06-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Reklamların Yararları ve Zararları
Reklamların Yararları ve Zararları
Alışveriş yapmadan önce alacağımız ürünlerin fiyatlarını araştırır aynı kalitedeki ürünün en ucuzunu almaya çalışırız Çünkü gerekli araştırmayı yapmazsak para ödeyerek zarara uğrayabiliriz Reklamlar işte tam bu noktada bize piyasa hakkında bilgi ve biraz da neşe vererek yardımcı olurlar
Özellikle yaşamımıza televizyon girdikten sonra, reklamsız bir yaşam düşünemez hâle geldik Yalnız televizyon mu? Reklam gazetelerde, sinemada, radyoda, duvar panolarında ve dergilerde de var Hatta sokaklar, karayolları bile renkli, ilginç reklamlarla dolu
İyi reklam, eğlendirici ve ilgi çekicidir Reklamlar sayesinde neyi, niçin, nereden satın alabileceğimizi öğreniriz
Reklamların amacı, piyasaya sunulan yeni bir ürünü tanıtarak tüketiciyi bilgilendirmek ve aynı zamanda üreticinin kâr etmesini sağlamaktır Ürünü üretenler, bu ürünün piyasadaki en iyi, en kaliteli, en çok işe yarayan ve en ucuz ürün olduğunu iddia ederler
Reklamların baş döndürücü çekiciliğine kapılmamalıyız Reklamların etkisinde kalararak yapacağımız hatalı ya da gereksiz alışverişler israfa düşmemize neden olabilir Bu yüzden reklamı yapılan ürün ve hizmetler arasından ihtiyacımıza ve aile bütçemize en uygun olanını seçmeliyiz Araştırma yaparken bu ürünlerin markasından ve albenili reklamlarından çok, kalitelerine ve fiyatlarına dikkat etmeliyiz
Reklamlar her zaman gerçeği yansıtmayabilir Ürün ve hizmetlerin iyi yönlerini tanıtır Satın almayı düşündüğümüz ürünün reklamlarda dile getirilmeyen eksik ve zayıf yönlerine de dikkat etmeliyiz Hele hatalı ve bozuk çıkma ihtimalini düşünerek alacağımız ürünü mutlaka görmeliyiz Böyle yaparsak, aldatıcı reklamlar bizim için kâbusa dönüşmez
Reklamın kötüsü olmaz, demeden önce bir kez daha düşünmeliyiz
|
|
|