  Dünya Savaşı'nın sonrası, Holokost, ve atom bombası çağı 1940 ortalarında heykel sanatında, sanatın kültür öncesi, bilinç öncesi döneme dönmesş gerektiği görüşünü yaygınlaştırdı  O dönemin edebiyatında Jean-Paul Sartre gibi yazarlar benzer bir felsefeyi savundu  [36] New York'ta en iyi modernist heykeltıraşlardan biri sayılan Alberto Giacometti'nin bir sergisinin açılışında Sartre "Tarihin başlangıcından ve sonundan" söz etti  [37] Moore'un İngiltere'nin kuşatmadan yenilmeden çıkmasıyla hissettikleri heykellerine dayanıklılık ve devamlılık karakteri olarak yansıdı  [36]Moore'un Stuttgart'ta bulunan bronz "Die Liegende" (Yaslanmış) heykeli ilk yaslanmış figürlerine bir örnektir  Moore'un imza formu yaslanan figürlerdir  Louvre'da gördüğü Toltek-Maya figürünün sonrasında Moore'un bu formu araştırması onu giderek artan bir soyutlamaya itmiş ve düşüncelerini tasarım elemanları ile denemeye yönlendirmiştir  Moore'un ilk yaslanmış figürleri genellikle kütleye eğilirken daha sonrakiler heykelin katı elemanlarıyla boşluğun yarattığı kontrasta yoğunlaşmıştır  Daha yuvarlaklaşmanın ötesinde formların içinde boşluklar oluşturmuştur  İlk figürler daha konvansiyonel boşluklara sahipti, ve uzuvlar bedenden ayrılıp tekrar birleşiyordu  Daha sonraki, daha soyut olan figürler de boşluklar doğrudan vücudun içinden geçiyordu  Bu şekilde Moore içbükey ve dışbükey şekilleri dönüşümlü olarak kullanır  Bu daha ekstrem boşluklar Barbara Hepworth'un heykelleriyle paralel olarak gelişti  [38] Hepworth, Henry Moore'un ilk eserlerinden biri hakkındaki yorumları yanlış okuduktan sonra ilk olarak bir gövdeyi deldi  Cambridge'de Fitzwilliam Mizesi'nin dışında bulunan boyalı alçı Reclining Figure (Yaslanmış Figür) (1951) Moore'un sonraki dönem heykellerini karakterize eder: Boşluklarla oluşturulmuş soyut kadın figürü  Bu heykelin çeşitli bronz versiyonları bulunur  Moore'un yeğeni heykellerinin neden böyle basit adları olduğunu sorduğunda Moore şöyle yanıtlamıştır: "Her sanat belli bir gizem içermeli ve izleyiciden bazı talepleri olmalıdır  Bir heykele ya da resime çok bariz bir ad vermek o gizemin bir kısmını yokeder ve izleyicinin az önce ne gördüğünü düşünmesine zaman ayırmadan bir sonraki nesneye geçmesine neden olur  Herkes baktığını zanneder ama aslında öyle değildir  "[39]Double Oval (Çift Oval), 1966, Henry Moore Vakfı Moore ilk eserlerinde doğrudan oyma yöntemi kullanmıştır  1930'larda Moore, Barbara Hepworth ile birlikte modernizme geçiş yaptı  İkisi, Hampstead'da yaşayan diğer sanatçılarla birlikte fikirlerini paylaştılar  Moore her heykeli için birçok hazılrık deseni çizdi  Bu desenler günümüze kadar saklanabilmiştir ve Moore'un gelişimine bir ışık tutmaktadırlar  Çizime çok önem vermiştir ve artrit olduktan sonra bile çizim yapabilmekteydi  [40] İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Moore'un bronz heykellerinin ölçeği de büyüdü  Pratik nedenlerden ötürü doğrudan oymayı bıraktı ve maket yapmak için birkaç asistan tuttu  1940'ların sonuna gelindiğinde artık çoğunlukla kil ve alçıdan yapılan modellerle bronz döküm tekniği ile çalışmaya başlamıştı  Wall Relief no  1 (Duvar Rölyefi no  1), Rotterdam'da Bouwcentrum, 1955 Much Hadham'daki evinde, Moore kafatasları, dallar, çakıltaşları, kayalar ve denizkabukları gibi doğal nesneler koleksiyonu kurarak bunlardan organik formlar için ilham almaya çalışıyordu  En büyük eserleri için genellikle yarı ölçekte bir model yaptıktan sonra final model ve bronz döküme geçmiştir  Moore genellikle son alçı modeli düzeltmiş ve dökümden önce yüzeye izler yapmıştır  [41] Moore kariyeri boyunca en az üç önemli mimari heykel örneği yaratmıştır  1928 yılında Jacob Epstein ve Eric Gill'e katılarak Londra Metrosu için West Wind (Batı Rüzgarı)nı yapmıştır  1952 yılında, Londra'da Time-Life Binas için dört parçalı beton ekranı tamamlamıştır  1955 yılında ilk ve tek tuğla oyma eseri olan "Wall Relief no  1" (Duvar Rölyefi no  1)i Rotterdam'da Bouwcentrum için yapmıştır  Tuğla rölyef iki Hollandalı tuğla ustası tarafından 16  000 tuğladan oluşturulmuştur  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |