Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
evreleri, hayatın

Hayatın Evreleri

Eski 07-26-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hayatın Evreleri



Sanat Eserleri - Hayatın Evreleri Tablosu Hakkında - 19 yüzyılda Sanat Eserleri - Hayatın Evreleri Açıklaması - Antik Tablolar - Tarihi Tablolar




Hayatın Evreleri
Sanatçı Caspar David Friedrich
Yıl 1835
Tür Tuval üzerine yağlıboya
Boyutlar 72,5 cm × 94 cm (285 in × −-37 in)
Konum Museum der bildenden Künste, Leipzig

Hayatın Evreleri ya da Hayatın Safhaları (Almanca: Die Lebensstufen), Alman romantik ressam Caspar David Friedrich tarafından 1835'te çizilen alegorik peyzaj Ölümünden beş yıl önce tamamladığı bu tabloda ressam, insanın ölümlülüğü ile hayatın geçiciliğini ele almıştır

Resimde, bir limana yukarıdan bakan bir yükselti üzerinde bulunan iki yetişkin ve iki çocuktan oluşmuş gruba doğru yürümekte olan, izleyiciye sırtı dönük yaşlı bir adam vardırLimanda farklı uzaklıklarda görülen beş gemi, karadaki beş kişinin yansıması gibidir Böylece, insan yaşamının değişik evreleri, bir yolculuğun sona erişi ve ölüme yakınlık ile ilgili bir alegori ortaya çıkar

Resimdeki figürlerin Friedrich ile ailesi olduğu bilinmektedir Yaşlı adam ressamın kendisi iken, oğlan çocuğu ressamın oğlu Gustav Adolf, kız çocuğu ise kızı Agnes Adelheid'dir Genç kadın ressamın diğer kızı Emma, silindir şapkalı adam ise yeğeni Johann Heinrich'tir

Friedrich'in birçok tablosu hayalî manzaraları gösteriken, Hayatın Evreleri'nde görülen yer, bugün kuzeydoğu Almanya'da bulunan ve ressamın doğum yeri olan Greifswald yakınlarındaki Utkiek'tir


İçerik
Tabloda Baltık Denizi kıyısındaki bir liman günbatımında betimlenmektedir Denizde, limana dönmekte olan üç gemi görülmektedir Ortadaki büyük gemi yelkenlerini toplamaya başlamıştır İki ufak yelkenli ise karaya neredeyse varmıştır Bunlardan sağdaki, kıyıdaki beş kişilik gruba doğru yönelmiştir Kıyıdaki beş kişi, kıyafetlerinden anlaşıldığı üzere kasaba ahalisindendir Grubun ortasında elinde İsveç bayrağı tutan bir oğlan çocuğu oturur Yanındaki kız çocuğu ise bayrağa doğru uzanmaktadır Sağ taraflarında, çocuklara doğru uzanan ve sağ elini havaya kaldırmış bir kadın oturmaktadır

Kıyıdaki grup bir yarım çember oluşturur Perspektife göre en uzakta çocuklar vardır Onların iki yanında izleyiciye daha yakında bulunan iki yetişkin yer alır Sol kenarda, ileriye, çemberin dışına doğru bakan yaşlı adam dikilmektedir Kadın ile çocuklar yazlık giysiler içindedir, ancak yaşlı adam palto giymiştir ve kürklü bir şapka takmaktadır Ortadaki büyük geminin pruvası, bayrak tutan çocuklara hizalanmıştır

Bu beş kişilik grup, tamamı karaya yönelmiş durumda çizilmiş beş gemi ile eşleştirilebilir Üç grup hâlinde konumlandırılan insanlar - yaşlı bir adam, iki yetişkin, iki çocuk - ile farklı uzaklıklardaki gemilerin yerleşimi birbirini yansıtır Bu durum ölümün yakınlığını ve yaşamın evrelerini anlatan bir alegoridir Ortadaki gemi genç kadını simgeler Her iki yanı, iki daha küçük gemi ile sarılmıştır ve bunlar kıyıdaki diğer iki küçük çocuktur Resmin sağında uzaklarda ufukta kaybolmak üzere olan gemi yaşlı adamı sembolize eder
İsveç bayrağ

Friedrich'in memleketi olan Greifswald, 1630'a kadar Batı Pomeranya'ya dahildi Bu tarihte bölge, İsveç egemenliğindeki İsveç Pomeranyası'na katıldı 1815'te ise Prusya Krallığı'nın bir eyaleti hâline geldi

Bölgenin el değiştirmesinden 20 sene sonra çizilen tabloda Friedrich'in küçük kızı Agnes Adelheid ile oğlu Gustav Adolf'ün elinde İsveç bayrağı görülmektedir Resimdeki manzarada görülen yarımada Baltık Denizi'ne doğru uzanır ve karşı kıyı İsveç'e aittir Ressam oğluna İsveç Kralı Gustav Adolf IV'ün adını vermiştir İsveçli yazar Per Daniel Amadeus Atterbom'a göre Friedrich Pomeranyalı'dır ve kendini yarı-İsveçli saymaktadır

Tablonun adı

Dönemin romantik ideallerine bağlı kalan Friedrich, tablolarının tamamıyla görsel öğeleriyle öne çıkmalarını istiyordu, bu sebeple eserlerine tanımlayıcı ya da çağrıştırıcı isimler verilmemesine dikkat ediyordu Resmi tanımlar nitelikteki Hayatın Evreleri ismi, büyük ihtimalle ressam tarafından verilmemişti Tablo bu ismi, ressama olan ilginin arttığı 19 yüzyıl sonu ve 20 yüzyıl başı arasındaki dönemde aldı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.