11-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Dünyanın En Uzun Asma Köprüsü : Akaşi Kaikyo - Japonya
Akaşi Kaikyo Köprüsü
Akaşi Kaikyo Köprüsü, Japonya'da, Kobe şehri ile Avaci adasını birbirine bağlayan, dünyanın en uzun asma köprüsüdür 1991 metre uzunluğundadır
Akaşi Boğazı'nı birbirine bağlama fikri yaşanan bir felaket üstüne ortaya çıkmıştır 1955'de 100 çocuk taşıyan bir feribotun başka bir feribotla çarpışması ve 168 kişinin ölmesi üzerine köprü inşası için politik baskılar artmış, inşaat 1988'de başlamış ve 10 yıl sürmüştür Köprü, 5 Nisan 1998 günü trafiğe açılmıştır Köprü, 1990 metre uzunluğunda yapılmış, 17 Ocak 1995'teki Kobe Depremi'nden sonra 1 metre daha uzatılmıştır
Akaşi Boğazı, dünyanın en yoğun bir deniz trafiğine sahip (günde 1000 gemi) boğazıdır, üstelik tayfun bölgesinde yer alır, rüzgarın hızı saatte 290 km'ye kadar ulaşır Bu köprünün inşaasında asma köprü teknolojisi en son sınırına ulaşmıştır

Akaşi Kaikyo Köprüsü, Japonya'da, Kobe şehri ile Avaci adasını birbirine bağlayan, dünyanın en uzun asma köprüsüdür 1991 metre uzunluğundadır
Akaşi Boğazı'nı birbirine bağlama fikri yaşanan bir felaket üstüne ortaya çıkmıştır 1955'de 100 çocuk taşıyan bir feribotun başka bir feribotla çarpışması ve 168 kişinin ölmesi üzerine köprü inşası için politik baskılar artmış, inşaat 1988'de başlamış ve 10 yıl sürmüştür Köprü, 5 Nisan 1998 günü trafiğe açılmıştır Köprü, 1990 metre uzunluğunda yapılmış, 17 Ocak 1995'teki Kobe Depremi'nden sonra 1 metre daha uzatılmıştır
Akaşi Boğazı, dünyanın en yoğun bir deniz trafiğine sahip (günde 1000 gemi) boğazıdır, üstelik tayfun bölgesinde yer alır, rüzgarın hızı saatte 290 km'ye kadar ulaşır Bu köprünün inşaasında asma köprü teknolojisi en son sınırına ulaşmıştır
JAPONYADAN RESİMLER:







Tokyo, Japonya'nın başkentidir Japonca'da Tôkyô(東京), tô (東 doğu) kyô (京 kent), yani kelime anlamı "doğuda başkent"dir Yüzölçümü 600 km² olup, 35,3 milyon nüfuslu megapol bir bölge olan Tokyo dünyanın en büyük kentidir Honşu Adasının orta kesiminde, Büyük Okyanusun bir girintisi olan Tokyo Körfezinin kıyısında, Sumida Nehrinin ağzında yer alır Tokyo'da kışlar oldukça ılık, yazlar ise sıcak ve nemli geçer
Tokyo'nun bugün bulunduğu bölgenin yerleşime açılması çok eskilere dayanır 6 yüzyılda Japonya'da kuvvetli bir imparatorluk idaresinin kurulmasından sonra Musaşi vilayetinin bir parçası oldu
Tokyo Körfezi kıyısında liman şehri Tokyo 19 yüzyıla kadar Edo ("haliç kapısı") adı ile tanınmıştı Edo kalesi 12 yüzyılda güçlü samuray klanı Edo ailesinin yurdu olarak Japon tarihine meydana geldi 1603'de Tokugava Şogunluğu kurucusu İeyasu Tokugava, Edo'yu şogun yönetiminin başkenti yaptı Şogunluk rejimi altında Edo Japonya'nın kürtürel ve ekonomik, politik alanında merkezine gelişti
1868'da Şogun yönetimine son veren Japon imparatoru, Kyoto'dan Edo kalesindeki eski şogun sarayına göç edip, eski başkent Kyoto'dan doğuda başkent olduğundan dolayı şehrin adı Tokyo'ya değişti
Tokyo 12 Eylül 1923'teki depremden büyük zarar gördü Depremden sonra şehir yeniden inşa edildi ve bu dönemde çevresinde banliyöler teşekkül etmeye başladı 20 yıl sonra II Dünya Savaşı'nda ABD uçakları tarafından ciddi bombardıman edilerek tekrar yıkıldı
Tokyo 1950'lerden sonra ülke ekonomisine paralel bir gelişme göstererek hızla büyüdü ve bugünkü seviyesine ulaştı
Şehrin merkezinde hendekler ve geniş bahçelerle çevrili İmparatorluk Sarayı yer alır Sarayın doğusunda, Japon iş dünyasının merkezi olarak nitelendirilen Maranouçi semti bulunur; kuzeydoğusunda ise pekçok üniversitenin ve basımevinin bulunduğu Kanda semti uzanır Resmi binalar sarayın güneyindeki Kasumigaseki semtinde toplanmıştır Milli parlamento binası ise Kasumigaseki'nin batısındadır Dünyaca meşhur bir alışveriş merkezi olan Ginza semti şehrin doğu kesimindedir Tokyo'nun mimarisi iki veya üç katlı ahşap evlerden, Meici döneminden kalma taş yapılara ve beton veya çelikten yapılmış gökdelenlere kadar değişen bir çeşitlilik gösterir Japonya'nın başlıca ibadet merkezi olan Meici Tapınağı bir milli abide olarak kabul edilir
Başlangıçta depreme karşı mukavim olsun diye binalar 30 metreyle sınırlandırılmış, fakat 1960'lardan sonra bu yüksekliği aşan depreme dayanıklı pekçok yeni bina inşa edilmiştir Bunların başlıcaları Mainiçi Yayınevi, Tokyo Katedrali, Milli Tiyatro ve Milletlerarası Ticaret Merkezidir
Şehiriçi ulaşım otobüs, metro ve kamuya veya özel sektöre ait elektrikli trenlerle sağlanır Tokyo'da biri iç seferler, diğeri dış seferlere tahsis edilen iki havaalanı vardır
Japonya'nın kültür merkezi olan Tokyo'da pekçok müze, kütüphane ve üniversite bulunur Ueno Parkında Tokyo Milli Müzesi, Milli Bilim Müzesi, Hayvanat Bahçesi ve Batı Sanatı Milli Müzesi yer alır Japonya'daki üniversite ve yüksekokulların büyük bölümü Tokyo'dadır Tokyo Üniversitesi dışındaki başlıca milli yükseköğretim kurumları Tokyo Teknoloji Enstitüsü, Hitotsubaşi Üniversitesi ve Tokyo Güzel Sanatlar Üniversitesidir Özel üniversitelerin en meşhurları da Vaseda ve Keio üniversiteleridir
|
|
|