![]() |
&Quot;Mürşit&Quot;Ve &Quot;Şaki&Quot; |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() &Quot;Mürşit&Quot;Ve &Quot;Şaki&Quot;"Mürşit"Ve "Şaki" “Mürşid” kelimesi genel anlamıyla “kişinin bilgisizlik karanlığını aydınlatan” anlamına kullanılan bir kelimedir ![]() ![]() ![]() “Mürşid” kişinin derununu aydınlatarak özündeki Allah’ı fark ettirir… “Şaki” ise kişinin özüne giden “yolu keserek” onun Allahtan perdelenmesine yol açacak konularla ilgilenmesine yol açar! ![]() “Mürşid” ne yapar? “Din” diye bildiğimiz şey, gerçeği itibariyle Allah’ın yaratmış olduğu Evrensel sistem ve düzendir; ki burada geçerli olan kanun ve prensiplere de “İSLAM” denilir! ![]() İnsanlığa, “İSLAM DİNİ” Adem aleyhisselamdan beri Nebiler tarafından açıklanmıştır ki, insanlara ona göre yaşamlarını düzenleyip, ölüm ötesi yaşamda ebedi saadete ersinler ![]() ![]() Her Nebi gibi, Hazreti Muhammed Mustafa aleyhisselam da, kıyamete kadar gelecek olan tüm ümmetine “İslâm Dini” ni; yani, Allah’ın yaratmış olduğu evrendeki sistem ve düzen ile bu sistem ve düzen içinde geçerli olan kanun ve prensipleri Kur’ân-ı Kerim ile tebliğ etmiştir ![]() Artık bundan sonra insanlara kalan, yapılan bu uyarıyı dikkate alarak geleceğe dönük gerekli çalışmaları yapmaktır ![]() ![]() ![]() Bu girişten sonra şimdi fark etmemiz gereken önemli husus şudur; Kur’ân-ı Kerim bize en zaruri olan hususları açık ve net bir şekilde bildirirken, herkesi ilgilendirmeyen veya zaruri olmayan konuları da toplu olarak, sembol yollu anlatıp geçmiştir ![]() Resulullah aleyhisselam ise Kur’ân’ın toplu olarak geçtiği veya detaya girmediği konularda o günün insanlarının yaşam şartlarını da dikkate alarak onların ihtiyaç duydukları konularda daha detaylara girmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() “Tasavvuf”, din anlayışımızın tefekkür ve sonuçlarını yaşama yönünün adıdır! ![]() ![]() ![]() Felsefe ile Tasavvuf arasındaki fark şudur; Felsefe gördüklerine kıyasla düşünür ve ötesine geçemez! ![]() ![]() İşte bütün bu çalışmalar hep bir öğreticinin yanında ve yardımıyla oluşur! ![]() ![]() İnsan aklı kendi başına içinde olduğu fasit daireyi kıramaz! ![]() ![]() ![]() ![]() “Mürşid” bir manada rehberdir ![]() ![]() ![]() Tasavvufsuz bir din anlayışı ile insan mekanik bir varlık, âdeta robot hükmündedir! ![]() Tasavvufa girmemiş bir insan namaz kılar! ![]() ![]() Tasavvufa girmemiş bir insan karşısındaki hemcinsini et - kemik kalıpta bir ruh olarak zannederek yaşar! ![]() ![]() Ahmed Yesevi’den Hacı Bektaş-ı velîye; Abdülkâdir Geylânî’den Muhyiddin A’râbi’ye; Mevlâna Celâleddin’den Taptuk kapısındaki Yunus Emre’ye; Hacı Bayram Velî’den, Muhammed Nur’ül A’rabî’ye; Seyyid Ahmed Rufaî’den, Kenâan Rufâi’ye bilinen yada bilinmeyen ne kadar değerli insan varsa bunların hepsi de tasavvuf çalışmaları içinde, bir “mürşid” in aydınlatmasıyla yollarını kat etmişler; takdirlerindekine ermişlerdir! ![]() Tasavvufu inkar yalnızca ahmaklıktır! ![]() Aptal, anlamayan, ahmak ise anlamadığını anlamayandır! ![]() Yaşam tümüyle öğrenenler ve öğretenlerden ibarettir! ![]() ![]() “Allah” ismini duyup da bu ismin işaret ettiği varlığın ne olduğunu, O’nunla bağlantısının nasıl olduğunu merak edip araştırmayan zaten yalnızca iki ayak üstünde yürüyen bir mahlûktur! ![]() ![]() Tasavvuf’a her yönelen kişinin de ister istemez kendisini aydınlatacak “Bir bilen” e ihtiyacı olacaktır! ![]() Kur’ân-ı Kerim’ in Nahl sûresi 43 ![]() - "Eğer bilmiyorsanız, bir bilenden sorun” buyrulmaktadır! ![]() Ya “BİLEN” yerine “bilmeyen”ekapılmışsanız, samimiyetinize rağmen, cahilliğiniz yüzünden! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vay halinize! ![]() ![]() ![]() Öyle ise… Bir “mürşid” aramadan ondan akıl alıp yola çıkmadan önce yapılması zorunlu olan şey öncelikle tasavvufun temel bilgileri bu konudaki kaynak eserlerden öğrenmek olmalıdır ![]() ![]() Gerçekte, sormadan dinleme ortamı cami kürsülerindeki vaazlardır; Tasavvuf ise soru-cevap esasına dayanır ![]() “Soru ilmin yarısıdır” buyuran Allah resulü insanlara her an düşünmeye ve sorgulamaya davet etmiştir ![]() ![]() ![]() Gerçek “mürşid” mertebesiyle orantılı olarak her sorunun cevabı verilmiş! ![]() ![]() ![]() “Mürşid” vardır, mutmainne nefs bilincine sahiptir; “Mürşid” vardır radiye nefs bilincine sahiptir! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bugün yeryüzünde gerçek “mürşid” yok demek aptallıktır; cahilliktir! ![]() ![]() ![]() Türkiye uzun yıllar önce o günkü iktidarın çıkarttığı kanunlar gereği olarak tekkeler kapatılmış; şeyhlik-mürşidlik yasaklanmıştır! ![]() Buna karşın dünya üzerine “Allah’a ermek amacıyla” kendisine bir “mürşid” bulma ihtiyacında olan kişiye tavsiyemiz odur ki … “Eşkiya” dan olmayan “mürşid” ler… “Allah adamı”dırlar, öğretileri ticaret ya da ticâaretle ilgili değildir! ![]() İçki, sigara gibi beden tabiatlarının gereği olan şeylerden uzaktırlar! ![]() ![]() Onlardan ve yakın çevrelerinden, ilim dışı sohbet duyulmaz; dedi-kodu, gıybet asla işitilmemelidir! ![]() ![]() ![]() ![]() İlimle ilgili soru sormayı yasaklamaz! ![]() ![]() ![]() Kimseden maddi ve manevi bir talebi olmaz! ![]() ![]() Siyasi ve İdari büyüklerin ayağına gitmez; onlardan bir şey talep etmez! ![]() Her an Allah’ın takdirini görür; ve bu sebeple de kimseyi hiç bir şekilde suçlamaz! ![]() Hadid suresinin 22-23 ![]() ![]() Kolaylaştırır, zorlaştırmaz; sevdirir, soğutup uzaklaştırmaz! Herkese aklı ölçüsünde konuşur! ![]() Başka kemâl ehli kişilerle görüşmesini önlemez; çünkü bilir ki herkese ayrı kemalat verilmiştir ki, o bir diğerinde olmaz! ![]() Bunlar hemen ilk anda aklımıza gelen bir kaç önemli temel prensiptir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Değerlendirip şükrederseniz, arttırır! ![]() ![]() Nankörlük edip değerlendirmez; örterseniz kendi kendinizi sayısız azap ve ızdıraplara hazırlamış olursunuz! ![]() Allah cümlemize, “eşkiya” dan korunmayı; gerçek “mürşid” lerden yararlanarak kendine ermeyi kolaylaştırsın, nasip etsin! ![]() Allah Muîn’imiz olsun!… ALINTI A ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|