|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
çıkarın, farklı, rakiplerinizden, yönlerinizi, öne |
![]() |
Rakiplerinizden Farklı Yönlerinizi Öne Çıkarın |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rakiplerinizden Farklı Yönlerinizi Öne ÇıkarınŞirketinizi ve farklılığınızı göstermek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şirketinizin diğerlerinden farkını göstermek için şunları yapmanız gerekir: İşinizin özelliklerini saptayın: - Kimsiniz?Şirketinizin faaliyet konuları neler? Misyonunuz nedir? Değerleriniz nelerdir? Ne yapıyorsunuz? Sunduğunuz benzeri olmayan ürün veya hizmet var mı? Bunlara cevap verip rakiplerinizle karşılaştırın ![]() - Rakipleriniz kimler? Sizinkiyle benzer hizmet/ürünü sunanlar kimler? Hizmetinizi sürekli kiminle karşılaştırıyorsunuz? - Sizi farklı kılan nedir? Rakiplerden farkınız nedir? Özel bir uzmanlık alanınız var mı? Bu uzmanlığınız endüstri ile mi ilgili yoksa bir sorunu çözüş şeklinizle mi? Belirli bir coğrafi alana mı hizmet ediyorsunuz? Daha ucuz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En iyi müşterilerinize göre planlama yapın: - En fazla kime yardımcı olabilirsiniz? Hedef kitlenizi kimler belirliyor? Hem yaş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Onlara en iyi nasıl ulaşırsınız? Müşteri kitlenize nasıl ulaşacağınızdan sonraki odaklanacağınız konu onlara nasıl yardımcı olacağınızdır ![]() ![]() ![]() ![]() Hangi Farklılıklar Onları Size Çeker - Farklılıklar yaratmak hedef müşterilerinizin sizi ve şirketinizi bu farklılıklarla özdeşleştirmesini sağlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Farklılıklarınızı belirlediğinizde bunun sonrasında yaratacağınız marka ve pazarlama materyalleri sizin rakiplerinizden farkınızı gösterecek şekilde hazırlanmalıdır ![]() |
![]() |
![]() |
|