Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Siyasal Bilgiler / Hukuk

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
depoculuk, fonu, lisansli, tazmin, yönetmeliği

Lisansli Depoculuk Tazmin Fonu Yönetmeliği

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Lisansli Depoculuk Tazmin Fonu Yönetmeliği




LİSANSLI DEPOCULUK TAZMİN FONU YÖNETMELİĞİ

LİSANSLI DEPOCULUK TAZMİN FONU YÖNETMELİĞİ

Lisanslı Depoculuk Tazmin Fonu Yönetmeliği
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından
Resmi Gazete Tarihi : 21/12/2005
Resmi Gazete Sayısı : 26030
BİRİNCİ BÖLÜM : Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; lisanslı depo işletmesinin, 10/2/2005 tarihli ve 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanunu ve mudilerle yapacağı sözleşmede öngörülen yükümlülüklerini yerine getirmemesinden dolayı ortaya çıkan mudi zararlarını tazmin etmek ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde verilen diğer görevleri yerine getirmekle görevli ve yetkili kılınan tüzel kişiliği haiz Lisanslı Depoculuk Tazmin Fonuna ilişkin usul ve esasları düzenlemektir
Kapsam
Madde 2 - Bu Yönetmelik; Lisanslı Depoculuk Tazmin Fonunun idare ve temsili ile Fon alacak ve gelirlerinin tahsiline, Fon mevcudunun kullanılışına, Fon adına ve lehine düzenlenen teminatların muhafazasına, yeterliliğinin sağlanmasına, nakde çevrilmesine, zarar görenlere ödenmesine ve iadesine ilişkin usul ve esaslar ile Fonla ilgili diğer hususları kapsar
Dayanak
Madde 3 - Bu Yönetmelik, 10/2/2005 tarihli ve 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanununun 24 ve 38 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen;
Kanun: 10/2/2005 tarihli ve 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanununu,
Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,
Fon: Lisanslı Depoculuk Tazmin Fonunu,
Yönetim Kurulu: Fon Yönetim Kurulunu,
Başkan: Yönetim Kurulu Başkanını,
Lisanslı depo: Kanun kapsamında tarım ürünlerinin sağlıklı koşullarda muhafaza ve ticarî amaçla depolanması hizmetlerini sağlayan tesisleri,
Lisanslı depo işletmesi veya lisanslı depo işleticisi: Tarım ürünlerinin depolanmasıyla iştigal eden ve Kanun kapsamında geçerli bir lisans belgesine sahip anonim şirketi,
Lisanslı depo teminatı: Bakanlık tarafından kabul edilen nakit, banka teminat mektubu, Devlet tahvili, hisse senedi, gayrimenkul rehni, sigorta teminatı ve nakde çevrilebilir diğer güvenceleri,
Lisans: Bakanlıkça verilen faaliyet iznini gösterir belgeyi,
Mudî: Depolama hizmetleri için ürününü lisanslı depoya teslim eden veya lisanslı depo işletmesince düzenlenen ürün senedini mevzuata uygun olarak elinde bulunduran gerçek veya tüzel kişiyi,
Borsa: Aralarındaki sözleşme çerçevesinde lisanslı depo işletmesince düzenlenen ürün senetlerinin kota ettirildiği, alım satımının yapıldığı ve hareketlerinin kontrol ve takip edildiği ürün ihtisas borsasını veya Bakanlıktan ürün senedi alım satımı konusunda izin alan ticaret borsasını,
Muhasebe yönergesi: Yönetim Kurulunca hazırlanıp Bakanlıkça onaylanan, Fonun muhasebe, hesap, kayıt, rapor ve arşivleme usul ve esaslarına ilişkin yönergeyi,
İlgili Yönetmelik: Bakanlığın, Kanuna dayanarak çıkardığı, bu Yönetmelik dışındaki diğer yönetmelikleri,
İfade eder
İKİNCİ BÖLÜM : Fonun Görev ve Yetkileri
Fonun görev ve yetkileri
Madde 5 - Fonun görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Fon gelirlerini toplamak ve basiretli tacir gibi değerlendirmek,
b) Bakanlığın talebi üzerine veya ihtiyaç görüldüğünde Fon kaynaklarının yeterliliğini değerlendirerek, fon gelirlerinin oranlarının değiştirilmesi konusunda Bakanlığa öneride bulunmak,
c) İlgili yönetmeliklerde belirlenen esaslara göre verilen teminatları almak, teminatların doğruluğunu ve geçerliliğini araştırmak, alınan teminatların sağlam ve güvenli şekilde muhafazasını sağlamak ve teminat olarak gösterilen gayrimenkullerin değerini tespit etmek veya ettirmek,
d) Lisanslı depolarda muhafaza edilen ürünlere ilişkin fiyat hareketlerini takip ederek teminatların yeterliliği konusunda değerlendirme yapmak ve değerlendirme sonuçlarını Bakanlığa bildirmek,
e) Nakit ve döviz teminatları, bu Yönetmelik ve muhasebe yönergesinde belirlenen usul ve esaslara göre değerlendirmek,
f) Depoculuk lisansının iptali durumunda, Bakanlığın görüşünü alarak, lisanslı depo işletmesinin veya ilgili yönetmelik kapsamında teminat verenlerin yerine getirmesi gereken bir tazmin ve yükümlülüğün bulunmadığının tespiti sonucunda alınan teminatları iade etmek,
g) Lisanslı depo işletmesinin, Kanun ve mudiler ile yapacağı sözleşmede öngörülen yükümlülüklerini yerine getirmemesinden dolayı ortaya çıkan ve sigorta kapsamında karşılanamayan mudi zararlarını tazmin etmek ve bu amaçla lisanslı depo işletmesinin verdiği nakit ve nakde kolayca dönüştürülebilir teminatları paraya çevirmek; bu teminatların zararın tazminine yetmediği durumlarda kalan kısmı Fon kaynaklarından ödemek,
h) Fon kaynaklarından karşılanıp belirlenen sürede lisanslı depo işletmesi tarafından Fona yatırılmayan mudi zarar ödemelerini, teminat olarak verilen ipotekleri nakde çevirerek tahsil etmek,
ı) İlgili Yönetmelik çerçevesinde verilen görevleri yerine getirmek,
i) Alınan, süresi biten ve paraya çevrilen teminatlar ile mudi zararlarının karşılanması ve Fon ödemelerinin tahsili işlemlerinin sonuçlarını Bakanlığa bildirmek,
j) Fonun menfaatlerini ve varlıklarını koruyucu hukuki tedbirleri zamanında almak, süresi içinde ödenmeyen Fon alacaklarının; dava açmak dahil, adli ve idari merciler ile icra dairelerinde takibi, savunulması, çözümlenmesi ve tahsili amacıyla gerekli işlemleri yapmak,
k) Fon dışındaki alacaklılar tarafından yapılan takip sonucu iflas eden lisanslı depo işletmesinden olan Fon alacağının, iflas masasına imtiyazlı alacak olarak kaydedilmesini sağlamak,
l) Kanunun uygulanması ve lisanslı depoculuğun geliştirilmesi için; Bakanlık Makamı onayı çerçevesinde Bakanlıkça yapılacak talep veya Yönetim Kurulunun alacağı karar üzerine, ihtiyaç duyulan faaliyet, eğitim ve denetime ilişkin giderleri karşılamak,
m) Fonun faaliyetleri için gereksinim duyulacak araç, gereç ve malzeme ile gayrimenkulü satın almak veya kiralamak, ihtiyaç fazlasını elden çıkarmak, ihtiyaç duyduğu hizmetleri almak ve gerektiğinde personel istihdam etmek,
n) Kanunda ve bu Yönetmelikte verilen diğer görevleri yerine getirmek ve yetkileri kullanmak
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Fonun İdare ve Temsili
Fonun teşkilatı
Madde 6 - Tüzel kişiliği haiz ve özel nitelikte olan Fonun merkezi Ankara'dadır
Fon teşkilatı, Yönetim Kurulu ve Başkanlıktan; Başkanlık da, Yönetim Kurulu Başkanı ve ihtiyaca göre kurulacak hizmet biriminden oluşur
Fon, ihtiyaç duyulması halinde, bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak, Yönetim Kurulu kararıyla Başkanlık altında hizmet birimi kurmaya, genişletmeye ve kaldırmaya yetkilidir
Fonun idare ve temsili
Madde 7 - Fonun karar organı Yönetim Kuruludur Fon, Başkan tarafından idare ve temsil olunur
Fona ilişkin işlemler; Başkan, bulunmadığı zamanlarda başkan vekili ile en az bir üyenin müşterek imzasıyla gerçekleştirilir Yönetim Kurulu kararıyla, Fon personelinin bir veya birkaçına imza yetkisi verilebilir Bu durumda, Başkan veya vekili ile yetkili kılınan Fon personelinin müşterek imzasıyla Fon adına işlem yapılabilir ve bu işlemler Fonu bağlar
Yönetim kurulu
Madde 8 - Yönetim Kurulu; lisanslı depoculukla ilgili birimden Bakanlığı temsilen iki, lisanslı depoları, borsaları ve üreticileri temsilen birer olmak üzere toplam beş kişiden oluşur Aynı sayıda da yedek üye belirlenir Borsaların temsilcisi, bunların yönetim kurulu üyeleri arasından Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından, lisanslı depo temsilcisi kendi aralarından oy çokluğu ile, üreticileri temsilen bir üye ise Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından atanır Yönetim kurulu üyelik süresi iki yıldır Üyeler yeniden seçilebilirler
Bakanlık ve Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından atanan yönetim kurulu üyelerinin en az dört yıllık örgün öğretim veren üniversitlerin hukuk, iktisadi ve idari bilimler, siyasal bilgiler veya ziraat fakülteleri mezunu; diğer üyelerin ise asgari lise ya da dengi okul mezunu olması ve tüm yönetim kurulu üyelerinin ürün piyasaları hakkında bilgi sahibi ve bu alanda kamuda veya özel sektörde en az beş yıl mesleki tecrübeye sahip bulunması şartı aranır
Yönetim Kurulu üyeleri kendi aralarından çoğunluğun oyu ile bir başkan ve bir başkan vekili seçerler Yönetim Kurulu Başkanı, Fonun da başkanıdır
Başkan, Yönetim Kurulunca alınan kararların ve mevzuatla verilen görevlerin yürütülmesini, Fonun görev alanına giren konularda Bakanlık ile diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliğini sağlamakla görevlidir Başkan, Fonla ilgili tüm faaliyetleri, işlemleri ve hesapları denetlemek, değerlendirmek ve Fon faaliyetleri ile ilgili olarak Bakanlığı ve gerektiğinde kamuoyunu bilgilendirmekle görevli ve yetkilidir
Başkanın görevde bulunmadığı izin, hastalık, seyahat ve diğer hallerde; Kanun ve bu Yönetmelik çerçevesinde Başkana verilmiş olan görev ve yetkiler, başkan vekili tarafından yerine getirilir ve kullanılır
Yönetim Kurulu başkan ve üyelerine, sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyükler için öngörülen, aylık brüt asgari ücret tutarı kadar aylık ücret ödenir Bunlara, görevleri ile ilgili yapacakları seyahatler için en yüksek Devlet memuru harcırahına kadar günlük harcırah ödenebilir
Lisanslı depo işletmeleri temsilcisi yönetim kurulu üyesinin seçimi
Madde 9 - Yönetim Kurulu, toplantı ve karar nisabını yitirdiği durumlarda Bakanlık; her lisanslı depo işletmesini taahhütlü mektup veya imza karşılığı yazılı davet ile boşalan veya görev süresi biten lisanslı depo işletmelerinin temsilcisi Yönetim Kurulu üyesi ve yedeğini seçmek üzere toplantıya çağırır Davette; toplantı yeri, tarihi ve saatine yer verilir ve davet tarihi ile toplantı tarihi arasındaki süre 30 günü geçemez
Her lisanslı depo işletmesi, kendi yönetim kurulu üyeleri arasından belirlediği bir temsilcisinin imzalı temsil yetki belgesiyle birlikte toplantıya katılımını sağlar
Toplantıda, tüm lisanslı depo işletmesi temsilcilerinin en az 2/3 çoğunluğu aranır İlk toplantıda gerekli çoğunluğun sağlanamaması durumunda, toplantı bir hafta sonra aynı yer ve saatte yarıdan bir fazlasının katılımıyla gerçekleştirilir Yönetim Kurulundaki lisanslı depo temsilcisi üye ve yedeği, toplantıda gizli oyla ve katılanların yarıdan fazlasının oyuyla, ilk oylamada gerekli çoğunluk sağlanamazsa, ilk oylamada en çok oy alan iki adayın katılacağı ikinci oylamada katılanların çoğunluğunun oyuyla seçilir
Toplantı, Fonun ve Fonun talebi üzerine Bakanlıkça görevlendirilen bir temsilcinin gözetiminde gerçekleştirilir Seçim sonuçlarını gösteren tutanak, Bakanlık ve Fon temsilcisi tarafından imzalanır Seçim tutanağının birer nüshası Bakanlığa ve Fona gönderilir
Seçime ilişkin tüm giderler, Fondan karşılanır
Yönetim kurulu üyeliğinin sona erme halleri
Madde 10 - Yönetim Kurulu Başkan ve üyelerinin görevlerine, süreleri dolmadan son verilemez
Ancak, Yönetim Kurulu Başkanı ve üyelerinin; istifa etmesi, geçerli bir mazereti olmaksızın arka arkaya üç veya bir yılda beş Yönetim Kurulu toplantısına katılmaması, lisanslı depo işletmesi ve Borsa temsilcisinin yönetim kurulu üyeliğinin sona ermesi veya Kanunun 34 üncü maddesinde öngörülen hukuki veya cezai sorumluluğu gerektiren bir fiili işlediklerinin mahkeme kararıyla sabit görülmesi hallerinde Yönetim Kurulu üyeliği kendiliğinden sona erer
Görevi sona eren üyenin yerine, Başkan tarafından en geç beş işgünü içinde ilgili yedek üye çağrılır Yönetim Kurulu üyeliklerinin tamamının boşalması halinde, yedek üyelerin çağrılması
Bakanlıkça yapılır Bu şekilde göreve başlayan üye, yerine atandığı üyenin görev süresini tamamlar
Yedek üyelerin çağrılmasına rağmen, üyeliklerdeki boşalma nedeniyle Yönetim Kurulu toplantı nisabını yitirmişse bu Yönetmeliğin 8 inci maddesine göre iki yıl görev yapmak üzere asil ve yedek üyeliklere atama veya seçim süreci yeniden başlatılır
Herhangi bir nedenle boşalan Yönetim Kurulu asil ve yedek üyeliklerine, boşalmayı takiben atama ve seçim süreci en geç 30 gün içinde tamamlanır Bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin 3 üncü fıkrasındaki koşulların oluşması durumunda lisanslı depo işletmesi temsilcisinin seçimi için 30 günlük süre en fazla 1 hafta uzatılabilir
Yönetim kurulu toplantı ve kararları
Madde 11 - Yönetim Kurulu, ayda bir defadan az olmamak üzere, ihtiyaç duyulduğunda her zaman Başkanın çağrısı üzerine üyelerin çoğunluğu ile toplanır Yönetim Kurulu kararları en az üç üyenin aynı yöndeki oyu ile alınır
Yönetim Kurulunun toplantı gündemi Başkan tarafından belirlenir ve toplantıdan en az üç gün önce üyelere bildirilir Üyeler de, toplantı öncesinde veya toplantı sırasında uygun gördükleri hususları en az üç üyenin olumlu oyuyla gündeme aldırabilirler
Toplantıya çağrı, toplantı yer ve saati bir önceki toplantıda kararlaştırılmamış ise Başkan tarafından yazılı olarak yapılır Yönetim Kurulu, gerekli durumlarda merkez dışında da toplantı yapabilir
Başkan ve üyelerin bütün toplantılarda bulunmaları esastır Toplantıya katılamayacak üyeler geçerli mazeretlerini toplantıdan önce Başkana yazılı olarak bildirirler
Başkan ve üyeler; kendisinin, alt ve üst soyundan biri ile eşi ve üçüncü derece dahil bu dereceye kadar olan kan ve sıhri hısımlarının çıkarlarını ilgilendiren hususların görüşülmesine ve bu konuda yapılacak oylamalara katılamazlar
Başkan ve üyelerin yurtiçi görevlendirilmeleri ile izin ve süreleri, toplantı ve karar yeter sayısı bakımından sakınca yaratmamak koşuluyla Başkan tarafından düzenlenir Kamu görevlisi kurul üyelerinin durumları, kurumları ile koordineli olarak belirlenir
Yönetim Kurulu toplantılarında alınan kararlar; satır aralarında açık ve çıkıntı bırakmamak kaydıyla, noterden onaylanmış birbirini izleyen sayfa numaralı karar defterine tarih ve numara sırasıyla yazılır Alınan karara aykırı görüşte olan üyeler, ayrı veya birlikte karşı oy yazısını karar defterine yazdırırlar ve kararlar toplantıya katılanlar tarafından imzalanır Yönetim Kurulu kararlarına, her takvim yılında birden başlamak üzere numara verilir Kararlar bir tutanak ile tespit edilmişse, tutanağın aslı veya bir fotokopisi karar defterine yapıştırılır ve kenarları Yönetim Kurulu üyelerince imzalanır Karar defteri ve tutanaklar üzerinde silinti, karalama ve kazıntı yapılmaz Kararların yazılmasında yapılan hatalar, okunacak şekilde üzeri çizilir ve doğrusu yazılır, toplantıya katılan üyeler tarafından da paraflanır
Yönetim kurulu üyelerinin sorumlulukları ve yasaklar
Madde 12 - Yönetim Kurulu üyeleri ve Fon personeli, kendi kusurlarından ileri gelen zararlardan sorumludurlar
Kanunun 34 üncü maddesi uyarınca Yönetim Kurulu üyeleri ve Fon personeli, Fonun işlem ve faaliyetlerine, para ve mallarına, evrak, rapor, hesap, kayıt ve defterlerine ve diğer başka belgelere ilişkin işledikleri suçlardan dolayı Devlet memurları gibi ceza görürler Bunlar tarafından düzenlenen evrak, Türk Ceza Kanununun tatbiki bakımından resmi evrak olarak kabul edilir
Yönetim Kurulu üyeleri ve Fon personeli, görevleri nedeniyle elde ettikleri bilgileri, görevlerinden ayrılmış olsalar bile, yetkili merciler dışındaki kurum, kuruluş ve kişilere aktaramazlar ve kendilerinin veya başkalarının menfaatine kullanamazlar Yetkilendirilmeksizin Fonun çalışmaları ve görevleriyle ilgili olarak 9/6/2004 tarihli ve 5187 sayılı Basın Kanununda belirtilen basın araçlarına ya da radyo, televizyon, video, internet, kablolu yayın ya da elektronik bilgi iletişim araçları ve benzeri yayın araçlarına açıklama yapamazlar
Yönetim kurulunun görev ve yetkileri
Madde 13 - Yönetim Kurulu;
a- Kanun ve bu Yönetmelikte öngörülen görevleri yerine getirir ve yetkileri kullanır
b- Kanun ve bu maddenin (c) bendi uyarınca çıkarılan yönergeler çerçevesinde; Fonun faaliyetleri için gereksinim duyulacak cari ve yönetim giderleri ile Yönetim Kurulu üyeleri ve Fon personeline yapılacak ücret, harcırah ve diğer muhtelif ödemelere; araç, gereç ve malzeme ile gayrimenkul satın alınmasına ve elden çıkarılması ile kiralanmasına ve ihtiyaç duyulan hizmetlerin alımına karar verir ve bu konularda Başkan veya yönetim kurulu üyeleri ile Fon personeline verilecek yetkileri belirler
c- Muhasebe Yönergesini hazırlar ve Bakanlığın onayına sunar
d- İhtiyaç görürse Fon Hizmet Birimini oluşturur ve Birimde bu Yönetmelik hükümleri uyarınca personel istihdam eder
e- Fonun; yıllık faaliyet raporu ile bilanço, gelir ve giderlere ilişkin hesapları ve sonraki yılın tahmini bütçesini görüşerek karara bağlar
f- Takibinde ya da üst dereceli yargı mercilerine intikalinde yarar görülmeyen dava ve icra takipleri ile Fon alacaklarından vazgeçilmesini veya ihtilafın sulhen çözümünü değerlendirir ve gerekçesiyle karara bağlar
g- Fonla ilgili verilen diğer görevleri yerine getirir
Fon hizmetlerinin yürütülmesi
Madde 14 - Fona ilişkin hizmetlerin yürütülmesinde Yönetim Kurulunca Fon Hizmet Birimi oluşturulabilir Fon Hizmet Birimi Başkan tarafından sevk ve idare edilir
Fon Hizmet Biriminde, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre personel istihdam edilebilir
İstihdam edilecek personelin sayısı ve niteliği, görev tanımları, performans değerlendirme kriterleri, personelin çalışma düzenine ilişkin usul ve esaslar, personele yapılacak ücret ve diğer ödemeler Yönetim Kurulunca belirlenir İstihdam edilecek personel sayısı ve personele verilecek ücretler belirlenirken azami tasarruf esas alınır
İstihdam edilecek personelin sayısı, niteliği, görev tanımları ve bunlara yapılacak ücret ve diğer ödemelerin üst sınırı Bakanlıkça onaylanır
Fon faaliyetlerinin gerekli kıldığı ve özel uzmanlık isteyen konularda firma ve bireysel danışman ve uzmanlardan hizmet satın alınabilir
Fonun denetimi
Madde 15 - Fon, Bakanlığın gözetim ve denetimine tâbidir Bakanlık, Fonun tüm varlık ve işlemlerini, defterlerini, kayıtlarını, belgelerini, hesaplarını, denetim elemanları aracılığıyla denetler veya denetim kuruluşlarına denetlettirir Bakanlık ihtiyaca göre denetimlerde yardımcı olmak üzere teknik personel de görevlendirebilir
Fonun yönetici ve personeli; denetim amacıyla Bakanlıkça görevlendirilenlerin Fona ait para, mal ve para hükmündeki kâğıtları, ürünleri, kıymetli evrakı, kayıt ve defterleri gizli de olsa göstermeye, incelenmesine yardımcı olmaya, istenilen bilgileri eksiksiz ve gerçeğe uygun olarak vermeye ve diğer her türlü yardımı ve kolaylığı göstermeye mecburdur Bunlar denetim sonucunda Bakanlıkça verilecek talimata uymak zorundadırlar
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Fon Gelir ve Giderleri
Fonun gelirleri
Madde 16 - Fonun gelirleri şunlardır:
a) Lisanslı depo işletmesinin, lisanslı depoculuk hizmetleri karşılığında her takvim yılında tahsil ettiği ücretlerin binde beşi,
b) Borsalarda işlem gören ürün senedi alım satımından tahsil edilen borsa tescil ücretlerinin yüzde onu,
c) Borsalarda işlem gören ürün senedi alım satım bedelinin binde yarımı,
d) Tahsilat ve faiz gelirleri,
e) Bağış, yardım ve diğer gelirler
Yönetim Kurulu, Fon kaynaklarının yeterliliği konusunda yapacağı değerlendirme sonucuna göre, gerekçeleriyle birlikte, Fon gelirlerinin oranlarının değiştirilmesi için Bakanlığa başvurabilir Bakanlık, bu başvuruyu uygun görürse, Bakanlar Kuruluna oranların değiştirilmesi teklifinde bulunur Kanun uyarınca Bakanlar Kurulu birinci fıkranın (a), (b) ve (c) bentlerinde gösterilen Fon gelirlerinin oranlarını sıfıra kadar indirmeye veya bir katına kadar artırmaya yetkilidir
Birinci fıkranın (a) bendi uyarınca tahsil edilen Fon gelirleri; lisanslı depo işletmelerinin faaliyet gösterdiği ürün veya ürün grubu esas alınarak açılan alt hesaplarda ve her ürün grubu bazında ayrı ayrı takip edilir Yönetim Kurulu, Fon kaynaklarının yeterliliği konusundaki değerlendirmelerini ve birinci fıkranın (a) bendinde gösterilen oranın değiştirilmesi teklifini, ürün veya ürün grupları bazında farklılaştırarak yapabilir
Lisanslı depo işletmesi, birinci fıkranın (a) bendinde yer verilen Fon payını, lisanslı depo hizmet ücretlerinin tahsil edildiği yılı takip eden takvim yılının Mart ayı sonuna kadar; Borsalar ise, birinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde belirtilen ve tahsil edilen Fon paylarını, aylık bazda, takip eden ay içerisinde Fon hesabına aktarırlar
Fonun gelirleri genel bütçeye veya diğer fonlara aktarılamaz, amacı dışında kullanılamaz
Fonun giderleri
Madde 17 - Fonun giderleri şunlardır:
a) Mudîlerin zararlarına ilişkin ödemeler,
b) Kanunun uygulanması ve lisanslı depoculuğun geliştirilmesi için ihtiyaç duyulan faaliyet, eğitim ve denetime ilişkin giderler,
c) Kanunda verilen görevleri yerine getirebilmek ve bunlarla sınırlı kalmak kaydıyla ihtiyaç duyulan Fon carî ve yönetim giderleri
Fon mevcudunun yönetimi
Madde 18 - Fonun mevcudu, Yönetim Kurulu tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde, basiretli bir tacir gibi değerlendirilir Fon mevcutlarının değerlendirilmesi veya ödeme ve tahsilat işlemlerinin yürütülmesi amacıyla Yönetim Kurulunca uygun görülecek bankalar nezdinde hesaplar açılabilir
Fon kasasında bulundurulacak para tutarı, ihtiyaçlar dikkate alınarak yönetim kurulunca belirlenir
BEŞİNCİ BÖLÜM : Lisanslı Depo Teminatı
Teminat tutarı ve yeterliliği
Madde 19 - Kanuna göre lisanslı depo işletmek üzere lisans almak için müracaat edenler, depo kapasitesinin ürün rayiç bedelinin %15'inden az olmamak üzere Bakanlıkça belirlenen tutarda lisanslı depo teminatı vermek zorundadır Toplam teminat tutarı içerisinde gayrimenkul rehni oranı, ilgili Yönetmelikte düzenlenir
Ürün rayiç bedeli ve teminat tutarı, ilgili Yönetmelikte yer verilen kriterlere göre belirlenir ve hesaplanır
Teminatlar, Fon adına ve lehine düzenlenir Gayrimenkul teminatlarında, Fon ad ve lehine birinci dereceden ipotek kurulur
Fon adına ve lehine düzenlenerek teslim edilen teminatlar, Fon ve ilgili lisanslı depo işletmesi yetkililerinin imzalayacağı bir tutanağa bağlanır Fon, teslim aldığı teminatların, Bakanlıkça hesaplanan teminat tutarını karşılamadaki yeterliliği, süresi ile kabul edilebilirliği hakkında bir değerlendirme yapar ve görüş oluşturur Fon, tutanağın bir nüshasını, bu değerlendirme ve görüş yazısıyla birlikte Bakanlığa, bir nüshasını müracaat sahibine verir ve bir nüshasını da lisanslı depo işletmesi bazında açacağı dosyada muhafaza eder Teminat tutanağı, Fonca hazırlanan formatta, müteselsil sıra numaralı ve üç nüsha olarak düzenlenir
Bakanlık, Kanun kapsamında lisans verirken, süresini uzatırken, değiştirirken veya yeniden verirken ya da gerekli gördüğü durumlarda, lisanslı depo işletmesinin teminat durumunu, teminatın yeterliliğini ve teminatla ilgili diğer hususları kontrol eder ve bu hususlarla ilgili görüş, bilgi ve belgeleri Fondan talep edebilir
Bakanlık, lisanslı depo teminat tutarlarını tamamlatmaya yetkilidir Fon, Bakanlığın eksik kalan teminatların tamamlatılması veya fazla teminatların iadesi işlemlerini yerine getirerek, bununla ilgili tutanağı ve işlemin sonucunu Bakanlığa gönderir Fon, bu işlemleri yürütürken veya gerekli gördüğü durumlarda, mevcut teminatların durumunu ve yeterliliğini araştırır, görüşüyle birlikte bilgi ve belgeleri ivedilikle Bakanlığa iletir
Fon verilen teminatların doğruluğunu ve geçerliliğini kontrol eder ve araştırır Fona teminat olarak teslim edilen menkul kıymetlerin yasaklı, çalıntı, sahte veya iptal edilmiş, geçersiz, eksik, yıpranmış olmaması ve üzerinde diğer her türlü tedavül yasağının bulunmaması gereklidir Yukarıda belirtilen durumlardan herhangi birinin mevcudiyeti halinde sorumluluk bunları teslim eden lisanslı depo işletmesine aittir
Lisanslı depo işletmesinin, depoculuk faaliyetleri dışında üçüncü şahıslara olan borçları, lisanslı depoculuk işlemlerinden kaynaklanan tüm yükümlülükleri yerine getirilmeden, lisanslı depo teminatından tahsil ve mahsup edilemez
Ayni teminatların değer tespiti
Madde 20 - Teminat gösterilen gayrimenkullerin değer tespitinin yaptırılması zorunludur Fon ad ve lehine gayrimenkul teminatı gösterme talebinin yapılması halinde Fon tarafından, teminat gösterilen gayrimenkulün değer tespitini yapmak üzere bir gayrimenkul ekspertiz ve değerlendirme firması görevlendirilir Firma değer tespit işlemini onbeş gün içinde tamamlar ve tespitlerini Fona bir raporla sunar Gerekçeli talep üzerine Firmaya on gün ek süre daha verilebilir
Değer tespit sonuçlarına müracaat sahibinin itiraz etmesi durumunda veya tespitlerin rayiç değerleri yansıtmadığı yönünde kanaat oluşmuş ise, Fon tarafından tespit raporunun yeniden gözden geçirilmesi aynı firmadan istenir veya başka bir gayrimenkul ekspertiz ve değerlendirme firması görevlendirilir Tespit raporunun gözden geçirilmesi veya görevlendirilen yeni firmanın değer tespit işlemi onbeş gün içinde tamamlanır ve gözden geçirme ve tespit sonuçları Fona bir raporla sunulur İtiraz belirli konulara yapılmış ise, firmanın çalışmaları o hususlarla sınırlandırılır
İki rapor arasında tespit edilen değerde ciddi fark olması durumunda, iki firmadan ortak tespit raporu istenir Fon tarafından, teminat hesaplamasında, gayrimenkul teminat tutarı için ortak tespit değeri, ortak tespit yapılamamışsa düşük değer esas alınır
Ekspertiz ücreti, ipotek masrafı ve diğer giderler müracaat sahibince karşılanır Ücret ve giderler karşılanmadıkça teminat tutanağı düzenlenmez
Gayrimenkul ekspertiz ve değerlendirme hizmeti verecek firmalar ile Fon arasında bir protokol düzenlenir Protokolde, gayrimenkullerin değerinin cari değerlerinden yüksek gösterilmesi nedeniyle ortaya çıkacak Fon zararlarının ilgili firma, ortak tespit yapılması halinde ortak rapor düzenleyen firmalar tarafından karşılanacağına ilişkin taahhütlere de yer verilir
Fiyat hareketlerinin izlenmesi ve teminatların yeterliliği
Madde 21 - Fon tarafından, lisanslı depoculuğa konu ürünlerin borsa fiyatları izlenir Fiyatlarda ciddi artış oluşmuş ve lisanslı depo işletmesi tarafından verilen teminatların asgari teminat şartını karşılamakta yetersiz kaldığı tespit edilmişse, Fon, Bakanlığa durumu ortaya koyan bir rapor sunar
Teminatların muhafaza ve değerlendirilmesi
Madde 22 - Fona teminat olarak teslim edilen menkul kıymetler ve ipotek vesikaları, güvenli özel çelik kasalarda saklanır Fon, menkul kıymetleri bankaların kasalarında da muhafaza edebilir
Fon tarafından, teminat olarak alınan tüm menkul kıymetler sigortalanır Ayrıca, teminat olarak gösterilen gayrimenkullerin sigortası da lisanslı depo işletmesi tarafından yaptırılır ve poliçenin bir fotokopisi Fona teslim edilir
Fon ad ve lehine düzenlenen teminatlar, noter tastikli ve müteselsil sıra numaralı fon kayıt defterine kaydedilir Her teminat veren adına bir teminat kayıt numarası verilir ve teminatlar bu numaralarla ayrı ayrı takip edilir Teminatlara ilişkin kayıtlar elektronik ortamda da tutulabilir Ancak, elektronik ortamda tutulan kayıtların, noter tastikli ve müteselsil sıra numaralı formlara çıktıları alınarak muhafaza edilir
Para ve döviz gibi nakit teminatlar, basiretli bir tacir gibi değerlendirilir ve elde edilen net gelirler ilgili lisanslı depo işletmesinin hesabına kaydedilir
Teminatların yenilenmesi
Madde 23 - Süresi dolmuş, güncelliğini yitirmiş, değer kaybına uğramış veya vadesinin dolması nedeniyle nakde dönüştürülmesi gereken teminatlar, Fon tarafından takip olunarak Bakanlığa bildirilir Bakanlık, belirlediği süre içinde, bu teminatların geri alınarak yerlerine kabul edilebilir ve yeterli tutarda yeni teminatın Fon adına ve lehine düzenlenerek verilmesini, ilgililerden yazılı olarak talep eder Talep yazısının bir nüshasını da Fona gönderir
Verilen süre içerisinde teminatını yenilemeyenler hakkında Kanunun 27 nci maddesi gereğince Bakanlıkça gerekli idari tedbir ve tasarruflar uygulanır
Teminatların iadesi
Madde 24 - Lisansın iptali durumunda lisans sahibinin yerine getirmesi gereken bir tazmin veya yükümlülüğün bulunup bulunmadığı Fon tarafından araştırılır Lisans sahibinin tazmin veya yükümlülüğü ile ilgili olarak başvuru olup olmadığı hususunda Bakanlıktan ve gerekli görülürse ilgili borsadan bilgi ve görüş talep edilir Ayrıca ihtiyaç duyulması halinde mudiler, mahkemeler veya diğer merciler nezdinde de araştırma yapılır
Araştırma ve incelemeler sonucunda bir tazmin veya yükümlülük bulunmadığının tespiti üzerine, teminatlar, bir tutanakla sahiplerine iade edilir Ancak, teminatlar her halukarda lisansın iptalinden itibaren bir yıl geçmedikçe iade edilmez
Lisanslı depo işletmesinin yerine getirmesi gereken tazmin veya yükümlülüğün ya da alacak takibatının bulunduğu durumlarda, bunları karşılamaya yetecek tutarda teminat, tazmin veya yükümlülükler yerine getirilene ya da takibat sonuçlandırılıncaya kadar iade edilmez
Diğer yandan, ilk defa lisans için müracaat edip de faaliyete geçmeden lisans talebi red edilenlerin önceden Fona verdikleri teminatlar, bir araştırmaya tabi tutulmadan kendilerine iade edilir
İade edilen teminatlar, buna ilişkin düzenlenen tutanağın bir nüshasıyla birlikte Bakanlığa gönderilir
Geçerli para birimi
Madde 25 - Lisanslı depoculuk teminatına ilişkin tüm işlemler Yeni Türk Lirası üzerinden yapılır Ancak Bakanlıkça belirlenen ya da uluslararasında yaygın işlem gören yabancı para cinsinden güvenceler de teminat olarak kabul edilebilir Bu durumda, alınan teminatlar kayıtlarda yabancı para cinsinden gösterilir Yeni Türk Lirası karşılıklarının hesaplanmasında, Merkez Bankası Döviz Alış kuru esas alınır
ALTINCI BÖLÜM : Mudi Zararının Karşılanması
Mudi zararının karşılanma usul ve esasları
Madde 26 - Lisanslı depo işletmesinin Kanunda öngörülen yükümlülüklerinin herhangi bir nedenle yerine getirilmemesinden dolayı ortaya çıkan ve sigorta kapsamında ödenemeyen mudi zararları, aşağıda gösterilen usûle göre gerekli müracaatların yapılması suretiyle tazmin edilir:
a) Zarar görenler, noter aracılığıyla veya taahhütlü mektupla ya da lisanslı depo işleticisiyle mudî tarafından imzalı durumu gösterir bir tutanakla, zararın tazmini için lisanslı depo işletmesine başvurur
b) Başvurunun tebliğinden itibaren yedi iş günü içinde zararın tazmin edilmemesi ya da sulh yoluyla çözülmemesi halinde, durum belgeleriyle birlikte zarar gören tarafından Bakanlığa ve borsaya intikal ettirilir
c) Borsa, kendisine başvuruyu takiben en geç yedi iş gününde bir ön inceleme ile tarafların sulh imkânını araştırır ve sonucundan Bakanlığı haberdar eder
d) Sulh mümkün olmamışsa veya gerekli görülmesi durumunda Bakanlık, görevlendirdiği denetim elemanları ile Bakanlığın talebi üzerine borsaca görevlendirilen en az iki bilirkişiden oluşan heyete gerekli incelemeyi yaptırır Heyet, Bakanlık denetim elemanlarının koordinasyonunda çalışmalarını en geç yirmi gün içinde tamamlayarak rapora bağlar Gerekçeli talep üzerine bu süre, Bakanlıkça on gün daha uzatılabilir
e) Raporda, lisanslı depo işletmesi tarafından ödenmesi gereken bir zarar veya yükümlülük tespiti yapılmışsa, Bakanlıkça işletmeye gerekli tebligat yapılır ve tebligat tarihinden itibaren yedi iş gününde zararın ilgiliye ödenmesi ve yükümlülüklerin yerine getirilmesi istenir
f) Belirtilen yükümlülüğün yerine getirilmediğinin anlaşılması üzerine, durum belgeleriyle birlikte Fona intikal ettirilir Fon, gecikmeksizin lisanslı depo işletmesinin mudi zararını karşılamaya yeterli tutarda; nakit, devlet tahvili, sigorta teminatı, banka teminat mektubu, hisse senedi gibi teminatlarını çözerek mudîye öder Bu teminat, zararın tazminine yetmediği takdirde, kalan kısım Fondan ödenir Fondan yapılan ödeme, lisanslı depo işletmesince Fon tarafından belirlenen sürede yatırılmazsa, teminat olarak verilen ipotekler Fon tarafından nakde çevrilerek Fona gelir kaydedilir Fon, işlemlerin sonucunu ve teminatın durumunu Bakanlığa bildirir
Teminatların paraya çevrilmesi nedeniyle Fon hiçbir sorumluluk altına girmez
Lisanslı depo işleticisi veya mudî, yapılan işleme karşı borsaya başvurarak sorunun hakem heyeti tarafından karara bağlanmasını talep edebilir Bu durumda borsa öncelikle yine tarafların sulh imkânını araştırır, sulh mümkün olmazsa konuyu incelemesi için hakem heyetini görevlendirir
Hakem heyeti, görevlendirilmesinden sonra azamî üç ay içinde incelemesini bitirerek kararını Bakanlığa ve Fona bildirir Hakem heyetinin nihaî kararı Fon yönetimince yerine getirilir
Tarafların yargıya müracaat hakları saklıdır
Fon alacağının tahsili ve temerrüt
Madde 27 - Teminatlar, Fon kaynaklarından yapılan ödemeleri karşılamaya yetmezse, aradaki farkın lisanslı depo işletmesi tarafından, verilen süre içerisinde, Fona yatırılması yazılı olarak istenir Gerekli tutarı süresi içinde yatırmayan lisanslı depo işleticisi başka bir ihbara gerek kalmaksızın temerrüde düşmüş sayılır
Temerrüt halinde uygulanacak müeyyideler ve uygulamaya ilişkin esaslar Yönetim Kurulu tarafından belirlenir
Fon, ödediği tutarın ilgililerden tahsili için dava açma da dahil kanuni takibat yapar
İlgili yönetmelikler çerçevesinde alınan teminatların çözülmesi
Madde 28 - Lisanslı depoculuk teminatı dışında, ilgili Yönetmelikler çerçevesinde Fon adına ve lehine düzenlenen teminatlar da, Fon tarafından bir tutanakla alınır ve muhafaza edilir
İlgili Yönetmelik çerçevesinde Fona intikal ettirilen bir zarar tazmini talebinde, Fon ilgilinin teminatlarına başvurarak zarara uğrayanlara gerekli ödemeyi yapar
Fon, işlemlerin sonucunu ve teminatın durumunu Bakanlığa bildirir
Tarafların yargıya müracaat hakları saklıdır
YEDİNCİ BÖLÜM : Fonun Mal ve Hizmet Tedariki
Mal ve hizmet tedarik usul ve esasları
Madde 29 - Fon adına her türlü alım, satım, hizmet, yapım, kira, mülkiyet, mülkiyetin gayri ayni hak tesisi ve taşıma işleri bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yerine getirilir
Bu işlemleri yürütmeye, ihaleye çıkmaya, ihale usulünü belirlemeye, ihale komisyonu kurmaya, ihale kararlarını onaylamaya ve sözleşme yapmaya veya bu konularda Başkan veya Fon personeline verilecek görev ve yetkileri belirlemeye Yönetim Kurulu yetkilidir
Fon adına alınacak veya kiralanacak mal ve hizmetlerin en iyi şekilde, uygun şartlarla ve zamanında karşılanması ve ihalede açıklık ve rekabetin sağlanması esastır
Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri, Fon personeli ve bunların eşleri ve ikinci dereceye kadar (ikinci derece dahil) kan ve yansoy hısımları ile bu şahısların % 51 inden fazla hissesine sahip oldukları ortaklıklar ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar, Fon adına alınacak mal ve hizmetlere ilişkin ihalelere katılamazlar
Bu maddenin birinci fıkrasında yazılı işlerin ihalelerinde, kapalı teklif usulü, fiyat ve teklif isteme usulü, açık teklif usulü, pazarlık usulü ve yarışma usulü uygulanır İşin gereğine göre bu usullerden hangisinin uygulanacağı Yönetim Kurulunca belirlenir
Ancak, tahmini bedeli en çok beşbin Yeni Türk Lirasına kadar olan mal ve hizmet alımları, yukarıda belirtilen ihale usulleri uygulanmadan, doğrudan Yönetim Kurulu kararıyla gerçekleştirilebilir Bu tutar, Bakanlık tarafından değiştirilebilir
İhale şartnamesi, ilan ve duyuru, alınacak teminatlar ve ihale sonucunun bildirilmesi
Madde 30 - İhale konusu işlerin her türlü özelliğini belirten şartname ve varsa ekleri Fon tarafından hazırlanır Şartname ve eklerinin onaylı suretleri bedelsiz veya Fonun belirleyeceği bir bedel karşılığında isteklilere verilir
İşin tahmini bedeli ihale öncesinde Fon tarafından belirlenir Bu bedel, gerektiğinde ihale komisyonu tarafından da değerlendirilir
Fon tarafından, ihalesi yapılacak her iş için bir onay belgesi hazırlanır Onay belgesinde; ihale konusu olan işin nev'i, niteliği, miktarı, varsa proje numarası, tahmin edilen bedeli, kullanılabilir ödenek tutarı, avans ve fiyat farkı verilecekse şartları, ihalede uygulanacak usul, yapılacaksa ilanın şekli ve adedi, alınacaksa geçici teminat miktarı belirtilir Onay belgesinde ayrıca, şartname ve eklerinin bir bedel karşılığında verilip verilmeyeceği, bedel karşılığı verilecekse bedelin ne olacağı gösterilir
Yönetim Kurulu veya yetkili kılındığı hususlarda Başkan tarafından; Başkan, Kurul Üyeleri veya Fon personeli arasından en az üç, en fazla beş kişilik ihale komisyonu oluşturulur Teknik veya uzmanlık gerektiren işlerde, giderleri Fondan karşılanmak suretiyle, Fon dışından da görevlendirme yapılabilir İhale komisyonları eksiksiz olarak toplanır Komisyon Kararları çoğunlukla alınır Oyların eşit olması halinde ihale komisyonu başkanının bulunduğu taraf çoğunlukta kabul edilir Kararlarda çekimser kalınamaz Muhalif kalan üye karşı oy gerekçesini kararın altına yazarak imzalamak zorundadır Komisyon başkan ve üyeleri, oy ve kararlarından sorumludurlar
İhalelerde, uygun mal ve hizmet tedarikini, açıklık ve rekabeti sağlayacak şekilde gerekli ilan ve duyurular yapılır Yönetim Kurulu, ihale tutarı marjlarına ve ihale usullerine göre yapılması gereken ilan ve duyuruların usul ve esaslarını belirler
İsteklilerden, ihale konusu olan işin tahmin edilen bedelinin Yönetim Kurulunca saptanan oranında geçici ve sözleşme yapılmadan önce de kesin teminat alınır Teminat olarak kabul edilebilecek değerler ile pazarlık usulüyle yapılacak ihalelerde geçici veya kesin teminat alınıp alınmayacağı Yönetim Kurulunca belirlenir
Onaylanan ihale kararları, onaylandığı günden itibaren engeç 5 işgünü içinde, ihaleyi kazanana veya vekiline, imzası alınmak suretiyle bildirilir veya iadeli taahhütlü mektupla tebligat adresine postalanır Mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün, kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır İhale kararlarının iptal edilmesi halinde de, durum istekliye aynı şekilde bildirilir
Fonun her türlü alım, satım, hizmet, yapım, kira, mülkiyet, mülkiyetin gayri ayni hak tesisi ve taşıma işleri hakkında bu Yönetmelikte açıklık bulunmayan hususlarda Bakanlıkça çıkarılacak Tebliğ hükümlerine göre hareket edilir
SEKİZİNCİ BÖLÜM : Çeşitli Hükümler, Yürürlük ve Yürütme
Fonun belge kayıt ve defterleri
Madde 31 - Fonun işleyiş ve işlemlerine ilişkin olarak alınacak kararlar için bir karar defteri tutulur Fona ilişkin belge ve yazışmalar usulü dairesinde ayrı ayrı dosyalanır ve saklanır Fonun muhasebe ve kayıtları Muhasebe Yönergesine uygun olarak tutulur
Bilanço faaliyet raporu ve bilgilendirme
Madde 32 - Fonun hesap dönemi takvim yılıdır Fon, yıllık bilanço ile gelir ve gider tablosunu, hesap dönemine ilişkin faaliyetlerini, sonraki dönem hakkında görüş ve önerilerini ve alınması gereken önlemleri içeren faaliyet raporunu düzenleyerek takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar Bakanlığa gönderir Fon, yıl içerisinde de ara raporlar düzenleyerek faaliyetleri, görüş ve önerileri hakkında Bakanlığı bilgilendirebilir
Devir teslim ve inceleme yükümlülüğü
Madde 33 - Görevleri sona eren Yönetim Kurulu üyeleri, Başkan ve Fon personeli yetki ve sorumlulukları altında bulunan Fona ait para, kıymetli evrak, demirbaş eşya, belge ve defterleri bir tutanakla devir ve teslim etmek zorundadırlar Tutanakla devir-teslim işlemi gerçekleştiriline kadar, ilgili şahısların sorumluluğu devam eder
Devir-teslimden kaçınanlar hakkında gecikmeksizin gerekli kanuni yollara başvurulur
Fona ait para, kıymetli evrak, demirbaş eşya, belge ve defterleri tutanakla teslim alanlar, gecikmeksizin bunların doğruluğunu inceler ve saptadıkları eksiklikleri yazıyla yönetim kuruluna bildirirler
Yetki devri
Madde 34 - Yönetim Kurulu, haiz olduğu yetkilerden bir bölümünü sınırlarını açıkça belirtmek suretiyle Başkana devredebilir Ayrıca, Başkan da, sınırlarını yazılı olarak açıkça belirlemek şartıyla yetkilerinden bir kısmını Fon personeline devredebilir Ancak, yetki devri yetki devredenin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz
Ancak, bu Yönetmelikte açıkça Yönetim Kurulu veya Başkan tarafından kullanılacağı belirtilen yetkiler hiçbir surette devredilemez
Tebliğ çıkarma
Madde 35 - Bakanlık bu Yönetmeliğin uygulamasıyla ilgili olarak, uygulama birliği ve standardın oluşturulması ya da açıklık ve anlaşılabilirliğin artırılması amacıyla tebliğler çıkarmaya yetkili ve görevlidir
Yürürlük
Madde 36 - Sayıştay ve Maliye Bakanlığı'nın görüşü alınan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 37 - Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür

Kaynak: mevzuatadaletgovtr

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.