![]() |
Etkili Öğretim Nasıl Olur |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Etkili Öğretim Nasıl OlurEtkili öğretim nasıl olur White, Wyne , Stuck ve Coop (1983), etkili öğretmen özelliklerni beş grupta toplamışlardır: (a) öğretim zamanının yönetimi, (b) öğrenci davranışlarının yönetimi, (c) öğretimin sunulması, (d) öğretimin kaydedilmesi, (e) öğretimsel geribildirimin sunulması ![]() Etkli öğretmen özelliklerinin ilki olan öğretim zamanının yönetiminde, öğretmen öğrencilerinin önceliklerini bilir, öğretime ne kadar zaman ayıracağına ve elinde bulunan kaynakların neler olduğuna karar verir ![]() Etkili öğretim becerilerine sahip bir uygulamacı, öğrenci davranışlarını kontrol altına almalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Etkili öğretmen özelliklerinden bir diğeri olan öğretimin sunulmasında, uygulamacı öğretilecek davranış ve becerilere karar verir, öğretimi planlar, bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planı uygular ![]() Dördüncü etkili öğretmen özelliği olan öğretimin kaydedilmesi, uygulamacının, yaptığı öğretimin işe yarayıp yaramadığını, diğer bir deyişle, öğrencide istendik değişikliklerin olup olmadığını görebilmek üzere gerçekleştirilir ![]() ![]() Etkili öğretmen özelliklerinin sonuncusu olan öğretimsel geribildirim sunma, uygulamacının doğru ve yanlış öğrenci tepkileri için geribildirim sunmasını içermektedir ![]() ![]() Wolery, Bailey ve Sugai’e (1988) göre, özel gereksinimli çocuklarla çalışırken uygulamacıların etkili öğretmen özelliklerine sahip olmaları, etkili öğretim sunabilmeleri için gereklidir, ancak yeterli değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Uygulamacı, çocuk gelişimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalıdır ![]() ![]() ![]() Uygulamacı, program içeriğine ilişkin bilgi sahibi olmalıdır ![]() ![]() Uygulamacı, özürlülük durumlarına ilişkin bilgi sahibi olmalıdır ![]() ![]() Uygulamacı, öğrenme ve davranış değiştirme ilkelerine ilişkin bilgi sahibi olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Uygulamacı, öğretimi kaydetme ve değerlendirme bilgisine sahip olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretim Zamanının Yönetimi Ders başladığında öğretmen öğretim için hazır olmalıdır ![]() Öğretmen öğretim için ayırdığı zamanın tümünü öğretimde kullanmalıdır ![]() Öğretmen öğrencilerin öğretimle ilgili olmalarını sağlamalıdır ![]() Öğrenci Davranışlarının Yönetimi Öğretmen sınıf davranışları ve kurallarına ilişkin öğretim yapmalıdır ![]() Öğretmen öğrenci davranışlarını sürekli gözlemeli ve uygun olmayan davranışlar için davranış kontrolü ilkelerini uygulamalıdır ![]() Öğretimin Sunulması Öğretmen öğrencinin performans düzeyini dikkate alarak konuyla ilgili öğretim sunmalıdır ![]() Öğretmen ders içeriğini ve gerekli becerileri dikkatlice gözden geçirmelidir ![]() Öğretmen ders içeriğini ve gerekli becerileri öğrenciye dikkatlice sunmalıdır ![]() Öğretmen öğretim sırasındaki geçişleri hızlı ve etkili biçimde sağlamalıdır ![]() Öğretmen öğretim sırsında öğretim hızını uygun tutmalıdır ![]() Öğretimin Kaydedilmesi Öğretmen öğrenilere makul sorumluluklar vermeli ve bunların yerine getirilmesini sağlamalıdır ![]() Öğretmen öğrencinin öğrenme ve işlevde bulunma düzeyini belirleyebilmek üzere formal ve formal olmayan değerlendirme yapmalıdır ![]() Öğretimsel Geri Bildirim Sunulması Öğretmen öğrenci performansına ilişkin tutarlı biçimde geribildirim sunmalıdır ![]() Öğretmen öğrenci tepkilerine uygun geribildirim sunmalıdır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Etkili Öğretim Nasıl Olur |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Etkili Öğretim Nasıl Olurtşkler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|