![]() |
Woswos'un Tarihsel Öyküsü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Woswos'un Tarihsel Öyküsüvosvosun tarihsel öyküsü 1931 - 1 Ocak ![]() ![]() 1932 - 20 Temmuz ![]() ![]() ![]() - Aralık ![]() ![]() 1934 - Mayıs ![]() ![]() ![]() ![]() - Haziran başı ![]() ![]() - 22 Haziran ![]() ![]() - Aralık ![]() ![]() 1936 - Şubat ![]() ![]() ![]() - 12 Ekim-22 Aralık ![]() ![]() 1937 - 22 Mayıs ![]() ![]() - Eylül ayına kadar Daimler-Benz tesislerinde 985 cc’lik ve 24 HP’lik motora sahip 30 adet Tip-30 üretildi ![]() 1938 - 28 Mayıs ![]() ![]() - 7 Haziran tarihli “Motor” dergisinde, Vosvos’un doğumu, “Hitler’in Sevinç getiren güç otomobili” başlığıyla duyuruldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1939 - Nisan ![]() ![]() ![]() - Sedan ve Sonroof’lu Kdf-Wagen, gri-mavi renklerde, iki parçalı arka pencere(split window) ve marşpiyeli olarak üretildi ![]() ![]() - Tip-60 üretildi ![]() - Motora elle yapılan yaz- kış hava ayarı kolu eklendi ![]() - Nazi subayları ve politikacılar için 40 BG’lik Tip-64 üretildi ![]() 1940 - Şubat ![]() ![]() - İlk Schwimmwagen (tip-166), - Odun yogası ve kömür tozu ile çalışan Tip-230 Hozbrenners üretildi ![]() 1942 - Kommandeurwagen’le (Tip-92) birlikte dörtteker çekişli Tip-87 üretildi ![]() - Bilinmeyen nedenlerle Tip-32’ler imha edilmeye başlandı ![]() 1945 - Temmuz ![]() ![]() - Aralık ![]() ![]() 1946 - Mart ![]() ![]() ![]() 1948 - Mayıs Yirmibeşbininci Vosvos banttan çıktı ![]() - Volkswagen’in yönetimi yeniden Almanlar’a geçti ![]() - Tasarımcı Joseph Hebmüller, 1131 cc’lik ve 25 BG’lik VW Hebmüller’i üretti ![]() - Küllük ve çakmak eklendi ![]() - 4464 adet VW’nin dışsatımı gerçekleştirildi ![]() 1949 - Mayıs ![]() ![]() - Hollandalı galerici Ben Pon’un ABD’ye ilk vosvosu götürmesiyle, vosvos’a Yeni dünya yolu açıldı ![]() - Saat ve kapaklı torpido gözü ![]() - Daha fazla kromaj kullanıldı ![]() ![]() - 1 Temmuz ![]() ![]() 1950 - ABD’ye dışsatım başladı ![]() ![]() - 8 Mart Type-2’nin seri üretimi başladı ![]() 1951 - 30 Ocak ![]() ![]() - Mart sonu ![]() ![]() - Dışsatım modelinde ön camın çerçevesi kromajla kaplandı ![]() - Bagaj kolunun üzerine Wolsfburg’un simgesi yerleştirildi ![]() - Alüminyum krank mili magnezyum alaşımla değiştirildi ![]() - Ön çamurluklara havalandırma flapeleri ![]() - Kabriyole modellere kilitli torpido gözü ![]() - İlk vosvos Türkiye’ye geldi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1952 - Kelebek camı yerleştirildi ![]() - 16 inç’lik jantlar, 15 inç(38 cm) olanlarla değiştirildi ![]() - Tekli arka stop lambası, iki lensli lambalarla değiştirildi ![]() - Motor kapağının dairesel tutamacı T şeklindeki tutamaçla değiştirildi ![]() - Dışsatım modellerine ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere senkromeç ![]() - Yeniden tasarlanan ön panel, hız göstergesi sürücünün önüne yerleştirildi ![]() - İç lamba kapı direğinin yanına getirildi ![]() - Silecekler otomatik hale getirildi ![]() - 11 Eylül ![]() ![]() ![]() 1953 - 23 Mart ![]() ![]() - İki parçalı arka cam, oval cama dönüştürüldü ![]() - Ön burulma çubukları değiştirildi ![]() - Kelebek camlarına kilit düzeneği ![]() - Ön panel küllüğüne tutamaç ![]() - Yalnızca 696 adet VW’nin üretildiği VW Hebmüller tesisleri kapandı ![]() - “Rallilerin Ağabeyi” olarak bilinen ve Kenya’da düzenlenen Safari Rallisi’nde ilk üç sırayı VW-1200’ler aldı ![]() - 100 bininci transporter üretildi ![]() 1954 - 500 bininci vosvos banttan çıktı ![]() - Ateşleme düğmesi kontak anahtarıyla birleştirildi ![]() - Kapılara otomatik iç aydınlatma düğmesi ![]() 1955 - 14 Temmuz ![]() ![]() - 5 Ağustos ![]() ![]() - 19 Eylül ![]() ![]() - Ekim ![]() ![]() - 27 Ekim ![]() ![]() - Tekli egzos borusu, kromajlı çift boruyla değiştirildi ![]() - Stop lambaları yaklaşık 5 cm yukarıya kaldırıldı ![]() 1956 - 8 Mart ![]() ![]() - Brezilya yapımı vosvos üretimi başladı ![]() - Üç pozisyonlu koltuk ayarı düzeneği ![]() 1957 - Eylül ![]() ![]() - 6 Aralık ![]() ![]() - Arka oval cam, daha geniş cama dönüştürüldü ![]() - Sinyal lambaları soketli flaşörlerle değiştirildi ![]() - Motor susturucusunda iyileştirme yapıldı ![]() - Motor kapağı ızgaraları, kabriyolelerde dikeyden yataya dönüştürüldü ![]() 1958 - 31 Temmuz ![]() ![]() - Ön cam genişletildi ![]() - Plaka lambasının altındaki reflektör kısatıldı ![]() - Yenilenen ön paneldeki yarıklar yataydan dikeye dönüştürüldü ![]() - Silindirik gaz pedalı, düz pedalla değiştirildi ![]() - Safari Rallisi’nde ilk dört sırayı Vosvos’lar paylaştı ![]() ![]() ![]() 1959 - Motorun ve dişli kutusunun eğim açısı 2 derece arttırıldı ![]() - Lisans anlaşmalarıyla Almanya dışındaki ülkelerde de seri üretim başladı ![]() ![]() - 1500 millik Kongo maraton Rallisi’ne katılan 34 otomobilden ancak 10’u (yedisi Vosvos) yarışı tamamlayabildi ![]() ![]() 1960 - 21 Temmuz tarihinde çıkartılan Volkswagen yasası ile sermaye hisselerinin `’ı halka satılırken %40 hisse Federal ve yerel hükümetin elinde kaldı ![]() - Basma düğmeli kapı kolları takıldı ![]() - Sinyaller Avrupa modellerinde ön kanat flaşörleriyle ve arka lamba kümelerindeki göstergelerle değiştirildi ![]() - Korna halkası bulunan, kromajlı çanaklı direksiyon ![]() - Üretim günde 4 bin adete çıktı ![]() 1961 - 5 Aralık ![]() ![]() - Benzin deposunda yapılan değişiklikle bagaj hacmi yüzde 60 oranında genişletildi ![]() - Motorda ayrıntı değişikleri yapıldı, sıkıştırma oranı 7:1’e yükseltildi ![]() - Son hız, 109 km/saatten, 115 km/saate çıktı ![]() - Otomatik jigle konuldu ![]() - Direksiyon dişlileri değiştirildi ![]() - Yolcu tarafına güneşlik ve tutunma kolu ![]() - Volkswagen’in Türkiye temsilciliği Çiftçiler Ticaret ve Sanayi T ![]() ![]() ![]() ![]() 1962 - Büyütülmüş üç gözlü arka stop lambası ![]() - Ön panele, bağımsız benzin göstergesi ![]() - Bagaj kapağı yaylı oldu ![]() - Ön çamurlukların üzerine yerleştirilen sinyal lambaları ![]() - İçeride yönlendirilebilir ve ön tamponda sabit birer sis farı ![]() - 3000 millik (yaklaşık 4800 km) Doğu Afrika Rallisi’ne katılan 104 otomobilden 47’si yarışı tamamlayabildi ![]() ![]() ![]() 1963 - Bagaj tutamacının üzerindeki Wolfsburg simgesi kaldırıldı ![]() - Naylon kapı camı fitilleri ![]() - Meşin tavan döşemesi ![]() 1964 - Fabrika çıkışı aksesuvar olarak sunulan, kumaş açılabilir tavan yerine, tavanda, çevirme kollu çelik açılabilir pencere ![]() - Daha geniş plaka aydınlatması ![]() - Havalandırma delikli vinleks koltuk döşemeleri ![]() - Direksiyon simidinin kollarına, baş parmakla kumanda edilebilen korna ![]() 1965 - 10 milyonuncu Vosvos üretildi ![]() - Standart modelin adı 1200 oldu ![]() - Gövdede değişiklikler yapıldı ![]() ![]() - Düğmeli motor kilidi ![]() - Arka koltuğun yatabilmesi için düzenek ![]() - Ön süspansiyon sisteminde burçlu sistem yerine rotilli sistem ![]() - Kalorifer kumanda kolları orta tünele monte edildi ![]() - Antartika’da ilk Vosvos ![]() 1966 - 1285 cc’lik ve 50 BG’lik VW-1300 ve Karmann-Ghia üretildi ![]() - Jantlara havalandırma deliği ![]() - Daha yassı jant kapağı ![]() - Sinyal ve uzun farlar kombine biçimde tek koldan kumandalı ![]() - Dörtlü uyarı lambası ![]() - ABD’de volkswagen patlaması! Vosvos tüm rakiplerinden çok fazla sattı: Volkswagen Tip-1 323 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1967 - 1493 cc’lik, 53 Bg’lik VW-1500 üretildi ![]() - VW 1300’ün motor kapağı değişti ![]() - 1500 modellerde önlerde disk fren ![]() - Kapı kilitleme mandalı ![]() - ABD’de 6 volttan 12 volta geçiş ![]() - ABD modellerinde dik duran far ve çift devreli hidrolik fren sistemi ![]() 1968 - Brezilya’da 50 bininci vosvos üretildi ![]() - Avrupa modellerinde 6 volt’tan 12 volta geçiş ![]() - 1300 ve 1500’lerde havalandırma sistemi ![]() - Motor kapağına havalandırma ızgarası ![]() - Kalın tampon ![]() - VW 1500’lerde yarı otomatik vites seçeneği ![]() - Ön paneldeki düğmeler kauçuk ve üzeri desenli ![]() - Ön sağ çamurluğun üstünde benzin deposu kapağı ![]() - Yassı kapı kolları ve kilitleme düğmesi ![]() - Kaza anında katlanabilen direksiyon mili ![]() - Avrupa modellerde çift devreli fren sistemi ![]() - Tandır kollarının kullanımıyla bağımsız arka süspansiyona geçiş ![]() - ABD modellerde katalizör ![]() 1969 - VW 1300’de yarı otomatik vites seçeneği ![]() - Arka cama rezistans ![]() - Kontak ve direksiyon kilitleri birleştirildi ![]() - Bagaj açma kolu içeriye alındı ![]() 1970 - VW 1302 (Amerika’da Süper Beetle) üretildi; McPherson tipi helezonlu ön süspansiyon, bağımsız arka süspansiyon ![]() ![]() ![]() - VW 1500’lerin motor kapağında havalandırma ızgarası ![]() - Çamurluk üstüne genişletilmiş ön sinyaller ![]() ![]() 1971 - 1584 cc’lik 1302-S ![]() ![]() - İki devreli silecek ![]() - Dört kollu direksiyon simidi ![]() - Tüm Vosvos tarihi boyunca rekor üretim: 1 ![]() ![]() - Volkswagen Bruxelles S ![]() ![]() ![]() 1972 - 17 Şubat ![]() ![]() ![]() ![]() - Çok yönlü koltuk ayarı ![]() ![]() - Direksiyonda silecek kontrolü ![]() 1973 - VW 1303: Bombeli cam, bombeli bagaj kapağı, büyük tamponlar, geniş arka stoplar, siyah deriden ve genişletilmiş torpido ![]() 1974 - 1303 S üretildi ![]() - Haziran ![]() ![]() ![]() - 1 Temmuz ![]() ![]() - VW 1200’lere geniş tampon ![]() - ABD modellerinde: Çarpma şiddetini azaltan körüklü tampon; emniyet kemerine bağlı kontak kapama devresi ![]() - Bütün modellerde geniş arka stoplar ![]() 1975 - Mart ![]() ![]() - Ön sinyaller çamurluk üzerinden tampon kenarlarına alındı ![]() - Ön tamponlar içten darbe gidericili ![]() - VW 1303’lerde krameyerli direksiyon ![]() - Daha yumuşatılmış debriyaj ![]() - ABD modellerinde yakıt enjeksiyonu ![]() 1977 - Koltuklara, ayarlı başlıklar ![]() ![]() 1978 - Avrupa’da 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Üretim VW-1200 ile sınırlandırıldı ![]() - Sınırlı sayıda VW-1303 kabriyole üretildi ![]() 1980 - Ocak ![]() ![]() 1981 - 15 Mayıs ![]() ![]() ![]() 1985 - 12 Ağustos ![]() ![]() - Avrupa içinde üretilen son vosvos, Wolfsburg’daki müzeye yerleştirildi ![]() - Meksika’da, standart kasa üzerine 1200 ve 1600 seçenekleriyle üretim başladı ![]() - Üretim yalnızca Nijerya, Brezilya, Meksika, Peru ve Uruguay’da devam ediyor ![]() 1986 - 7 Aralık ![]() ![]() - Almanya’da da üretimin sona ermesinden sonra gözler Meksika’ya çevrildi; günde 300 Vosvos üretiliyor ![]() 1987 - Nijerya, Peru ve Uruguay’daki üretim sona erdi ![]() ![]() 1989 - Meksika yapımı kabrio ![]() 1992 - 24 Haziran ![]() ![]() - VW şasisi üzerine Buggy modeli - Temmuz ![]() ![]() ![]() - Kasım ![]() ![]() 1993 - 4 Şubat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 12 Haziran ![]() ![]() - 23-25 Temmuz ![]() ![]() - 28 Kasım ![]() ![]() ![]() ![]() - Kasım ![]() ![]() 1995 - Ekim ![]() ![]() ![]() ![]() 1997 - Volkswagen’in eski Türkiye temsilcisi Çiftçiler firması, Meksika’dan 18 adet Vosvos ithal etti ve 21 bin dolardan satışa sundu ![]() ![]() 1998 - Meksika’da üretilen yeni VW’ler, Klasik VW’lerden farklı idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2003 - 30 Temmuz ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|