Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çıktı, malı, olmaktan, oto, zengin

Oto Zengin Malı Olmaktan Çıktı

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Oto Zengin Malı Olmaktan Çıktı



'

Oto Zengin Malı Olmaktan Çıktı

Sabah Gazetesi otomotiv editörü UFuk Sandık'ın köşe yazısı

ODD raporuna göre, üst gelir grubu ile alt gelir grubu arasındaki dengesizlik azalma eğilimine girdi Son 5 yılda düşük gelir grubunun otomobil satın alma oranı yüzde 2'ye yükseldi

Ekonomik canlılık, siyasi istikrar, gelir artışı ve gelir dağılımındaki düzelme, düne kadar otomobili rüyalarında gören kitleleri artık otomobil sahibi yapıyor Otomobil Distribütörleri Derneği'nin (ODD) raporu, son 5 yılda gelir grupları arasındaki dengesizlik azalma eğilimine girdiğini ve düşük gelir grubunun da otomobil satın almaya başladığını ortaya koydu Otomotiv Ticaretinde Yol Haritası Raporu'na göre, 2005'te araç talebinin yüzde 89'u en üst gelir grubu, yani zenginlerden geliyordu 2010'da en yüksek gelire sahip yüzde 40'lık zengin grubun, araç talebi yüzde 815'e geriledi Düşük gelir grubunda otomobil sahibi olma oranı ise yükselmeye başladı Son 5 yıllık dönemde gelir düzeyinin en altındaki grupların (yüzde 60'lık dilim) otomobil satın alma oranı ise yükseldi 2005'te toplam araç alımlarının yüzde 074 gibi küçük bir kısmını, geliri en düşük yüzde 20'lik grup gerçekleştirirken, 2010'da bu oran yüzde 190'a çıktı Geliri düşük olan yüzde 20'lik ikinci grubun otomobil satın alma oranı ise 5 yılda yüzde 153'ten yüzde 705 gibi oldukça yüksek bir seviyeye ulaştı Gelir düzeyi üçüncü düşük olan grubun otomobil satın alma oranı da yüzde 894'ten yüzde 953'e yükseldi ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, son yıllarda üst gelir grubu ile alt gelir grubu arasında ki dengesizliğin azalma eğilimine girdiğini, düşük gelir grubunun da artık otomobil satın aldığını söyledi

CARİ AÇIĞIN NEDENİ HURDA ARAÇLAR

Satın alımda ödenen yüksek vergiler ve yaşa göre azalan motorlu taşıtlar vergisinin araç parkının bugünkü durumuna gelmesinin nedeni olduğunu ifade eden Bayraktar, "Otomotiv sektörü maalesef ülkemizin cari açığının sorumlusuymuş gibi görülse de asıl israf yaşlı araç parkına ödenen kullanım, bakım bedelleridir" dedi

2014'TE PAZAR 1 MİLYON

Rapora göre, yüksek ötv, talep artışını önemli ölçüde engelliyor Mevcut şartlar değişmeden yüzde 55 oranında gelir artışı olması durumunda 1 milyonluk pazara 2014'te ulaşılacak 2016'da ise otomotiv satışlarının 1 milyon 246 bin seviyesine ulaşması bekleniyor ötv'nin yüzde 18 oranında uygulanması halinde 2016'da toplam otomotiv satışlarının 1 milyon 412 bin adet, ötv yüzde 27'e düşürülmesi halinde ise 1 milyon 326 bin adet olması öngörülüyor

DEVLETİN KAZANCI 600 MİLYON TL

Raporda, Ömrünü Tamamlamış Araçlar teşvikinin yaratacağı sınırlı etkinin yanı sıra hurda teşvikine benzer uygulamanın gündeme gelmesi gerektiği vurgulandı Bu uygulama ile hem trafikte can ve mal güvenliğini tehdit eden hem de karbon emisyonunda artışa yol açan araçların yoldan çekilmesi söz konusu olacak ODD önerisine göre hurda merkezlerine teslim edilen araçlar için sahiplerine kg başına 3, 4 ve 5 TL'lik bir tutar ödenecek Uygulama sonucunda devletin net gelirleri 600 milyon TL'yi bulabilecek

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.