Prof. Dr. Sinsi
|
Etlik İhtisas Eah. Başhekim Yardımcısı Dr. Duygu Cengiz: 'Her Hekim Bir Hasta Rolünde
Etlik İhtisas EAH Başhekim Yardımcısı Dr Duygu Cengiz: 'HER HEKİM BİR KEZ HASTA ROLÜNDE OLMALI'
Hastalık ve hastane kaygısıyla sağlık kurumlarına başvuran insanların bir de hastanelerde gereksiz, zaman alan, yorucu işlemlere maruz bırakılmaması için, süreç yönetiminde etkin iyileştirmelerin gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade eden Dr Duygu Cengiz, bunun ise intörn doktorların bir kez hasta rolünde hastaneye başvurarak bir hastanın yaşadığı ve geçmiş olduğu süreçleri görmesiyle mümkün olabileceğini söylüyor
Tıp Fakültelerini akademik bilgilerle donatılmış bir şekilde bitirdiklerini söyleyen Dr Duygu Cengiz, hekimlerin sadece tıbbi süreçlere odaklandıklarını bunun ise büyük bir hata olduğunu belirtiyor Cengiz, hekimlerin muayene ve tetkiklerin değerlendirilmesi sürecinin dışında hastanın neler yaşadığını ve nelerle karşılaştığını bilmediğini, bu ara süreçlerin ise hasta tarafından algılanan hizmet kalitesini düşürebileceğini söylüyor
Uygulama Asistanlık Veya İntörnlük Döneminde Gerçekleştirilebilir” Sağlık Yayıncılık
Dr Duygu Cengiz, hastaların hekime ve hastaneye güven duyması, zaman ve ekonomik kazanca neden olacak iyileştirmeler ve düzenlemeler için hekimlerin mutlaka hasta rolünde aynı süreçleri yaşaması gerektiğini ifade ediyor 5 günlük kısa programlarla tıp fakültesi eğitiminin bir yerinde veya intörn doktor döneminde bunun gerçekleştirilebileceğini söylüyor ve böyle bir projeyi bakanlığa sunmayı düşündüklerini belirtiyor
“Hekimler Hastaların Tıbbi Süreçler Dışında Neler Yaşadığını Bilmeli”
1, 5 yıl önce, bir hastayı ortalama hastane içinde ne kadar yürüttüklerine dair bir çalışma yaptıklarını söyleyen Cengiz, ortaya korkunç sonuçlar çıktığını ifade ediyor Birimlerin yerleşimlerini değiştirerek iyileşmeyi sağladıklarını belirten Dr Duygu Cengiz, bu tür çözümleri üretebilmek için hekimlerin, muayene ve diğer tıbbi süreçler dışında bir hastane içinde neler yaşandığını ve hastaların neler yaşadığını bilmesi gerektiğini vurguluyor Cengiz, “mesleğimin 7’inci yılında fark ettim ki hasta olarak bir hastaneye gitmek, doktora ve hastaneye güvenmek diğer süreçlerinde doğru işleyebilmesi ile mümkün Ben bir hasta olarak bir polikliniğe gitseydim ve istenilen tetkikleri yaptırmak, bir röntgen çektirebilmek için hangi eziyetlerin çekildiğini görebilseydim, ya da sadece bir gece hastanede yatsaydım, gece tedavi veya kontrol için hemşirelerin kaç defa geldiğini, hastaların nasıl bir ortamda olduğunu görebilseydim o zaman bir şeyleri düzeltmem daha kolay olurdu Yani biz olaylara hasta açısından bakmayı öğrenemiyoruz” diyor
“Hastaya 3 Günde Yaptırdığınız İşi Sizin Yarım Saatte Yapma Şansınız Var”
Empati yeteneğinin geliştirilebileceğini, ama en iyi yöntemin bu süreçleri bire bir yaşamak olduğunu belirten Cengiz, “ara süreçleri bir şekilde hafifletmek, bürokrasiyi azaltmak, içerideki işleyişi kolaylaştırmak zorundasınız” diye konuşuyor Cengiz, “Hastalar, küçük düzenlemelerle yarım saatte hallolabilecek bir ilaç muafiyet raporu için 2-3 gün uğraşmak zorunda kalmamalı Şimdi biz tüm poliklinik odalarına printer koyduk, doktor raporunu yazıyor ve printerdan çıkarıp kısa sürede hastaya veriyor Diğer dokümanlarla ilgilenmek hastanın görevi değil sağlık hizmeti sunucusu olan hastanelerin yani bizim işimiz Düşünebiliyor musunuz 3 günde hastaya yaptırdığınız işi, sizin yarım saatte yapma şansınız var Bu ayrıca sağlık harcamalarını da azaltır Bu süreçlere odaklanmanın tek yolu mutlaka bu süreçleri hekimlere bir kez yaşatmak Bu intörnlük eğitimi sırasında olabilir veya asistanlık eğitimi sırasında olabilir Özellikle sağlık çalışanlarının hemşire ve doktorların hekimlik hayatlarına başlamadan önce bu süreçleri birebir yaşamaları gerekiyor Siz konforlu bir yerde ve güvenli bir ortamda hastaya hizmet sunarsanız hasta başka hastane, başka hekim arama kaygısından kurtulur Sağlık sektöründeki hizmet akışı böyle bir yöntemle çok daha iyiye gidebilir” Şeklinde konuşuyor
|