![]() |
Bilişim şikayetleri Artık 'online' Yapılacak |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Bilişim şikayetleri Artık 'online' YapılacakBilişim şikayetleri artık 'online' yapılacak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından bir süre sonra uygulamaya konulacak Tüketici Şikayetleri Başvuru ve Analizi Yazılım Sistemi (TŞBAY) ile bilişim sektörü tüketicileri, şikayet başvurularını elektronik ortamda yapacak ![]() Sistem, tüketicinin şikayet başvurusunun elektronik ortamda 1 iş günü içinde işletmeciye iletilmesini ve kayıt altına alınmasını, şikayete ilişkin aşamaları takip edilebilmesini, tüketiciye elektronik ortamda dönüş yapılabilmesini ve işletmecileri değerlendirerek, işletmecilerin hatalı uygulamalarının en aza indirmesiyle kurumun tüketici şikayetinin yaygınlaştığı bir alanda müdahale ederek, sorunu kısa süre içinde çözebilmesini sağlayacak ![]() ![]() Tüketicilerin, elektronik haberleşme hizmetlerine ilişkin şikayetlerini Kuruma elektronik ortamda yapabilmesi, işletmecilerin verecekleri adreslere Kurum tarafından onaylanan şikayetlerin elektronik ortamda iletilebilmesiyle işletmecilerin bu şikayetleri elektronik ortamda cevaplayabilmesine imkan tanımasının ötesinde tüketicinin yapılan şikayete işletmeci tarafından verilen cevabı değerlendirebildiği, Kurumun şikayetleri analiz ederek, şikayetlerin yoğunlaştığı alanda gerekli denetim faaliyetlerini yapabildiği bu sistemin tasarımı, kurulumu, yapılandırılması tamamlandı ![]() Sistemle, temel amacı müşteri memnuniyetini artırmak olan işletmelerin, sunmuş oldukları hizmetlere ilişkin müşteri memnuniyetsizliğine yol açan unsurların kendisine sağlıklı bir ortamda bildirilmesi ve işletmecilerin söz konusu soruna ivedilikle çözüm bulabilmesine ilişkin bir yapı oluşturulacak ![]() Sektörün sağlıklı bir şekilde büyümesinin sağlanması ile tüketiciler almış oldukları hizmetlerden maksimum düzeyde yararlanabilecek ![]() ![]() Sistem nasıl işleyecek Şikayet göndermek için üye olunan sisteme, kullanıcı adıyla giriş yaptıktan sonra site menüsünde bulunan ''Şikayet Yaz'' düğmesine basılıp, şikayetin kategorisi, başlığı, açıklaması ve konusu yazılacak ![]() ![]() ![]() Şikayetlerin okunabilirliğini kolaylaştırmak ve hızlı bir şekilde yayınlanabilmesini sağlamak için şikayetlerin 2 bin 500 karakter sınırını geçmemesi gerekiyor ![]() ![]() Daha önce yayınlanıp çözülmediği düşünen şikayetlerle ilgili gelişmeler, ilgili şikayetin altında yer alan ''Firmaya Mesaj'' kısmından bildirilebilecek ![]() ![]() Yayınlanmaya uygun görülmeyen şikayetler ''Reddedilen şikayetler'' sekmesinden takip edebilecek ve reddedilme gerekçeleri öğrenilecek ![]() ![]() ![]() AA
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|