08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Yakıt Hücresi
Metanol yakıt hücresi Yakıt hücresinin kendisi, resmin merkezindeki katmanlı kübik yapıdır
Alışıla gelmiş elektrik üretim sistemleri yakıtın icindeki enerjiyi elektrige donusturmek icin ilk olarak yanma reaksiyonunu kullanır Yanma reaksiyonunun verimli bir sekilde gerceklesmesi icin yakitin ve oksitleyicinin (oksijen) tam olarak karismasi gerekir Bundan sonra elektrik enerjisi üretilene kadar bir dizi ara islem gereklidir Her ara islem enerji kaybina yol acar dolayisila verimi düsürür
Bir Yakıt hücresi nde ise yakitin enerjisinin dogrudan elektrik enerjisine dönüstürülmesi mümkündür Yakit ile oksitleyici farkli bölmelerde yer alirlar, alisila gelmis üretim sistemlerinden farkli olarak karismazlar Birlesmeleri ancak bu bölmeler arasindaki iyon ve elektron aktarimi ile gerceklesir
Yakıt hücresi, yakitin enerjisini elektrokimyasal reaksiyon sayesinde doğrudan elektrik enerjisine dönüştürür Dışarıdan sağlanan yakıt (anot tarafı) ve oksitleyici (katot tarafı) ile elektrik üretir Bunlar bir elektrolit/elektrot unitesinde reaksiyona girerler Genellikle, reaksiyona girecek olanlar hücreye giriş yaparlarken, reaksiyon ürünleri hücreyi terkeder Yakıt hücreleri, gerekli yakıt ve oksitleyici akışı sağlandığı sürece sonsuza dek çalışabilirler  
Yakıt hücrelerinde, reaksiyona girecek olan maddeler sürekli olarak tüketilmesine karşın, pillerde kapalı bir sistem içinde elektrik enerjisi kimyasal olarak depo edilmiş haldedir Ayrıca, pildeki elektrotlar reaksiyona girmelerine ve pil dolup boşaldıkça değişmelerine karşın, yakıt hücrelerinin elektrotları katalitik olup nisbeten kararlıdırlar
Pek çok farklı yakıt / oksitleyici kombinasyonu mümkündür Örneğin hidrojen hücresi, yakıt olarak hidrojen ve oksitleyici olarak oksijen kullanır Diğer yakıtlar arasında hidrokarbonlar ve *****ler sayılabilir Hava, klor, ve klor dioksit oksitleyici olarak kullanılabilir
Kaynak : Wikipedia
|
|
|