10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Mafia İi İncelemesi
Her ne kadar 1920’li yıllarda geçmesi, bir kısım oyuncunun önyargılı yaklaşmasına neden olsa da Mafia, zamanın atmosferini iyi yansıtması, hikayesinin akıcılığı, kurgusu, zorluk seviyesi, görsel kalitesi ve birbirinden farklı ve şık görev tasarımları ile göz doldurmuştu Hayranları tarafından yeterli ilgiyi göremediği düşünülen ilk oyundan yaklaşık 20 yıl sonrasında başlayan Mafia II, İkinci Dünya Savaşı sırasında ve sonrasında, Amerika’da meydana gelen çete savaşlarını konu alacak 26 km²’lik kurgu bir şehir olan ve San Francisco ile New York temel alınarak hazırlanan imparatorluk şehrinde (Empire City) cereyan edecek olaylar zincirine, Sicilyalı göçmen bir ailenin oğlu Vito Scaletta’nın gözünden tanıklık edeceğiz
Vito, beceriksiz bir hırsızlık girişimi yüzünden içeri atılmamak için ordudaki bir disiplin birliğine katılmaya karar verir Döndükten sonra hiç beklemeden, çocukluk arkadaşı Joe Barbaro ile suç dolu bir hayata yelken açar Suç pazarının büyük pay sahibi ailelerinden Falconi, Vinci ve Clemente ile bu pazarda yer edinmek için mücadele edecek veya onlara katılacak olan Vito’nun, kendi sevgi dolu ailesini kurup kuramayacağı ise henüz bilinmiyor

İlk oyunun romantik bir gangster filmi niteliğinde olduğunu belirten yazar ve yönetmen Daniel Vavra, ikinci oyununsa ilkine nazaran çok daha gerçekçi ve karanlık bir atmosfere sahip olacağını belirtiyor Yapımcı firmanın üç yıldır üzerinde çalıştığı oyun motoru Illusion ile hazırlanan oyuna ait fragmanlardaki ayrıntılar, oyunun yüksek beklentileri karşılayabileceğinin sinyallerini veriyor
Oyunun çizgisel olmaması, yani aile tarafından size verilen görevlerin yapılma sırasının ve nasıl gerçekleştirildiğinin bir öneminin olmayışı, Grand Theft Auto ve benzeri oyunları sevenlerin, gözlerini Mafia II’nin üzerinden ayırmayacakları anlamına geliyor Oyunun hikayesi ise birden fazla sona sahip; yaptıklarımız ve aldığımız kararlar oyunun nasıl biteceğini belirleyecek
Çevre ile etkileşimi en üst seviyede tutmaya çalışan yapımcı firma, bu işi iki farklı komutla gerçekleştirebileceğimizi belirtiyor; normal yöntem ve ”vahşi” yöntem Bir odaya girmeden önce kapıyı çalmak mı istersiniz, yoksa omuzlayarak içeri girmek mi?
Mafia II’deki büyük şehirde kaybolmamak için, benzer oyunlarda da mevcut olan bir adet haritamız bulunacak İlk oyundaki checkpoint sistemi de iyice elden geçirilmiş Şehirde dolaşırken, ilerleyen zamanın etkilerini hissedebileceksiniz İlk oyunda da yıllar birbirini kovaladıkça sokaklarda daha modern ve hızlı otomobiller görmeye başlıyorduk Bu kez sokaktaki insanlar da boş durmayacak; kimisi köşedeki bayiden gazetesini satın alırken bazıları çocuklarıyla dükkanları gezecekler ya da bir lokantada karınlarını doyuracaklar Şehrin hareketliliği, arka planda atmosfer üzerinde doyurucu bir etki yapacak Sürüş tecrübesinin ilk oyuna göre bir hayli geliştirildiği Mafia II’de, zamanına uygun, yeni, daha güçlü ve daha hızlı otomobiller bulunacak Ayrıca otomobillerin bir kısmına modifiye ile eklentiler yapılabileceğiz İlk oyunda da olduğu gibi, zaman ilerledikçe yeni arabaları da sokaklarda görmeye başlayacağız Yükleme ekranı ile 100'den fazla kapalı mekana girerken bile karşılaşmayacağımız Mafia II’nin, ara sahnelerinin toplamının iki saat kadar sürdüğü belirtiliyor
Mafia’da olan silahlardan Colt ve Thompson ile pompalı tüfek, yeni oyunda da mevcut olacak İlerleyen teknoloji ve süregelen savaş sayesinde üretilen bir takım silahlarda kullanılabilecek Üçüncü şahıs kamerasının kullanılacağı ve çatışmaların zorlu, hızlı ve çok gerçekçi olacağı belirtilen oyunun, kendi türünde fark yaratacağı söyleniyor “Full-on Cover” diye adlandırılan bir sistemle çevredeki tüm eşyaları çatışma sırasında taktik amaçlı kullanabileceğiz Oyunda yapay zekanın çevre ile etkileşimi de had safhada olacak Karakterler korunmak için masaları devirip arkasına geçebilecekler ve kafalarını çıkarmadan köşelerden “kör atış” yaparak üzerinize mermi yağdıracaklar Ağır silahlar ile kuşanmış bir halde bile etrafta koşturup önünüze çıkan rakip çetenin eşkıyalarını kolay kolay avlayamayacaksınız Mafia II’de yeni bir yakın dövüş sistemi olacağı sanılsa da konuyla ilgili kesin bir bilgi mevcut değil
Delinen borulardan akan sular, etrafa saçılmış ahşap ve cam parçaları ile çatışma sonrasında cesetlerin arasında yürürken, kendinizi gerçekten bir olay mahallinde sanacaksınız
Bölüm tasarımlarının birbirinden büyük farklılık göstereceği oyunda, silahlı otomobil kovalamacalarından tutun da, kılık değiştirerek yapılan bombalı suikast girişimlerine kadar çeşit çeşit görev, tarafınızdan itinayla gerçekleştirilecek
2007 Ağustos’unda duyurulan oyun, üç platform için aynı zamanda, 31 Ekim 2009’da piyasaya sürülecek Bu sefer hak ettiği ilgiyi görmesini dilediğimiz Mafia II, beklentileri karşılayabilir ve vaatleri biraz olsun yerine getirebilirse bizim gözümüzde yılın en iyi oyunlarından biri olmaya aday
|
|
|