![]() |
Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır Faslı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır FaslıNamaz İman’ın Sahihliği İçin şarttır Faslı İşte burada başka bir asıl konu daha vardır! Bu da; kul, iman şubelerinden bir şubeyi yerine getirmiş olsa, bu kişiye “mü’min” ismini vermenin gerekli olmadığı konusudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “kim (namazı) terkederse kafir olur ![]() Başka bir hadiste ise: “Kim Allah’tan başkasına yemin ederse kafir olur ![]() ![]() Bir hadiste ise şöyle buyurulmuştur: “Kim bir kahine giderse ve dediklerini tasdik ederse kafir olur ![]() ![]() (105) Sayfa: 46’da geçmişti ![]() (106) Sayfa: 52’deki hadise bakınız ![]() (107) Safa: 52’ye bakınız ![]() “Sahihin”de, bu lafız ile Hakim rivayet etmiştir ![]() Her kimde küfür hasletlerinden bir haslet bulunacak olursa, bu kimseye mutlak olarak küfür isminin verilmesi müstehak olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() Zina eden, içki içen, hırsızlık yapan, yağma eden de işte böylece olup, bunlara da mü’min denmez ![]() ![]() Sözün maksadına gelecek olursak; namazı terkedenden imanın selbi* büyük günahlar işlemedeki imanın selbinden daha büyüktür ![]() ![]() ![]() ![]() (*) Selb: Gitmesi, arınması demektir ![]() Evet şöyle söylemek mümkündür: “Cehennemde ebedi kalmanın olmayışı hususunda da o kişide bulunan imanı ona fayda verir mi?” işte bu soruya da şöyle cevap verilebilir: “Ona bu fayda verir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öyleyse; iman şubelerinde bazen bir kısmı bir kısmına bağlı olur, şartı meşrutune bağlı olur, bazen de olmaz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır Faslı |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Namaz İman’İn Sahihliği İçin Şarttır FaslıNamaz konusunda duracak olursak; bu fariza iman için bir şat mıdır? sorusu bu meselenin sırrıdır işte! Nitekim zikrettiimiz deliller olsun başkaları olsun, bunların hepsi, kulun namazı terketmesi halinde diğer amellerinin de kabul edilmeyeceğine delalet ettiğidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “şayet namazı zai ederse işte o diğer amelleri de zai etmiş olur ![]() “muhakkak ki kulun amellerinden ilk hesaba çekileceği ameli namazdır ![]() ![]() ![]() hadislerine işaret etmektedir ![]() (108) Bu Ömer (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (109) Bu hadisin tahrici sayfa 21 ve 32’de geçmişti ![]() şüphesiz kişiyi hayrete düşüren bir konu daha vardır ki; kişi namazı kılmamakta diretir, namaz kılması için ileri gelen kimselerin önünde davet edilir, kılıcın parlaklığını başının üzerinde görüverir, öldürüleceği açıklanır, gözler kamçılanır ve ona: “Namaz kıl yoksa aksi taktirde seni öldürürüz” denilir de buna rağmen o da: “Beni öldürün ben asla namaz kılmam” der ![]() “(Namaz kılmayan) hem mü4min ve hem de müslümandır, hem yıkanır ve hem de cenazesi kılınır ![]() “Onlar mü4min olup imanları da kamildir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|