Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anlamak, konusulani

Konusulani Anlamak

Eski 08-03-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Konusulani Anlamak



Her gün fikirlerimizi ve duygularımızı paylaştığımız kişilerle aramızda bu tip yanlış anlamaların ve diyalog bozukluklarının olmaması için, etkili iletişim tekniklerini ve iyi bir dinleyiciyle kötü bir dinleyici arasındaki farkları tam anlamıyla anlamış olmamız gereklidir Aşağıda tipik bir iyi dinleyici ile kötü dinleyicinin özellikleri sıralanmaktadır Siz hangi gruba giriyorsunuz?



İyi bir dinleyici;



1 Sürekli göz teması kurar
2 Karşısındaki kişinin sözel veya davranışsal mesajlarını iyi değerlendirir
3 Sabırlıdır ve konuşan kişinin sözünü kesmemeye özen gösterir
4 Karşısındaki kişinin yanıtlarına sözel ve davranışsal yanıtlar verebilir
5 Karşısındaki kişinin anlattıklarını sorular sorarak daha ayrıntılı anlamaya çalışır
6 Konuşulan konuyu özetler ve kendi cümleleriyle doğru şekilde ifade edebilir
7 Karşısındaki kişi ile empati kurabilir
8 Karşısındaki kişinin konuşmasını ilgiyle dinler
9 Dinlemek istediğini ve ilgilendiğini karşı tarafa hissettirir
10 Eleştiri yapmaz ve yargılayıcı değildir
11 Açık görüşlüdür



Kötü bir dinleyici ise;



1 Konuşmacının sözünü keser
2 Konuşan kişi ile göz teması kurmaktan kaçınır
3 Çevresinden etkilenir ve çok çabuk dikkati dağılır
4 Konuşmacıyı dinlemez ve söyledikleriyle ilgilenmez bir tutum içindedir

5 Konuşulan konuyu değiştirir
6 Yanıtları her zaman yargılayıcı bir üsluptadır
7 Dar görüşlüdür ve karşısındaki kişiyle empati kuramaz
8 Dinlemek yerine konuşmayı tercih eder
9 Sürekli tavsiye vererek karşıdaki kişiyi rahatsız eder
10 Dinlemek için hiç zamanı yoktur ve konuşmaları kısa keser



Karşınızdaki kişiyi dinleyebilme yeteneğine sahip olmanız ve bu yeteneğinizi geliştirmeniz, kariyer hedefleriniz için de oldukça faydalı olacaktır Yapılan araştırmalara göre kadrolu çalışanların zamanlarının %30’unu, müdürlerin %60’ını ve direktörlerin ise %75’ini dinlemeye ayırdıkları ortaya çıkmıştır Bu oranlar bireylerin kariyerlerinde yükselmeleriyle etkili birer dinleyici olmalarındaki paralelliği direk olarak ortaya koymaktadır



Aktif bir dinleyici olmak için, öncelikle karşınızdaki kişinin ne anlatmak istediğinden emin olmanız gerekmektedir Karşınızdaki kişinin hangi durumlarda sinirleneceğini nelere sevineceğini ve ne tip durumlarda daha etkin bir diyalog geliştirebileceğinizi bilmek, daha iyi bir dinleyici olmanızda size yardımcı olacak noktalardır Çevreniz iletişim kurarken yaptığınız hataları sizden daha hızlı ve etkin bir şekilde analiz edeceğinden, onların görüşlerine değer vermeniz her zaman için size yarar sağlayacaktır Bu konu hakkında kitaplar okumak, seminerlere ve konferanslara katılmak kendinizi geliştirmek için yapabileceklerinizden bazılarıdır



İyi bir dinleyici olmak zaman ve çalışma isteyen bir süreçtir Gerek aile gerek iş hayatı açısından oldukça önemli olan iletişim kabiliyetini güçlendirme sizi başarıya götürecek önemli bir nokta olacaktır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.