![]() |
İzcinin Görevleri Sorumlulukları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İzcinin Görevleri Sorumluluklarıİzciliğin İlkeleri Ve Sorumluluk ALlanları Nelerdir İzcilik; izcilik çalışması içindeki tüm etkinlikleri belirleyen bazı ilkelere dayanmaktadır ![]() Tanrıya ve vatana karşı görevler ![]() ![]() Başkalarına karşı görevler ![]() ![]() ![]() Kendine karşı görevler ![]() ![]() İzcilik hem and hem de türeyi içerir ![]() ![]() İzcilik din, dil, ırk, soy farkı gözetmeksizin toplumun tüm üyelerine rehberlik eden, ilkeleri, amacı ve metodu olan bir etkinliktir ![]() İzcilik gönüllülük ister, hiç kimse izciliğe katılması için zorlanamaz ![]() İzcilik politikadan uzak öğretici bir olgudur; hiç bir siyasi partiyi veya kuruluşu temsil etmez, edemez ![]() ![]() İzcilik demokratik bir yapıya sahiptir ![]() İzcilik, emir vermekten çok dinlemek, rehberlik etmek, henüz olgunlaşmamış gencin gerçek dünyasına saygı duymaktır ![]() İzcilik, kişinin inandığı ve topluma karşı sorumluluk duygularını geliştirilmesinin öğrenildiği bir yaşam biçimidir ![]() İzcilik bağımsız olmayı öğretir ![]() İzcilik üniformalı bir eğitimdir ![]() İzcilik oba (ekip) sistemini kullanır, obalar engelleri yenmede kişinin içindeki kıvılcımı yok edebilecek zararlı etkenleri ortadan kaldırmada bir güvencedir ![]() ![]() ![]() İzcilik gencin içinde bulunduğu topluma yararlı, aktif ve sorumluluk taşıyan gençler olarak yetiştirmeyi vurgular ve bunda da önemli bir rol oynar ![]() İzcilik gencin kendini tanımasına yardımcı olur ![]() İzcilik aktiftir; toplumda ulusunda veya uluslararası topluluklarda etkili rol oynamayı öğretir ![]() İzcilik doğa ile bütünleşmeyi sağlar ![]() İzci lideri açık fikirlidir, hayal gücünün kullanımını teşvik eder ![]() İzcilik değişkendir, asla uzun süreli olarak hareketsiz kalmaz ![]() İzciler hareket ederler ![]() Aktiftirler, izciler izleyici değildir ![]() İzcilik dünyanın her yerinde içinde bulunduğu toplumun koşullarına göre değişen ve toplumun gereksinimlerine göre hizmet veren bir olgudur ![]() |
![]() |
![]() |
|