06-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Reklamların Hayatımızdaki Yeri
Reklamların Hayatımızdaki Yeri
Reklamcılık sektörüne baktığımız zaman, her bir reklamcı belli bir hedef doğrultusunda işini sürdürür Buna bağlı olarakta her reklam tüketicinin hayatında farklı bir noktayı belirler
Reklamların çeşitli amaçları vardır İnsanlara ihtiyaçları oldukları maddeleri, hizmetleri sattırmanın yanı sıra gereksinimi olmayanları da sattırtmaya çalışır Reklamlar, insanın gerçek olmayan ihtiyaçlarının, bitip tükenmek bilmeyen istemesinin ortaya çıkardığı bir hakikattir Günümüzde reklamcılar insan ihtiyaçlarından yola çıkarak görevlerini yapmamaktadırlar aksine reklamcılar insanları yönlendirmeye başlayarak hizmetlerini sunmaktadırlar
Günümüze, yeni çıkan yabancı kaynaklı ürünler gelmektedir, bu ürünler geldiği yerin kültürünü , düşüncesini, yaşam tarzınını da beraberinde getirebilir ve bu noktalar reklamların üzerinde vurgulanabilir İzleyiciler de bu reklamlardan etkilenerek yaşamlarını ona göre değiştirebilirler, farkında olmadan da yabancı toplumun özelliklerini benimseyebilirler
Reklamlara sadece ekonomik üretim olarak bakmamalıyız Reklamlar aynı zamanda kültürel üretimlerdir Örneğin; Mavi Jeans’in yapmış olduğu reklamlara bakarsak Marka sadece kendini sattırmaya yönelik stratejiler geliştirmemektedir Marka aynı zamanda Türkçülük kavramını, Türk kültürünü yansıtan stratejilere odaklanmaktadır ve bu stratejilerini de reklamlarına yansıtmaktadır Bu da reklamcılık sektöründe çalışanların yaptıkları işin aslında sadece ürün pazarlamak olmadığının, reklamlarla birlikte imaj, mesaj ve ideolojilerin de pazarlandığının en güzel göstergesidir
Reklamlar bana göre her yaş grubunu farklı açıda etkilemektedir Örneğin; çocuklara baktığımız zaman çocuklar reklamları yetişkinlere oranla daha bilinçsiz izlemektedirler ve bu sebeple gördükleri her türlü reklamı hayatlarına sokmaktadırlar ve reklamlardan oldukça fazla etkilenmektedirler Yapılan araştırmalar gösteriyor ki geçmiş yıllarda çocukların kıyafet seçimleri anne-babalar tarafından yapılırken günümüzde çocuklar kendi tercih ettiği ürünleri giymek istiyor ve bu tercihlerinin sebebi olarak da reklamların rolünden söz edebiliriz
Görüldüğü gibi, reklamlar gerek yetişkinlerin gerekse de çocukların hayatlarına müdahale etmektedir Reklamlar tüketicilerin karar alma süreçlerini etkilediği gibi, ihtiyaç dışı ürünleri bile aldırtmada rol almaktadır
|
|
|