![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadGerçek Dinin Esasları ve Başlıca Dinler 1- Gerçek din, Yüce Allah'ın bir kanunudur ve birtakım sağlam hükümlerin kutsal bir mecmuasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birincisi: Hak dinlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() Semavî dinlerin hepsi esas bakımından birdirler ![]() ![]() Hazret-i Adem'den Hazret-i İsa'ya kadar gelen bütün mübarek peygamberlerin insanlara bildirmiş oldukları dinler, iman esaslarında bir olup yalnız bir Allah'a iman etmeye dayalı iken, bunlar sonradan bozulmuş ve asılları kaybolmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() İkincisi: Asılları değişmiş ve bozulmuş olan dinlerdir ![]() ![]() Üçüncüsü: Batıl dinlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadGerçek Bir Dinin Vasıfları ve Yararları 3- Gerçek bir dinin belirgin vasıfları, kendini diğer dinlerden seçkin kılan özel nitelikleri pek çoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4- Hak dinin yararlarına gelince:Bu yararlar çoktur ve pek önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şunu da arz edelim ki, gerçek bir din, insana güç verir, onu hayata hazırlar, onu en düşünceli ve en üzüntülü günlerinde teselli eder ![]() ![]() Düşününce şu gerçeği anlarız: İnsan bu dünya hayatında yaratıklardan bir yaratıktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O halde bu maddî ve ölümlü hayat bakımından insanın yaşantısı tam bir huzur ve bahtiyarlık içinde olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bütün bunlar, gerçek bir dinin insanlık alemine kazandıracağı yararların bir kısmıdır ![]() İnsan, ancak böyle bir din sayesinde hayatını kanaat üzere düzenler, büyük yaratıcısına seve seve ibadette bulunur, hakları gözetir, ebedî olan cennet mükafatına kavuşma isteği ile dindaşlarına ve bütün insanların hidayete ermelerine hizmet etmek ister ![]() ![]() Sonuç: İnsanlığa bu yüksek ruhu veren, bu güzel yaşayış şeklini öğreten, gerçek dinden başkası olamaz ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadİslam Dininin Genelliği ve Mutlu Sonuçları 5- İslam dini, hak dinlerin en sonu ve en olgunudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6- İslamiyetin ortaya çıkışından önce, bütün yeryüzü din bakımından cehalet karanlığı içinde kalmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat İslam güneşi doğmaya başlayınca, yeryüzünün birçok yerleri hemen aydınlanmaya başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak; İslam dini sayesinde gerçek bir medeniyet, sağduyulu insaniyet, yararlı bir ilerleme ve çok mutlu bir devrim oldu ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadİman ve İslamın Niteliği7- İman, lügat manası bakımından, bir şeye inanmak ve bir şeyi doğrulamak demektir ![]() ![]() Din teriminde ise, Yüce Allah'ın dinini kalb ile kabul edip Rasûlüllah sallallahu aleyhi ve sellem'in bildirdiği şeyleri kesin olarak kalb ile doğrulamaktır ![]() İmanın aslı bu olmakla beraber bir engel hal bulunmadığı takdirde kalb ile kabul edilip inanılan bu hükümleri dil ile söylemek ve şahadette bulunmak lazımdır ![]() ![]() Kalb ile doğrulamak, dil ile söyleyip ikrar etmekle meydana gelen imanla beraber namaz kılmak ve oruç tutmak gibi ameller de gereklidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8- "İslam" sözüne gelince; Lügat manası bakımından İslam, teslim olmak, boyun eğmek ve itaat etmektir ![]() ![]() ![]() 9- Gerçek din ile İslam arasında esasta bir fark yoktur ![]() ![]() ![]() Allah Teala'nın dinine sadece "din" denildiği gibi, millet şeriat, İslam ve İslam dini de denir ![]() ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadİman ile İslamın Şartları 10- İslam dininde Yüce Allah'a, meleklere, Allah'ın kitablarına, peygamberlere, ahiret gününe, kaza ve kadere iman etmek esastır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Ben Yüce Allah'a, O'nun meleklerine, O'nun kitablarına, O'nun peygamberlerine, ahiret gününe, kaderin (iyi ve kötü her şeyin yaratılışı) Allah'dan olduğuna inandım ![]() ![]() ![]() 11- İslamın şartları ise, beştir ![]() ![]() İşte bu beş şey İslam'ın şartıdır ![]() ![]() "Eşhedü en lâ İlâhe İllallah ve Eşhedü enne Muhammeden Abdühu ve Resûlühu = Allah'dan başka ilah olmadığına şahidlik ederim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadYüce Allah'a ve O'nun Sıfatlarına İman 12- Yukarda yazılı olduğu üzere imanın temelini teşkil eden altı şart vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer kısmı da Sübut Sıfatları dır ki, bunlar Hayat, İlim, İrade, Kudret, Semi, Basar, Kelâm, Tekvîn sıfatları olmak üzere sekizdir ![]() ![]() İşte biz, böyle kemal sıfatları ile vasıflı bulunan şanı yüce bir Allah'a ve O'nun bu büyük sıfatlarına iman ederiz ![]() ![]() 13- Vücud: Allah Tealâ'nın varlığı demektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biliyoruz ki, bu alemde hiçbir şey kendiliğinden var olacak bir durumda değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bütün bunları yokluktan var eden ve sonra yok eden, kuvvet ve hikmet sahibi Yüce bir yaratıcının varlığından asla şübhe edilemez ![]() 14- Yüce Allah'ın varlığını isbat için Kelam (Akaid) ilminde felsefe kitablarında pek çok delil yazılıdır ![]() ![]() "Şübhe yok ki, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün değişmesinde akıl sahibleri için (Allah'ın varlığını, kudret ve azametini gösteren) büyük işaretler vardır ![]() ![]() Bu ayet-i kerîme güzelce düşünülürse, Yüce Allah'ın varlığına, kuvvet ve kudretinin büyüklüğüne dair sayısız deliller önümüze çıkar ![]() ![]() ![]() ![]() İşte yukarda Türkçe anlamını verdiğimiz ayet-i kerîme, bu gerçekleri haber veriyor ve bizi uyarıyor ![]() "Akıl ve anlayış sahibleri o kimselerdir ki, ayakta iken, otururken, yanları üzere yatarken (her hallerinde) Allah'ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler (ve derler): Ey Rabbimiz! Sen bunları boşuna yaratmadın ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün bu ayetler, İslam dininde aklın ve düşüncenin ne kadar büyük önem taşıdığını da bize göstermiş oluyor ![]() "Düşünce gibi bir ibadet yoktur ![]() ![]() Gerçekten İslam dininde aklın ve düşüncenin büyük yeri vardır ![]() ![]() ![]() ![]() İşte akıllı insanlar o kimselerdir ki, gökleri, arzı, gece ve gündüzleri, göklerde parıldayan ve her biri güneşten binlerce defa daha büyük yıldızların ihtişamını düşünürler, yeryüzündeki sayısız canlı ve cansız yaratıkları göz önüne alırlar ![]() ![]() ![]() Hatta böyle büyük varlıkları değil, bir zerreden küçük olduğu halde büyük bir duygu ile hayat ve görevini sürdürmeye çalışan bir mikrobu, yine bir zerreden küçük olduğu halde başlıbaşına bir kuvvet hazinesi olan bir atomcuğu düşünmek bile, gerçek akıl sahibi bir insan için Allah'ın yüce kudret ve hikmetini tasdik etmeye yeterlidir ![]() Büyük bir nizam ve intizam içinde yaratılan bütün bu güzel ve acaib varlıklar rasgele mi olmuştur? Bunlar bilgi ve hikmetten yoksun olan yahut hayal edilen bir tabiatın eseri midir? Asla böyle yanlış bir hükme hiçbir akıl sahibi varamaz ![]() 15- Yine tekrar ederek diyoruz ki, Yüce Allah'ın varlığını ve büyüklüğünü anlamak ve kabul etmek için, bundan önceki maddede anlamını yazdığımız ayet-i kerîmeyi güzelce düşünmek yeterlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 16- Kadim: Ezeliyyet, evveli olmamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah Kadîmdir, sonradan var olan şey Allah olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 17- Beka: Ebediyet, sonu bulunmamak sıfatıdır ![]() ![]() Yüce Allah Beka sıfatı ile vasıflanmıştır; çünkü ebedidir, bakîdir, varlığının sonu yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 18- Havadise Muhalefet: Sonradan var olmuş şeylerden ayrı olmak sıfatıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Mükevvenat ve mümkünat (yaratılan ve yaratılabilen) dediğimiz şeyler değişirler, başkalaşırlar, birbirine benzeyebilirler ve sonunda yok olurlar ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanların ve diğer yaratıkların birçok ihtiyaçları vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başkasına muhtaç olan ve yaratıkların ölümlü vasıfları ile vasıflanan bir insan İlah olamaz ![]() ![]() ![]() 19- Kıyam Bizatihi: Varlığı ve durması kendi zatıyla olmak manasında bir sıfattır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak denilir ki, Yüce Allah'ı var eden bir varlık düşünülemez ve O'ndan başka bir yaratıcı varlık da olamaz ![]() 20- Vahdaniyet: Birlik, yalnız başına olmak, benzeri olmamak; çoğalmaktan, parçalara ayrılmaktan ve eksilmekten beri bulunmak gibi manaları ifade eden bir sıfattır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allahü Teala her yönü ile birdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Allah ulûhiyetinde, zatında ve mabudiyyetinde bir olduğu gibi, yaratıcı olmasında da birdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 21- Hayat: Dirilik demektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sıfatlardan mahrum olan bir varlık, kendi kendine hiç bir şey yaratamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç şudur ki, kainatın yaratıcısı olan Allah, Hayat sıfatı ile vasıflanmıştır ![]() ![]() ![]() 22- İlim: Bilmek, idrak etmek sıfatıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah'ın böyle her şeyi bildiğini güzelce düşünüp doğrulayan bir insan, elbette daima uyanık bulunur, her söz ve hareketini bir edeb üzere düzenler ![]() ![]() ![]() 23- İrade: Dileyebilmek, ihtiyar edebilmek sıfatıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah bütün bu kainatı ezelî olan iradesi üzere yaratmıştır ![]() ![]() İşte bütün bunlar, Allah'ın irade sıfatı ile vasıflı bulunduğuna birer şahiddir ![]() ![]() ![]() ![]() "Allah dilediğini hemen yapar ![]() 24- Kudret: Güç ve kuvvet manasında bir sıfattır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Allah dilerse bir anda binlerce alemi yoktan var eder ve dilerse onları bir anda yok eder ![]() ![]() Yüce Allah'ın bu büyük kudretini iyi düşünen bir mü'min, O'nun büyüklüğü önünde eğilir, O'nun kudretinden titrer, O'nun kutsal emirlerini yerine getirir ve yasaklarından sakınır ![]() "Allah her şeye kadirdir ![]() 25- Semi': İşitme kuvvetidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 26- Basar: Görme kuvveti demektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalbi iman dolu bir insan, Yüce Allah'ın kendisini görüp gözetmekte olduğunu bilir ve üzerinde düşünür ![]() ![]() "Biliniz ki, Allah bütün yaptıklarınızı görür ![]() 27- Kelam: Bir manayı belirten, bir maksadı anlatan söz demektir ![]() ![]() ![]() Yüce Allah, kendi kadîm kelamını, dilediği zaman şanına uygun bir şekilde meleklerine işittirir, bildirir ve anlatır ![]() Allahü Teala'nın peygamberlerine dilediği şeyleri vahy ve ilham etmiş olması da bu kelam sıfatının bir tecellisidir ![]() ![]() ![]() 28- Tekvîn: Var etmek, yaratmak manasınadır ![]() ![]() ![]() Yüce Allah'ın bu alemleri yaratıp yok etmesi, kullarını yaratıp yaşatması, onları beslemesi sonra da öldürüp başka bir aleme onları götürmesi, hep bu tekvîn sıfatının tecellisi ile olur ![]() "Allah bir şeyin olmasını dilediği zaman, ona "ol" der, o da oluverir ![]() 29- Yüce Allah'ımızın kutsal sıfatlarına ait verdiğimiz bilgiye bir özet yaparak deriz ki: Yüce Allah'ın varlığı ve birliği büyüklüğü ve kudreti, ezelî ve ebedî oluşu ve diğer yüce sıfatları apaçıktır ![]() ![]() Bir düşünelim: Bu kainatta hiç bir şeyin kendiliğinden var ve yok olamayacağını kendiliğinden kımıldanamayacağını ilim ve fen haber vermiyor mu? Biz ise, milyonlarca alemin, milyonlarca parlak yıldızların varlığını, bunların hareket ve sükun hallerini görüp biliyoruz ![]() Yine biliyoruz ki, bilgisi olmayan, kudret ve iradesi bulunmayan bir şeyin, bir gaye ve hikmete yönelik birtakım güzel ve üstün eserleri var etmesi mümkün değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Artık bu kadar yararlı olan bu güzel eserlerin, ilim, kudret ve hikmet sahibi olan ezelî bir yaratıcıya muhtaç olmadığını kim söyleyebilir? Şimdi biz, bütün bu dış alemdeki varlıklardan bakışlarımızı çevirip kendi nefsimize ve duygularımıza bakalım ![]() ![]() ![]() O halde şübhe yok ki, kendi varlığını ve sorumluluğunu yitirmedikçe, hiç kimse, Allah'a iman inancından, bir yaratıcının var olduğu düşüncesinden asla yoksun olamaz ![]() "Gökten ve yerden size rızık veren Allah'dan başka bir yaratıcı var mı?" Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadPeygamberlere İman 30- Bütün Peygamberlere iman etmek müslümanlıkta esastır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 32- Keramet; Bir kısım olağanüstü işlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() 33- Meunet-İstidraç; Peygamberlik davasına kalkışmayan ve Peygamberin sünneti üzere yürümeyen bazı bayağı kimselerden meydana çıkan ve olağanüstü bir halde görülen birtakım olaylardır ki, o şahsın büyüklüğünü göstermez ve hiç bir zaman keramet ve mucize derecesine varamaz ![]() Fakat yalan yere peygamberlik davasına kalkışan kimselerin elinden ne mucize, ne keramet ve ne de başka olağanüstü işler çıkar ![]() ![]() ![]() ![]() Yalan yere peygamberlik davasında bulunanların nasıl bir sonuçla karşılaştıkları, yalanlarının nasıl meydana çıktığı tarihlerde bellidir ![]() 34- Peygamberlere Nebî de denir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 35- Yüce Allah'ın ilk Peygamberi Hazret-i Âdem aleyhisselâm'dır ![]() ![]() ![]() ![]() Âdem , İdris, Nuh, Hud, Salih, İbrahim, Lût, İsmail, İshak, Yakub, Yusuf, Eyyüb, Şuayb, Musa, Harun, Davud, Süleyman, İlyas, Elyase, Zülkifl, Yunus, Zekerriya, Yahya, İsa, Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) ![]() ![]() ![]() ![]() 36- Peygamberler her türlü güzel sıfatlara sahibdirler ![]() ![]() ![]() 1- Peygamberler sadıktırlar; her hususta doğru sözlüdürler ![]() ![]() 2- Peygamberler emindirler ![]() ![]() ![]() 3- Peygamberler son derece yüksek bir anlayışa, tam akla ve kuvvetli bir görüşe, üstün bir zekaya sahib bulunmuşlardır ![]() ![]() 4- Peygamberler masumdurlar ![]() ![]() 5- Peygamberler tebliğ sıfatına sahibdirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç: Bütün peygamberler şu yazdığımız beş sıfatı tamamen kendilerinde bulundurmuşlardır ![]() ![]() ![]() 37- Peygamberlerin insanları yola getirmek ve onların kötü hallerini düzeltmek için Yüce Allah tarafından görevlendirilmiş oldukları güzelce düşünülünce, onlara iman etmenin gereği ve önemi kendiliğinden anlaşılmış olur ![]() Gerçek şu ki, peygamberlere iman etmek, onların yüksek huy ve vasıflarını bilip doğrulamak, onlara son derece saygılı olmak bizim için kesin bir görevdir ![]() Peygambelere iman etmeyen bir kimse, Yüce Allah'a iman etmemiş sayılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadPeygamberlere Olan İhtiyaç 38- Bilindiği gibi, Yüce Allah, kendisinin kutsal varlığını ve birliğini bilmeleri, kendisine ibadet ve itaatta bulunmaları için insanları yaratmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peygamberlerin varlığından haberi bulunmayan veya peygamberlerin yoluna inanmayıp gerçekleri bozarak değiştiren nice milletler sapıtmışlar, insanlığa yakışmayan hallere düşmüşlerdir ![]() ![]() İşte insanları bu gibi çirkin hallerden kurtarmak, onlara din ile dünya görevlerini öğretmek ve böylece hem dünya, hem de ahiret mutluluğuna ermelerini sağlamak için Allah'ın elçileri olan peygamberlere ihtiyaç vardır ![]() Onun için Yüce Allah kendi ihsan ve ikramı ile insanlara peygamberler göndermiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 39- Daha önce söylediğimiz gibi, peygamberlerin en büyüğü ve sonuncusu, bizim peygamberimiz Hazret-i Muhammed'dir (sallallahu aleyhi ve sellem) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç: Beşeriyet öteden beri peygamberlere muhtaç bulunmuştur ![]() Zavallı İnsan! Kendi ruhunda sönük bir şekilde parıldamaya başlayan bazı yüksek fikirlerin kendisine nereden geldiğini hiç düşünmemektedir ![]() ![]() "Hiç bir ümmet yoktur ki, onlar içinden bir uyarıcı (peygamber) gelip geçmiş olmasın ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadSemavi Kitablara İman 40- Yüce Allah, insanlara yine insanlardan Peygamberler göndermiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() On sahife Hazret-i Âdem'e, elli sahife Hazret-i Şit'e, otuz sahife Hazret-i İdris'e, on sahife Hazret-i İbrahim'e verilmiştir diye rivayet edilir ![]() Büyük kitaplara gelince: Tarih sırasına göre bunlardan birincisi Hazret-i Mûsa'ya verilen Tevrat'tır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Allah bu kitabları vahy yolu ile göndermiştir ![]() ![]() ![]() 41- Yüce Allah'ın bütün kitablarına iman etmek her mü'min için farzdır ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün semavi kitaplar insanlar için birer rahmet olmuşlar ve hak yolu göstermişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 42- Bugün Kur'an-ı Kerim'den başka diğer Semavi kitablar tüm olarak yeryüzünde mevcut değildir ![]() ![]() Bugün elde bulunan Tevrat, Zebûr ve İncil nüshalarından hiç biri, Yüce Allah'ın Mûsa'ya, Davut'a ve İsa'ya indirmiş olduğu kitabların aynı değildir ![]() ![]() 43- Kur'an-ı Kerim'in bütün ayetleri, daha başlangıcında bizzat Hazret-i Peygamber Efendimiz (sav) tarafından ezberlenmiş olduğu gibi, ashabın birçokları tarafından da ezberlenmiş ve yazılmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her asırda yüzbinlerce Mushaf-ı Şerif yazılmış ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 44- Kur'an-ı Kerim'in bir ayeti bile değişikliğe uğramayarak aslı üzere kalması, öyle bir gerçektir ki, bunu bir kısım müsteşrikler (şarkiyat ilimleri ile uğraşanlar) bile insaf göstererek doğrulamaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak, bugün Kur'an-ı Kerim'in İlahi ifadeleri bütün beşeriyetin kulaklarına çarpıp durmaktadır ![]() ![]() "Kur'an bütün alemler için bir uyarıcı, bir zikirdir ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadSemavi Kitablara Olan İhtiyaç 45- Varlıkları ile insanlık alemine şeref vermiş olan Peygamberler, çok önemli olan elçilik ve peygamberlik görevini yerine getirebilmek için, kendilerine Yüce Allah tarafından talimat verilmiş olması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte Semavi kitablara, taşıdıkları bu yüksek gaye ve hikmetlerden dolayı insanlık aleminin pek ziyade ihtiyacı olmuştur ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadKur'an'ın Nasıl Bir İlâhi Kitab Olduğu 46- Kur'an-ı Kerîm, yukarda da söylediğimiz gibi, Yüce Allah'ın yeryüzüne şeref veren en kutsal kitabıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 47- Kur'an-ı Kerîm hiç bir kitaba benzemez ![]() ![]() Kur'an-ı Kerîm ebedî kalacak bir mucizedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 48- Kur'an-ı Kerîm'in ruhlar üzerindeki tesirine gelince, buna da bir nihayet yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() Bir bahar mevsiminde yağan yağmurların ve parlayan güneş ışınlarının kurumuş olan bitkileri canlandırması gibi, Kur'an-ı Kerîm'in ifadeleri de anlayışlı kalbler üzerinde çok daha büyük tesirler yapar ![]() ![]() ![]() "Biz Kur'an'dan mü'minlere şifa ve rahmet indiriyoruz ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadKur'an-ı Kerimin Taşıdığı Gerçekler49- Kur'an'ın insanlara bildirdiği emirler ve yasaklar, açıkladığı hikmet ve gerçekler pek çoktur ![]() ![]() 1) Kur'an-ı Kerim, insanlara Yüce Allah'ın varlığını, birliğini, büyüklüğünü, hikmetlerini ve kudsiyetini bildirir ![]() ![]() 2) Kur'an-ı Kerim, insanları ilim ve irfana, ibretle bakıp düşünmeye çağırır ![]() ![]() ![]() 3) Kur'an-ı Kerim, önceki devirlerde insanlara gönderilmiş olan peygamberlerin bir kısmı ile ilgili bilgi verir ![]() ![]() ![]() 4) Kur'an-ı Kerim, geçmiş ümmetlere ait ders alınacak en büyük ibret sahnelerini ve tarihi olayları bildirir ![]() ![]() ![]() 5) Kur'an-ı Kerim, insanlara daima uyanık bir ruha sahib olmalarını ve Hak'dan gafil bulunmamalarını emreder ![]() ![]() ![]() 6) Kur'an-ı Kerim, müslümanlara, dinlerine sımsıkı sarılmalarını ve daima hakkı savunmalarını öğütler ![]() ![]() ![]() 7) Kur'an-ı Kerim, medeni ve sosyal hayatın bir düzen ve huzur içinde yürümesi için gereken esasları ve kuralları bildirir ![]() ![]() 8) Kur'an-ı Kerim, hem şahıslara, hem de cemiyetlere, selamet içinde kalmaları için adaleti, doğruluğu, alçak gönüllü olmayı, sevgiyi, merhameti, iyilik etmeyi, bağışlamayı, edeb gözetmeyi, eşitliği ve bu gibi yüksek huyları tavsiye eder ![]() ![]() ![]() 9) Kur'an-ı Kerim, Yüce Allah'ın bu alem için koymuş olduğu tabiî kanunları hiç kimsenin değişteremeyeceğini anlatır ![]() ![]() ![]() ![]() 10) Kur'an-ı Kerim, Yüce Allah'ın: "Yapınız - Yapmayınız" diye emirlerini ve yasaklarını benimseyip gereğince hareket eden mü'minler için verilecek dünya ve ahiret nimetlerini ve elde edecekleri başarıları müjdeler ![]() ![]() ![]() Sonuç: Kur'an'ın ifadesi bir mucizedir ![]() ![]() ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadMeleklere İman 50- Melekler ruh gibi lâtif ve nuranî varlıklar olup asıl vasıfları Allah tarafından bilinen ve büyük sahib olan Allah'ın kullarıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 51- Müminler meleklerin varlığına iman etmekle yükümlüdürler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 52- Meleklerin varlığını bütün peygamberler ve bütün semavî kitablar haber vermişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Akla ve şuura, kuvvet ve kudrete sahib varlıkların yalnız insanlardan olduğunu söylemek, koca kainatın yaratıcısı olan Yüce Allah'ın kudret ve büyüklüğünü düşünmemekten ileri gelir ![]() ![]() ![]() Bu kainatın büyüklüğü karşısında küçük bir parça yerinde sayılan yeryüzünde cins ve şekilleri anlatılamayacak kadar canlı varlıklar yaşamakta iken, başka bildiğimiz ve bilmediğimiz alemlerde bizim yaratılışımıza aykırı biçimde akıllı ve şuurlu yaratıkların bulunmadığı nasıl söylenebilir? Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadMeleklerin Varlığındaki Hikmet 53- Meleklerin yaratılışındaki hikmeti tamamıyla ancak Yüce Allah bilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca Hafeze ve Kiramen Katibin denilen melekler vardır ![]() ![]() ![]() ![]() İşte her şeyi muhakkak bir hikmete bağlı olarak yaratmış olan Yüce Allah, melekleri de, bu gibi görevleri yapmak ve kendi adaletini tanıtmak, kudret ve hakimiyetini göstermek için hikmeti gereği yaratmıştır ![]() "Senin Rabbin her şeyi bilen yaratıcıdır ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İtikad |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtikadAhirete İman 55- Ahiret, bu dünyadan sonraki nihayetsiz (sonsuz) alemdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kudretine nihayet bulunmayan Yüce Allah için, gelecekte ahiret hayatını meydana getirmek pek kolay şeydir ![]() ![]() ![]() 57- Allah'a hamdolsun ki, biz müslümanlar, ahiret gününe, ahiretin sonsuz hayatına, Cennet ve Cehennem'in daha önceden yaratılmış olduğuna inanıyoruz ![]() ![]() ![]() Ö ![]() |
![]() |
![]() |
|