Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
faslı, için, iman’in, namaz, sahihliği, şarttır

Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır Faslı

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır Faslı




Namaz İman’ın Sahihliği İçin şarttır Faslı

İşte burada başka bir asıl konu daha vardır! Bu da; kul, iman şubelerinden bir şubeyi yerine getirmiş olsa, bu kişiye “mü’min” ismini vermenin gerekli olmadığı konusudur Yaptığı iman ile ilgili olsa bile Aynı şekilde küfür şubelerinden bir şubeyi işleyen bir kişi -yerine getirdiği küfür bile olsa- bu kişiye “kafir” ismini vermek gerekli değildir Tıpkı ilimden (bütün) olarak parçalardan bir parçasını bilene “Alim” isminin (kullanılmadığı) ona vermenin gerekli olmadığı ve bazı fıkhi meseleleri ve tıbbın bazı konularını bilen bir kimseye fakih ya da doktor (denmediği ve) denilmesi gerekli olmadığı gibi Böylece de iman şubelerini iman, nifak şubelerininifak ya da küfür şubelerini küfür olarak isimlendirmek mümteni değildir Bazen fiil hakkında şöyle kullanılmaktadır
“kim (namazı) terkederse kafir olur”105
Başka bir hadiste ise:
“Kim Allah’tan başkasına yemin ederse kafir olur” buyurmuştur106
Bir hadiste ise şöyle buyurulmuştur:
“Kim bir kahine giderse ve dediklerini tasdik ederse kafir olur Kimde Allah’tan başkasına yemin ederse kafir olur”107
(105) Sayfa: 46’da geçmişti
(106) Sayfa: 52’deki hadise bakınız
(107) Safa: 52’ye bakınız
“Sahihin”de, bu lafız ile Hakim rivayet etmiştir
Her kimde küfür hasletlerinden bir haslet bulunacak olursa, bu kimseye mutlak olarak küfür isminin verilmesi müstehak olmaz aynı zamanda haram olan bir şeyi işleyen bir kimseye de: “Fasıktır” denmez Nitekim o bu haram olan ameli işlediği için (bu işine) fasık ismi kullanılır ancak bu kimsede çokça bu iş husule gelmişse o zaman fasık ismi verilebilir
Zina eden, içki içen, hırsızlık yapan, yağma eden de işte böylece olup, bunlara da mü’min denmez Her ne kadar onlarda iman bulunmuş olsa, onlara her ne kadar kafir denmese ve her ne kadar kişinin işledikleri küfürün haslet ya da şubelerinden ise de öyleki bütün günahlar küfrün şubelerinden, ve bütün itaatler imanın şubelerinden oldukları halde
Sözün maksadına gelecek olursak; namazı terkedenden imanın selbi* büyük günahlar işlemedeki imanın selbinden daha büyüktür Ondan İslam isminin selb olması, müslümanların kendisinin elinden ve dilinden salim olmadıkları kimseden dah büyüktür Dolayısıyla namazı kılmayana mü’min de müslüman ismide verilmez Her ne kadar onda iman ve İslam şubelerinden bir şube bulunsa da
(*) Selb: Gitmesi, arınması demektir
Evet şöyle söylemek mümkündür:
“Cehennemde ebedi kalmanın olmayışı hususunda da o kişide bulunan imanı ona fayda verir mi?” işte bu soruya da şöyle cevap verilebilir:
“Ona bu fayda verir ancak terkedilen şey diğerlerinin itibarında ve sıhhatlerinde bir şart değil ise şayet bu fayda vermez Bunun için, Allah’ın vahdaniyetini ve kendisinden başka bir ilahın olmadığını kabul edenin imanı, Rasulullah’ın (sav) Peygamberliğini inkar etmesi halinde bu ona bir fayda vermez aynı zamanda bilerek abdestsiz namaz kılana da namazı bir fayda vermez
Öyleyse; iman şubelerinde bazen bir kısmı bir kısmına bağlı olur, şartı meşrutune bağlı olur, bazen de olmaz


Alıntı Yaparak Cevapla

Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır Faslı

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır Faslı




Namaz konusunda duracak olursak; bu fariza iman için bir şat mıdır? sorusu bu meselenin sırrıdır işte!
Nitekim zikrettiimiz deliller olsun başkaları olsun, bunların hepsi, kulun namazı terketmesi halinde diğer amellerinin de kabul edilmeyeceğine delalet ettiğidir Namaz divanının anahtarı olup, kazandığı malın başıdır Malın başı olmadan da kazancı elde etmek imkansızdır Dolayısı ile namazı hüsran olsan diğer amelleri de hüsran oluverir Buna bir suret biçse bile! Nitekim bunda; Rasulullah’ın (sav):
“şayet namazı zai ederse işte o diğer amelleri de zai etmiş olur”108 hadisi ile
“muhakkak ki kulun amellerinden ilk hesaba çekileceği ameli namazdır şayet tamam ise diğer amellerine de bakılır Eğr tamam değilse diğer amellerine de artık daha bakılmaz”109
hadislerine işaret etmektedir
(108) Bu Ömer (ra) efendimizin valilerinden birisine gönderdiği mektuptan bir bölümdür Muvatta Malik’in: 6/1, rivayet etmiştir Hadisin isnadı sahihtir demiştir
(109) Bu hadisin tahrici sayfa 21 ve 32’de geçmişti
şüphesiz kişiyi hayrete düşüren bir konu daha vardır ki; kişi namazı kılmamakta diretir, namaz kılması için ileri gelen kimselerin önünde davet edilir, kılıcın parlaklığını başının üzerinde görüverir, öldürüleceği açıklanır, gözler kamçılanır ve ona: “Namaz kıl yoksa aksi taktirde seni öldürürüz” denilir de buna rağmen o da: “Beni öldürün ben asla namaz kılmam” der Namazı terkedeni tekfir etmeyenler:
“(Namaz kılmayan) hem mü4min ve hem de müslümandır, hem yıkanır ve hem de cenazesi kılınır aynı zamanda müslümanların kabirlerinde de defin edilir” derken bazıları da:
“Onlar mü4min olup imanları da kamildir imanları tıpkı Cebrail4in ve Mikail’in imanları gibidir” demişlerdir Dolayısı ile bu sözleri söyleyenler -Kur’an, sünnet ve sahabe icması (namaz kılmayanın kafir olacağına) şahitlik etmiş iken- nasıl da onlar bu (yukarıdaki) sözlerini söylemekten haya etmemektedirler Muvaffakiyet Allah’tandır


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.