|  | Drama Etkinlik Türleri |  | 
|  06-24-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Drama Etkinlik TürleriDRAMA ETKİNLİK TÜRLERİ 1  ISINMA ÇALIŞMALARa  Fiziksel Isınmab  Grubun Birbirine Isınmasıc  İletişimi Artırıcı Isınma Çalışmaları2  DRAMATİZASYON3  DRAMATİK OYUN4  DRAMA ( YARATICI DRAMA ) 5  OYUNLAR – DOĞAÇLAMALAR6  ÖYKÜ OLUŞTURMA 7  TOPLUMSAL KONULARDA DRAMA8  DUYU ve DEVİNİN OYUNLARI9  SOSYAL YAŞAMA İLİŞKİN OYUNLAR10  İMGELEMİ GELİŞTİRİCİ OYUNLAR11  OYUN KURMA ÇALIŞMALARI12  PANDOMİM ( SÖZSÜZ OYUN ) 13  KUKLA 1  ISINMA ÇALIŞMALARI Isınma çalışmaları , rahatlama ve devinim çalışmaları olarak ta adlandırılır  Bu çalışmalarda kişiye beş duyuyu kullanma , gözlem yapma alıştırmaları ile bedensel ve dokunsal alıştırmalar yaptırılır  Genellikle öğretmen , seçtiği konu üzerinde grupla birlikte kısa bir ısınma çalışması yapar  Bu çalışma yaş gruplarına göre değişir  Çalışmalar sırasında beş duyuyu kullanma , devinime dayalı alıştırmalarla bedenini tanıma ve gruba uyum sağlama etkinlikleri yaptırılır  Bu çalışmalar , öğrencilerin bedensel açıdan kendilerini ve karşısındakilerini tanımasını , birbirleriyle iletişim kurmasını amaçlar  Rahatlama ve gevşeme alıştırmaları da ısınma çalışmalarına girer   Isınma çalışmaları ; 1  Duyuşsal ve bedensel açıdan kendini tanıma , 2  İletişim kurma ve giderek daha çok kişili iletişim ve etkileşime geçme , 3  Grup dinamiğini oluşturmayı sağlar   a  Fiziksel Isınma Hareket , bebelikten itibaren başlar ve bir gelişme gösterir  Çocuklar hoplar, uzanır, koşar, enerjilerini yönlendirecek bu becerilerini geliştirirler  Çocuk önceleri hareket ederken bütün bedenini kullanır  Daha sonra bedeninin bu birbirinden farklı devinim olanakları olan parçalarını fark eder  Çocuğa kendi bedeninin bu özelliklerini tanıması için yardım etmek gerekir  Sınıfta genellikle çalışmaya tüm grupla başlanılması önerilir  Çocuklar ayakta durup, ayaklarını hafifçe açıp yere sağlam basmalıdır  Bedenin herhangi bir yeri gergin olmamalıdır  Önce boyun çalıştırılır, sonra omuz ve kollar , sonra bel bölgesi çalıştırılır  Kalça , dizler ve ayaklarla çalışmalar tamamlanır  Isınma baştan ayağa ya da ayaklardan yukarı doğru başlatılabilir  Bu ısınmalar sırasında müzik veya ritmik ses kullanarak çalışmanın verimi arttırılır  Soluk, ağız ve buruna alınıp ; karın boşluğuna gönderilerek diyafram çalıştırılır  Bu sırada ağız açık olmalı  Yukarıda anlatılanlara örnek olabilecek bazı çalışmalar şunlardır: 1  Elma toplama Ayaklar omuz genişliğinde açılır , derin bir soluk alınır ve baş mümkün olduğu kadar geri konuma getirilir  Bu durumda ağız hafifçe açıktır  Yukarıdan belli bir nokta seçilir  Bütün bedenini gererek önce sağ elle sonra sol elle yukarıda hedeflenen noktaya parmak uçları ile dokunacakmış gibi uzanılır, elma toplarmış gibi yapılır  2  Salyangoz oyunu Grup sıra olur  Herkes eli ile önündeki arkadaşının belinden tutar  Grup ritimle yürümeye başlar  En öndeki en arkadakini yakalamaya çalışır ve koşar  Yakalanan oyundan çıkar  3  Ad söyleyerek top atma Grup halka olup yere oturur  Herkes kendi adını söyleyerek karşısındakine topu atar  Adlar öğrenildikten sonra herkes karşısındaki kişinin adını söyleyerek topu ona atar  Top , en son lidere atılarak oyun bitirilir  4  Top bende değil oyunu Müzik eşliğinde , eşler birbirine düşse , gerçek bir top ya da balon atar  Atarken top bende değil diye bağırır  Lider müziği durdurunca elinde top kalan oyundan çıkar  En sona kalan kişi oyunu kazanmış olur  5  Haydi tanışalım Öğretmenin el çırpmasıyla , karşımıza çıkan ilk insana ‘günaydın’ diyoruz  Daha sonra karşılaştığımız bir başka kişiye ‘günaydın’ der ve adımızı söyleriz  6  Fırça Öğretmen ‘Sizler ünlü bir ressamın fırçaları olacaksınız ve çok değerli resimler çizeceksiniz  Sizin yaptığınız resimler sergilenecek ve dünyaca ünlü ressamlar gelip sergiyi gezecekler  ’ Der  ‘Fırçalar ayağa kalkıyor ve önlerindeki imgesel tuvale doğru yavaş yavaş ilerliyor  Şimdi hızlı koşuyoruz (…), şimdi yavaşlıyoruz(…)  Kağıdımıza zıplaya zıplaya ulaşım ve resmimize başlayalım  Önce kağıdımızı başımızla boyamaya başlayalım(…),kollarımızla boyayalım (…),ellerimizle(…),parmaklarımızla akan boyaları silelim(…)  Sırtımızla resmimize devam edelim (…),diz kapaklarımızla ,ayaklarımızla , topuklarımızla (…)kağıdımızı boyayalım  Şimdi ayrıntıları yapmak için çok duyarlı olan kirpiklerimizle boyayalım (…),dilimizle düzeltmeler yapalım (…),burnumuzla renkleri karıştıralım (…), saçımızla son bir kez kağıdımızı boyayalım  Resmimiz sergilemek üzere hazır sırt üstü yatalım ve eserimizi seyredelim  Mükemmel bir resim ! Gözlerimizi kapatalım , sergideki çok değerli resimler olduğumuzu düşünelim (…)  Ünlü ressamlar sergide sizleri satın alıyorlar(…)  7  Yürüyerek Isınma Grup çember olur , müzik eşliğinde liderin yönergesine göre yürümeye başlar  Lider : ‘ Çamurda , sırtında yük varmış gibi , sıcak kumlarda , yürümeye yeni başlamış bebek gibi , topallayarak , buz üzerinde , robot gibi , cam kırıklarının üzerinde , pisliklerinin arasında , ezilmiş domateslerin üzerinde , ayaklarında topuklu ayakkabı ile , huzurlu , korkmuş , neşeli , sinirli , vb  yönergeler verir  8  Eşini Bul Gruptakiler ikili eşleşirler  Lider herhangi bir müzik aletiyle yada elleriyle ritim verir  Gruptakiler eşlerini bırakarak karışık olarak yürür  Lider ‘eşini bul’ deyince herkes eşini bulup ellerinden tutarak çömelir  Geç oturan çift oyundan çıkar   9  Ayağını Yerden Kes Liderin yönergesi doğrultusunda grup yavaşça yürürken , lider ‘ayağını yerden kes ‘ deyince herkes hızlıca yere oturup ayaklarını kaldırır  Ayaklarını en son kaldıran oyundan çıkar  10  Çamura Batma Gruptakilerden bir ebe seçilir  Ebe, gruptakileri kovalar ve dokunduğu kişi donar , bacaklarını ve kollarını iki yana açar  Diğer bir oyuncu , donan kişinin bacakları arasından geçerse onu özgürleştirir  11  Kafesteki Kuş Grup , bir halka oluşturur  Grup çok büyükse iki halka olabilir  Her halkanın ortasına bir ebe girer ve halkayı yarıp kaçmaya çalışır  Ancak el ele tutuşan oyuncular ebenin alttan yada üstten kaçmasını engellemek için kollarını aşağı yukarı hareket ettirir  Engellenemeyen ve halkadan kaçan oyunca yeni bir ebe seçer   Dikkat : ( … ) işareti kısa bir süre beklenileceğini ifade etmektir   12  Gazete kapmaca Sınıf sayısına göre gruplar üçer , beşer ya da yedişerli ayrılır  Lider her bir grubun önüne bir gazete parçası koyar  Gruplar müzik eşliğinde gazete çevresinde dans ederler  Müzik durunca hızla gazetenin üzerine atlarlar  Gazetenin dışında kalanlar oyundan çıkarlar   b  Grubun Birbirine Isınması Oyun , çocukların kendini ifade etme yollarından biridir  Drama etkinlikleri de çocuğun her alanda kendini daha fazla tanımasına olanak vererek , onun sosyal yaşamından rahat ve güvenli hareket etmesini sağlar  Eğitimde drama bir grup çalışmasıdır  Öğrenciler bu nedenle grup dinamiğinin oluşturulmasına katkıda bulunur  Önemli olan drama çalışmalarına neden katıldıklarını kavramış olmalıdır  Drama grubunda birlikte üretme , yaşama ve paylaşma süreçleri vardır  Grup içinde katılımcılar kendilerini böyle geliştirme fırsatı bulurlar  Drama çalışmaları , bireylerde empati duygusunu gelişmesi için en rahat ve en uygun ortamı sağlayabilir  Değişik rolleri alarak farklı kişiliklere bürünen öğrenci , kendini ve çevresini daha kolay tanır   Grubun yukarıdaki anlamda birbirine ısınması için aşağıdaki çalışmalar yapılabilir: 1  Güven yürüyüşleri 2  Gözü kapalı çember olma 3  Gözler kapalı sese yönlenme 4  Şapka kimdeyse 5  Kim sakladı bil bakalım 6  İkili heykel çalışması c  İletişimi artırıcı ısınma çalışmaları İletişim ; bir düşüncenin duygunun paylaşımıdır ya da anlamları ortak hale getirme sürecidir  Darama süreçlerinde gerçekleştirilen tüm etkinlikler birer iletişim etkinliğidir  Dramada çocuklar ; okuma ve dinlemeyle anlama , konuşma ve yazma ile anlatma becerilerini kazanırlar   Yukarıdaki anlamda iletişimi artırıcı aşağıdaki çalışmalar yapılabilir : 1  Sıra oluşturma Örneğin ; cadde de karşıdan karşıya geçerken, birbirini hiç tanımayan birçok insan aynı anda trafik lambasında ki yeşil ışığın yanmasını bekler  Bankada emekli maaşı almak için insanlar sıraya girerler  ‘ başka hangi durumlarda buna benzer davranışlar gösterip birlikte hareket ederiz? ’ sorusu sorulabilir  2  Sessiz film Grup , yarım çember biçiminde oturur  Öğretmen , gruptan bir kişi çağırıp kulağına bir sözcük , bir kitap adı veya bir film adı söyler ; ondan ses kullanmadan canlandırmasını ister  3  Köşe kapmaca 2  DRAMATİZASYON Dramatizasyon daha çok yazılı bir metne dayalı olarak bir konu ya da durumun canlandırılmasıdır  Dramatizasyon kavramı daha önce de değinildiği gibi , eğitim tarihimizde , eğitim programlarında bir öğretim yöntemi olarak yer almıştır  1980’li yıllardan sonraki eğitim bilim çalışmalarında eğitimde drama ya da yaratıcı drama kavramları kullanılmaya başlanmıştır  Dramatizasyonun anlamı drama kavramına göre daha dardır  Dramatizasyonda ki canlandırmalar çoğu zaman bir tiyatro oyunu çalışması gibi belli kurallara bağlı olarak yürür  Öğretmen role girmez , bir yönetmen gibi davranır  Dramatizasyon çalışmaları her yaştaki öğrencinin , severek , zevkle katıldığı , ilgiyi en üst düzeyde tutan ve oldukça yaratıcı bir etkinliktir  Öğrenciler herhangi bir öyküyü canlandırırken , sözel yeteneklerine yanı sıra beden dilini de geliştirirler  Dramatizasyonun uygulaması ile ilgili olan aşağıdaki örneklerde , öğretmen öykülere uygun malzemeyi hazırlar   3  DRAMATİK OYUN Oyun ve dramatik oyun farklı kavramlardır  Pek çok oyun önceden bilinse de kendiliğinden ortaya çıkar  dramatik oyun bir grup oyunudur  Dramatik oyunların başlangıcı ve sonu olmayabilir  Çocukların kendilerini ifade ettikleri doğal yollardan biridir  Çocuklar , oyunlarda çeşitli nesneleri kullanabilirler , onları konuştururlar , soru sorarlar ve ya onlarla ilgili olan olayları canlandırırlar  Dramatik oyunda , çocuğun paylaşımcı bir insan olmasına yardım eder  Çocuk kendi dünyasını yaratır , sıkıntılarını hafifletir   4  DRAMA ( YARATICI DRAMA ) Drama bir liderin tasarladığı ve zaman zaman kendisinin de yer aldığı bir etkinliktir  Öğrenciye baskı yapılmaksızın öneriler temalar çerçevesinde doğaçlama temeline dayanır  Yaşanmış bir olgu , bir deneyim olarak drama belli bir eğitsel amaç taşımakla beraber , tiyatro öğelerini kullanır ve tiyatro diline ulaşabilir  Dramanın konusu lider tarafından çocukla birlikte belirlenir  Bir şiiri , öykü , makale , resim , fotoğraf , müzik vb  konular çıkış noktasını oluşturabilir  5  OYUNLAR – DOĞAÇLAMALAR Doğaçlama , insan davranışlarını yönlendiren önemli bir öğedir  Bir çocuğun tüm devinimlerini , düş gücünü kullanarak oyun oynaması da bir doğaçlamadır  Sözgelimi evcilik oyunlarında kız çocukların büyük bir ciddiyetle ve yoğunlaşarak annelerini , erkek çocukların ise babalarını taklit ederken onların yerine kendilerini koymaları , onlarla özdeşleşmelerini sağlar  Drama da yaratıcı bir yöntem olarak benimsenen doğaçlama , değişebilirli ve anında yaratmayı ifade eder  Doğaçlama süresi içinde fikirler toplanır , problemler çözülür  Böylece çocuk kendini anlatır ve grupla tartışmalar yapar  Bu çalışma da hem bireysel hem grupla yaratıcılık ortaya çıkar   6  ÖYKÜ OLUŞTURMA Drama çalışmalarında öğretmenin vereceği konunun hedefine uygun olarak , günlük yaşantıdan , olaylardan, simgelerden yola çıkarak grupla birlikte bir öykü oluşturulabilir  Öğretmen bundan sonra üzerinde durulacak çeşitli yollarla öykü oluşturmayı dener  Çeşitli öykünme çalışmaları yaptırabilir   Aşağıda drama ve öykü oluşturma kapsamında bazı örneklere yer verilmiştir : 1  Sözcükler ve Çağrışımlardan Öykü Oluşturma ve Oynama 2  Resim ya da Fotoğraflardan Öykü Oluşturma 3  Şiirlerden Öykü Oluşturma 4  Simgelerden Öykü Oluşturma 5  Soyut Kavramlardan Öykü Oluşturma 6  İmge ve Tablolar Oluşturup Öyküye Geçme 7  Seslerden Öykü Oluşturma 7  TOPLUMSAL KONULAR VE DRAMA Günlük yaşantıdan bazı kesitler , bir gazete veya radyo haberi , televizyonda gördüğümüz olaylar drama dersinin çalışma konusu olabilir  Ulusal ve evrensel öyküler , çocuk öyküleri , masallar , tarihi olaylar da bu kapsam içindedir  Öğretmen sınıftaki çocuklara konuyu ana çizgileriyle anlatır  Çocuklar gruplara ayrılır  Her grup kendi aralarında rolleri paylaşır , konuyu tartışır , nasıl oyunlaştıracağına karar verir ve oynar  Öğretmen , çocuklara yaratıcılıklarını engelleyici önerilerde bulunmaz  Örneğin ; öğretmen haberleşme konusunu öğrencilere anlatır ve tartışılır  Konunun daha pekişmesi için haberleşme ile ilgili bir öykü anlatılır ya da bir belgesel izlenebilir  (Öğretmen öyküyü kendisi de yaratabilir veya bir kaynaktan yararlanabilir  )  Gruplara kısa bir çalışma ve düşünme , düşünce alış verişi süresi verilir  Sözgelimi çevre konusu , hemen her sınıf düzeyinde ünitelerin içinde yer almaktadır  Çevreyi , kendimiz ve başkaları için yaşanılır hale getirmek , doğanın dengesini bozmamak ve insanların yarattığı sorunlarla baş edebilmek amacıyla , çocukların çevreye duyarlılık kazanacağı oyunlar özellikle drama da yer alabilmektedir   8  DUYU VE DEVİNİM OYUNLARI Beş duyunun harekete geçirilmesini amaçlayan oyunlar , duyu oyunlarıdır  Genellikle ısınma çalışmaları içinde yer alır  Günlük yaşamımız da çoğunlukla görme duyusu yoluyla hareket ederiz  Bu duygu devreden çıkarıldığında diğer duyular daha çok kullanılmaya başlanır  Bu nedenle diğer duyularla ilgili çalışmalar gözü kapalı olarak yaptırılır  Lider dokunma duyusu aracılığı ile düş gücünü devreye sokmak üzere , bir örtü altına sakladığı objelere grup üyelerine tek tek dokunmalarını ve hissetmelerini ister  ‘Boynu , elini,biçimini ,sertliğini algılamaya çalışır  ’ der  Örtü açılır , herkes seçmiş olduğu objenin önüne oturur  Nesneyi eline alarak ona hayal gücünü katarak yeni özellikler yükler  Hangi amaçla , niçin , nerede , nasıl kullanıldığını söyler  Görme duyumuzu en çok kullandığımız halde gözlerimizi yeterince kullanmayız  Görme duyusunu ayrıca çalıştırmak gerekir  İyi gözlemci olmak için , ayrıntıyı yakalamak üzere duyusunu çalıştıran oyunlara da yer verilmelidir   Görme Çalışmaları İşitme Çalışması Koku Çalışması 9  SOSYAL YAŞAMA İLİŞKİN OYUNLAR Sosyal yaşama ilişkin konular özellikle dramanın alanına girer  İnsanlar belli bir çevrede yaşarlar  Sürekli iletişim ve etkileşim halindedirler  Sosyal yaşamın canlandırılması için otobüs ortamı , hastahane , terminaldeki karmaşa ortamı , resmi dairedeki telaş gibi ortamlar , durumlar çalışma içine alınabilir  Doğru ve gerçekçi olan roller desteklenir  Gerekirse oyunlar karşılaştırılmalı olarak yeniden oynanır  Karşılaştırmalı rol oynama , doğru ve gerçekçi olanı buldurmak amacı ile yapılır  Abartılı , yapmacık oynanan roller çocukların doğru ve gerçekçi yanı kazanılması gereken davranışı görmesi için çok uygun değildir  Ancak oyuna eğitsel boyut kazandırmak üzere her rolü değişik biçimlerde oynamak doğru bir yaklaşım olabilir   Sosyal yaşama ilişkin oyunlara aşağıdaki örnekler verilebilir: 1  Grup serbest bir şekilde etkinlik alanında dolaşırken öğretmen , öğrencilere yönergeler vererek çalışmayı başlatır  Ayaklarınızın altında çeşitli meyveler , sebzeler var  Bunlar rengarenk , taptaze ve hoş kokuludur  Canınız istiyor , ağzınız sulanıyor  Ancak yiyemiyorsunuz  Sadece dokunabiliyorsunuz  Aralarında dolaşıyorsunuz  Hem yürüyorsunuz , hem de elinize alıp atıyorsunuz  Alın , atın  Alın , atın … Yavaş atın  2  ‘ Belediye Otobüsündesiniz  ’ lider tarafından verilen bu konunun öğrencilerce anında oynanması istenir  Üstlenilecek rollerin şunlar olması beklenir: * köyden yeni gelen şaşkın yolcu * özürlü bir yolcu * hamile bir kadın * okula giden öğrenciler * şoför , vb   10  İMGELEMİ GELİŞTİRİCİ OYUNLAR İmgeler hemen her zaman nesnel , resimsel birer görüntüdür, bir tür zihinsel resimdir  Çocuğun imgelerle düşünme gibi temel bir gereksinimi okulda kısıtlanmaktadır  Çünkü eğitim sistemimizde sözel anlatım egemendir  Zihinsel süreçlerden biri olan düşünme sürecinde imgelerden yararlanırız  Düşünme olayı , yalnızca kavramlarla düşünme değildir  Yaşantı , deney ve algılarımızın çoğu imgelere dayalıdır  Fikirleri çağrıştıran ve düşünceyi resimleştiren zihnimizde oluşan sayısız imgelerdir  Yaratıcı drama etkinliklerinde çocuk çevreyle etkileşim içine girerek imgelem gücünü gerçekleştirir  Yaşantılarından elde ettiği sonuçlar yoluyla eski imgelerini seçerek , tekrar düzenleyerek yenileriyle birleştirir ve buradan kavramlara geçerek yeni fikirler üretir  Çıkış noktası olarak nesneler , sözcükler , müzikler kullanılabilir  Nesnelerden yola çıkılarak yapılan dokunma duyusunu geliştirici oyunlar , seslerin çağrıştırdıklarını canlandırma , resimsel olarak göz önüne getirme ve seslerle öykü yaratma çalışmaları bu tür drama aşamalarıdır  Klasik müzikle düşsel yolculuklar yapmak , düşsel ortamlarda kendi oyunlarını oynamak , çocuğun kendisini özgürce ifade etmesini ve bağımsız hareket etmesini sağlar   11  OYUN KURMA ÇALIŞMALARI Oyun kurmak , çocuk oyunlarında kullanılan bir deyimdir  Çocuk , oynayacağı oyunu kendisi belirler, düşüncelerini arkadaşlarına açar , grubu oluşturur ve bilinen bir oyunu birlikte oynarlar  Bu bir oyun kurmadır  Çocukluk çağı oyunlarının grubun kaynaştırılmasında önemli bir rolü vardır  Sınıf ortamında bildikleri oyunları birbirine öğretmeleri çocuklardan istendiğinde , kendi oyunlarını kendileri kurmuş olurlar  Drama sürecinde bir oyun kurmak söz konusu olduğunda , öğretmen oynatacağı oyunu konusunu ünitelerden veya o günlerde sınıfta yaşanmış bir sorundan yola çıkarak çocuklarla birlikte saptayabilir  Oyun kurmada başvurulabilecek bir yol da grup üyelerinin anılarının oynanmasıdır  Her grup kendi içinde bir arkadaşının önemsediği bir anısını dinler ve bunu oynar  Okula geldiği ilk gün , karne aldığı gün , tatilde yaşadığı bir durum veya arkadaşları ile paylaşmak istediği özel bir anı oyun konusu olabilir   12  PANDOMİM ( SÖZSÜZ OYUN ) Pandomim ‘genellikle bir masalı , bir öyküyü sadece bedensel devinimlerle iletme sanatı ya da aracıdır  ’ Diye tanımlanır  Jest ve hareketler konuşmadan önce gelir  Küçük çocuklar istek ve duygularını , korkularını sözcüklerle ifade etmeyi öğrenmeden önce jestler ve hareketlerle bildirirler  Pandomimler genellikle öğretmenin yönlendirilmesiyle yapılır  Yönlendirme komutları değişik duygu durumları içermelidir  Bu pandomimler ısınma yapılabileceği gibi imge ve devinim oyunları içinde de yer alabilir   Bazı Atasözleri veya Deyimler İle Pandomim Çalışması Öğretmen , çeşitli atasözlerini küçük kağıtlara yazar ve katlayarak bir torbaya atar  Bütün öğrenciler torbadan bir kağıt çeker  Kağıttaki yazılar , yazıldığı şekli ile konuşmadan canlandırılır   Bazı Atasözleri ve Deyimler: * Dilimde tüy biti * Ayaklarıma kara su indi * Saçını süpürge etti * Gözünü dört aç * Tüylerim diken diken oldu * Okulu asmak * Ayakları geri geri gitmek * Aç ayı oynamaz * Kafası bozulmak * Kafasını taşlara ( duvara ) vurmak * Ayağını yorganına göre uzatmak * Başına çorap örmek * Başını bağlamak * Surat asmak * Yüz vermek * Ağzı var dili yok * Ağız aramak 13  KUKLA Kukla ile yapılan canlandırma oyunları dramaya katkı sağlayabilir  Kukla oyunundaki konu ve konuşmalar , ikili diyaloğa dayalı öyküler öğretmen tarafından seçilir  Kukla çalışmalarında malzeme olarak , kağıt kuklalar ve kartonlara çizilmiş hayvan resimleri kullanılabilir  Bu materyaller öğrencilerle birlikte de hazırlanabilir  Sahne olarak ters çevrilen bir masa ve basit bir perde gibi sınıf içi araçlardan yararlanılır  Öğrencinin kendi oynattığı kuklanın karakterine girmesi , onun duygularını anlamasını ve empati kurmasını sağlar   | 
|   | 
|  | 
|  |