![]() |
Düzen Kuşağı Nedir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Düzen Kuşağı Nedir?Düzen Kuşağı Nedir? Hazır birimlerin seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol edilmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır ![]() ![]() ![]() Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir ![]() ![]() Düzen kuşağı etkinliklerinin yalnızca kâğıt kesmek ve yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin geliştirmesine, bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır ![]() Düzen Kuşağında Neler Yapılır *Yapılan çalışmalar özgün olmalı ![]() ![]() *Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir bütün elde edilir ![]() *Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır ![]() ![]() ![]() *Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur ![]() *Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır ![]() ![]() ![]() *Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada bir teknolojik değere benzetilir ![]() *En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır ![]() Ne Yapılmaz ![]() ![]() ![]() *Ortaya çikan ürün var olan bir nesneye benzetilemez ![]() *Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz ![]() ![]() *Başkasından kopya edilemez ![]() *Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı *Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz ![]() *Tasarım günlüğünü zamanında yazın ![]() ![]() Düzen Kuşağı DÜZEN KUŞAĞI:Öğrencinin tasarım anlayışını oluşturmak için çeşitli objelerle anlatım,gösteri ve uygulamalar yapılır ![]() Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 6 ![]() İLK ADIM:Burada amaç sorularla düşünmeye ve araştırmaya yönelik çalışmalardır ![]() ![]() ![]() DÜZEN OLUŞTURALIM :Öğrenciler yakın çevreden yararlandıkları hazır birimleri kullanarak, bireysel etkinlik yaparlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 7 ![]() BİRİMDEN BÜTÜNE :Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt veya kartona çizilir ![]() ![]() ![]() ![]() Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 8 ![]() BÜTÜNDE FARKLILIK: Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|