|  | Zikir, Mantra Ve Şakralar |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Zikir, Mantra Ve ŞakralarMajikal çalmalarda Zikir ve Mantra deyimleri ile sık sık karşılaşırız  Bunların ne olduklar ve ne gibi farklılığa sahip olduklar hakknda bir fikre sahip olmadan tam olarak anlayabilmek oldukça zordur  Bu deyimlerin gerçekte ne oldukları, okült konularda fikir sahibi olan insanlara ne ifade ettikleri kadar, hatta ondan daha önemli olarak, bizim için ne ifade ettiklerini bilmek gereklidir  Zikir, Arapça bir kelimedir  Anmak, ad anmak, ismini söylemek, bahsetmek gibi anlamlara gelir Mesela, "Bu evde o adamın adı zikredilmeyecek" cümlesindeki gibi  Tasavvuf ve Havas'taki anlamıysa farklıdır  Tasavvuf ve Havas'ta Tanr'nn isimlerini veya tek bir ismi belli bir adedde ya da adetsiz olarak söylemek anlamındadr  Tabii bu tarif sadece Tasavvufi açıdan tam olarak geçerlidir çünkü Havas'ta, tanrının ismi olmayan ve hatta ne olduğu belirsiz olan bir çok zikir kelimesi de vardr  Tasavvuf'taki uygulama bu şekilde olur  Bir dergahta toplanan dervişlerin şeyhin kontrolu altnda hep bir azdan belli sürelerde tanrının bir veya kombine edilmiş birkaç ismini tekrarlarlar  Mesela "Allah, Allah, Allah" veya "Ya Latif, Ya latif, Ya Latif" gibi tek isimler ya da "Hayyy Allah Camii" gibi kombine edilmiş isimler olabilir  Bu tür zikir törenleri veya başka bir ifade ile ayin veya ritüeller yapılırken zikir sayıyla yaplmaz  Şeyhin uygun gördüğü süre içinde devam ettirilir  Hep bir azdan söylenen bu zikirler oldukça görkemlidir ve insan biraz hassassa kolaylıkla trans haline geçebilir  Tasavvufi geleneklere göre şeyhsiz zikir yaplamaz  Yaparsa bir faydası olmayacağı gibi bazı zararları da olabilir  Zikir daima şeyhin kontrolü altnda olmaldır  Şeyh, müridlere yalnız olarak hergün uygulayacakları zikirler de verebilir  Bu durumda mürid evinde veya uygun bir ortamda abdest alp, duruma göre namaz kılıp veya kılmadan oturup, kendisine verilen zikir ve virdleri okur  Vird konumuzla ilgili olmasa da açıklık getirilmesi gereken bir deyim  Bu, günlük olarak yaplması alışkanlık haline getirilmiş şey demektir   Burada kullan amacıysa, içlerinde Kuran'dan ayetler ve tanrının belli adetlerde tekrarlanması gereken isimleri de olan uzun dualar, Azimet yada batı dillerine göre Invocation'lardr  Bu gibi virdler varsa gereken adet kadar okunur ve mürid kendisine verilen zikirleri de adetleri kadar okur  Bu adetlerin belirlenmesi ya ebced hesabı ile isimlerin adedini bulmaya ya da şeyhin takdirine bakar  Mesela onbin defa veya üçbin defa Ya Rahman olabileceği gibi, matematiksel yani ebcedle bulunan bir adet de olabilir  Bu tür tek yaplan zikirlerde de kişi kendi arzusuna göre esma yani isim seçemez  Bunların şeyh tarafndan belirlenmesi gerekir  İnanca göre her esma herkes tarafından zikir olarak kullanlamaz  Kime hangi vasfı temsil eden zikrin verileceği şeyhin sezgi ve liyakatine bakar  Bazı isimler, bazı kişilere az gelebilir  Aynı şekilde bazı kişilerin de belli vasıflar çekmeye ihtiyaçları olabilir  Zikir ister dergahta yapılsn, ister yalnız daima şeyhin kontrolü altındadır  Havas'ta uygulanan zikirlerin mantığı biraz farkldır  Havas'ta ya belli bir işi yapabilmek ya da belli konullarda tasarruf kazanabilmek amacyla zikir yapılır  Bu yüzden gerekirse Allah yerine şeytan zikri yaplması bile caiz sayılabilir  Zikirler daima bir adede bakar  Havas'ta da yol gösteren müridler olabilir fakat Havas genel anlamda korsan bir yoldur ve kişi tek başına çalışır, kendisini riske atma pahasna bazı zikirleri ve Invocation'lar vird edinebilir Zikrin gayesi ise şu şekilde açklanabilir  Tanrının her ismi değişik bir anlama sahiptir  Şayet gaye tasavvuf deil de Maji ise Tanrının her isminin anlamı ve deneysel yollardan edinilmiş tecrübelere göre değişiik vasflar temsil eder  Hangi amaçla olursa olsun zikri yapan kişi belli bir ismi tekrarlarken onun anlam ve vasflar da bilir  En azından onu zikrederken ne yapmak istediğini mutlaka bilir  Akıl düşüncelerden arındırıp, zikri tekrarlar  Şayet majikal amaçlıysa istediği şeyi imajine eder  Zikir tekrarlandkça beyni uyuturur  Yaklaşık sekiz dokuzbin tekrardan sonra insan yüksek gerilim hatlarının yakınındayken duyulana benzeyen vnlamalar duymaya başlar  Kendi sesine refakat eden ve aynı zikri yapan başka sesler de duyduğunu zanneder  Bu kesinlikle zannetme ile ilgisi olan fiziksel bir yanılsama olaydır  Bu şekilde zihin susturulur ve bilinçaltnda yatan zikrin temel anlamı; istenen bilinç üzerine ve zihne hakim olur  Zihin tam olarak susunca ve zikirden başka şey kalmaynca Astral kontaklar açılır  Kişi söylediği zikri bile farketmeyip tam olarak istediği enerji alanı ile bütünlemeli olur  Majikal ustalık bunu kısa sürede sağlayabilmek ve istenene uygun enerji alan isteği dorultusunda yönlendirmektir  Anlalşıldıgı gibi zikir belli, herhangi bir kelimedir Allah da olur, şeytan da  Ancak kelimelerin doğru telaffuz edilmeleri de vibrasyonel açıdan önemlidir  Bülen Kısa    www  spatyom  com | 
|   | 
|  | 
|  |